Nekromanti Spelexempel

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
När jag jämförde regelexemplen i N2 och Eon, märkte jag att de var av någon anledning näst intill identiska. Se på exemplen om sömnbrist och alkohol, t.ex. Jac Vobar byts ut till Oleg Kapustin i N2, medan Cerec Tzorcelan blir till Sinclair McNeal. Lider spelskaparna möjligtvis av någon form av fantasibrist, eller?

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Får jag lov att föreslå en titt på sidan 91.
Under Långtidsutmattning:
Det finns även så kallad Långtidsutmattning, som bland annat används vid aktiviteter som ger mer fundamental utmattning - exempelvis längre resor, sömnbrist och magiska ritualer. [...]

Fantasibrist? Njae, jag skulle sätta en femma på att det är kvarlevor från klippochklistraövningar från Eon.

/Max
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
hmm kan bero på att eon ett och neotech ett var lika.. när de båfda eviderades användes mycket från båda böckerna i varandra.. exempelvisd har de iden´tiska träfftabeller och skadetabeller..(vad jag vt och har hört iaf) så magiritualerna är bara en bortglömd radering i en klippoklistraövning...det finns massor med likheter regelmässigt de två emellan. inget att haka upp sig på egentligen. jag gillar neotech, testade DOD, gillade inte dod lika mkt som N2 så nu ska vi köpa Eon 2.. hoppas de är bra!
Live long and prosper!

Jag vet att jag har rätt!
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
har du tänkt på att spelare som spelat eon och läser n2 och känner igen sig omedelbart tänker:

"detta kan jag ju redan, det funkar ju exakt likadant som i eon..."

Vilket antagligen är ganska smart med tanke på att reglerna är samma. Bara dumt att ha olika exempel då bara för att skriva stämningsfull text. Det kan vara lite tanke bakom.

Snow
Dead, but still walking around
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Det spar tid och det är viktigt när man har en hel kasse tjatiga och gnälliga kunder som längtar såååååå efter nästa bok och istället för att då sitta och knåpa ihop bra exempel så kan man ta redan beprövade exempel och få ut boken på marknaden istället.

Vår grupps hemsida:
http://naug.50megs.com
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Samma Regelsystem.

Det regelsystem som finns i neotech och eon är väldigt genomtänkt (och ibland komplicerat för vissa) därför är det väl ganska onödigt att ändra reglerna från spel till spel när regelerna fungerar precis lika bra. Det är ju lättare att börja spela ett spel om man redan kan reglerna eller ?
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: klippochklistraövningar

förbannat mycket enklare att klippochklistraövningar än att skriva om samma regler två gånger...
Och genom att både Eon och Neotech har samma regel system gör det lätt för en Neotech spelare att prova på Eon och tvärt om... vilket JAG tycker är en otrolig fördel då jag ljust nu använder mig av Neotechs skjutvapens regler i kombination med en annpassning till svartkrust vapen med flintlåsgeväer i en kampanj som utspelar sig i Mundanas Eon värd...

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: klippochklistraövningar

Klippochklistraövningar i all ära, och flintlåsgevär,
men man kan inte acceptera att boken ser ut HUR som helst.
Man kan klistra och klippa, men ta för bort orden som inte skall vara där. Fast iof, i Evil Dead-äventyret är det ju en tjej som utför en magisk ritual, hon får utmattningskryss...
*skrattar* :)
Nalle

My future's determined by thieves, thugs and vermin.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: klippochklistraövningar

Klippochklistraövningar i all ära, och flintlåsgevär,
men man kan inte acceptera att boken ser ut HUR som helst.
Man kan klistra och klippa, men ta bort orden som inte skall vara där. Fast iof, i Evil Dead-äventyret är det ju en
tjej som utför en magisk ritual, hon får utmattningskryss...
*skrattar* /images/icons/laugh.gif
Nalle

My future's determined by thieves, thugs and vermin.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
ganska mkt OT

Neogames toi nog inte hänsyn till att det skulle skrivas i Codex 008 typ två år efter tryck om ett äventyr byggt på en VRsimuelering av en sennittonhundratalsfilsmtriologi...fruktansvärt OT och du fattar nog att så itne är fallet.. men jag vill bli högre rang(dvs fler inlägg...) MUHAHHAHAAA jag är en spammer, typ...
MVH
Foggster

Jag vet att jag har rätt!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
vet inte, men..

Tja, vad vet jag. men vad jag vetär att de funkar. För min del så tycker jag att de är ganska bra faktsikt. Det enda som är lite trist är stridssystemet, men som tur är så finns det ju husreglerna.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
När jag jämförde regelexemplen i N2 och Eon, märkte jag att de var av någon anledning näst intill identiska. Se på exemplen om sömnbrist och alkohol, t.ex. Jac Vobar byts ut till Oleg Kapustin i N2, medan Cerec Tzorcelan blir till Sinclair McNeal. Lider spelskaparna möjligtvis av någon form av fantasibrist, eller?

Varför göra samma jobb 2 gånger?

/Honken!

--
Reality is for those who lack Imagination.
-The Shadowrun Matrix Book.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: ganska mkt OT

Jaaaaa! Jag vet! Jag skojade bara.
Förlåt spamningen, den var inte
meningen. Råkade klicka flera gånger, bara.
Det är klippochklistrafel. Det finns tyvärr ganska
mycket stavfel i Neogames spel, men man får ha
överseende. Spelen är ju iaf bra.
Nalle

My future's determined by thieves, thugs and vermin.
 
Top