Nekromanti Spelgrupp i behov av nya spelare. [Stockholm]

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
Hej nyfikna spelare!

Jag/vi söker just nu två stycken nya spelare till vår spelgrupp.
Vi är för nuvarande 4 pers ; mig som spelledare ,och 3 andra spelare och tanken är att vi ska expandera till 6 pers (dvs 1 spelledare och 5 spelare). Vi är i åldrarna 17-28 och det fungerar ganska bra ,med god sammanhållning inom gruppen. :]

Så som jag har observerat vår situation just nu är att i vår grupp är det ,två som är studenter (varav den ena kan spela mer än den andra), och så har vi den spelare som är arbetande förstås också (och jag själv som spelledare har just nu gott om tid främst på söndagarna).
Känner gärna att jag vill hålla gruppen och kampanjen vid liv, vilket har varit lite långsamt på senaste.
Det kanske blir svårt många ggr när för många är borta och kanske bara en person vill spela - jag föredrar att ha minst 3 personer för att dra storyn frammåt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta är saker att hålla i åtanke om du vill joina oss:

*Jag Bor i Farsta Strand i stocholm ,har gott om utrymme ,orkar du resa en bra bit för att ha roligt och fullfölja en längre kampanj vore det trevligt. :]

*Vi ser nog gärna att du rollspelat spelat Eon innan ,men om det skulle vara så du är ny och nyfiken på rollspelet är det inget problem.

*Vi har än så länge hunnit spela 6 spelmöten och storyn är inte riktigt något issue att få in nya karaktärer i den.
Men vi vill gärna testspela med dig först som ska/vill joina vår grupp ,för att se om kemin stämmer överens med varandra ,så det slipper bli tjafs och kännas otrevligt.

*Vi kör oftast jämn tid ifrån 15.00/16.00-20.00/21.00 på söndagarna , ofta beroende på om folk ska studera/jobba dagen därpå.

*Jag kör introduktionsäventyr för varje ny rollkaraktär som kommer in i kampanjen.(så jag vill gärna träffa dig enskildt först och skapa en karaktär med dig och förklara lite hur mekaniken fungerar i kampanjen än så länge)

*Jag försöker ballansera gruppen så inte alla mix-korsar med varandra och lär sig av varandra. Därav så kan spelare känna sig lugnare och kunna rollspela på sin roll och yrke , känns trist at tex att alla ska kunna magi så magikern tex inte ska kunna få uttlopp för att vara viktig. Eller att alla blir episka krigare så krigarens funktion är funktionslös på ett sätt (om ni förstår vad jag menar? xD).
Så med andra ord är detta är en moddad Eon-kampanj ,där tex alla inte kan lära sig 'magi' som skrivet ovan ,och de som "kan" ,som ej har det som yrke/bakgrund - har oftast mycket svårare för magi (för det inte ska bli powergaming).
I min värld har oftast magikern föräldrar som är magiskt lagda eller En Teacher (där tex läraren kan va föräldern eller utanstående) som tar hand om sin lärling - som känner oftast av potensialen av magin i magikern tex.

*Kan även bli så att vi kommer börja brädspela lite i framtiden (tycker som spelledare att det är viktigt med gemenskap i en grupp.).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det jag gärna vill veta om dig som spelare;

*Allergier/Astma/laktosintollerant - Vill veta så man
undviker situationer som kan bli jobbiga.

*Vad tycker du är viktigt med en kampanj?

*Vilken är den längsta kampanj du har spelat?

*Hurdann du är som person?

*Arbetar/Studerar du kanske? I sådanafall var aktiv med att dela med dina arbetstider/studietider så man vet när/hur jag ska nå dig.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tycker du detta skulle vara intressant så skicka gärna ett meddelande till min privata inkorg och håll gärna kontakt ,om du är intresserad då det händer mycket just nu på fritiden ,bland annat planerande inför spelmöten & aktivt söker nya spelare - så hör gärna av dig inom en snar framtid. - Tack för visat intresse! / Spellledare Daniel! - Aka Dark_Lotus.
 
Top