Klickar på videon, över en timme! Inte något att se över en kopp kaffe innan arbetsdagen är slut. Får bli ikväll verkar riktigt intressant.
Det krigsspelsindustriella komplexet?
Det är också helt fascinerande hur det är mainstream (snarare än något begränsat till kommunistmutantförrädare) att tycka att det är dåligt att hjälpa det egna landets militär att bli bättre.Det är intressant att det är sådan chocker för många? Många olika namn inom krigsspelssvängen har ju varit indragna i amerikansk, alltid?, militär på ett eller annat sätt, oftast som nå konsulter eller rådgivare och skapar spel för att testa beslutstagande i olika situationer. De är ju oftast väldigt annorlunda än de spel vi köper i butik dock.
Sen har ju inte Root rötter hos CIA, det är COIN-spelen som har en skapare som har kopplingar till CIA och där skapat andra spel rörande upprorsbekämpning osv, COIN är en inspiration för Root men de delar typ inte mycket till system-dna-överhuvudtaget.
Det är också helt fascinerande hur det är mainstream (snarare än något begränsat till kommunistmutantförrädare) att tycka att det är dåligt att hjälpa det egna landets militär att bli bättre.
Det är också helt fascinerande hur det är mainstream (snarare än något begränsat till kommunistmutantförrädare) att tycka att det är dåligt att hjälpa det egna landets militär att bli bättre.
Videon kritiserar det här i flera andra kontexter också - det är inte bara CIA.Nu kanske jag missförstår dig helt här, men i) CIA har väl inte som uppgit att "hjälpa det egna landets militär att blir bättre" utan att ägna sig åt underrättelseverksamhet och ii) ingen av oss bor hur som helst i USA.
Och, hot tip, alla är kommunistmutantförrädare. Det är lite poängen med PARANOIA.
Tänk på att bara för att du vet något så är det inte något allmänt känt. Mycket av vad som togs upp var t.ex. nytt för mig. .Det är intressant att det är sådan chocker för många? Många olika namn inom krigsspelssvängen har ju varit indragna i amerikansk, alltid?, militär på ett eller annat sätt, oftast som nå konsulter eller rådgivare och skapar spel för att testa beslutstagande i olika situationer. De är ju oftast väldigt annorlunda än de spel vi köper i butik dock.
Tänk på att bara för att du vet något så är det inte något allmänt känt. Mycket av vad som togs upp var t.ex. nytt för mig. .