Nekromanti Spelet på datorn...

Spelet var upplagt som Diablo/Baldur's Gate, men med mer story/äventyr. Jag slänger med tre screenshots till, för historikens skull. =)

På den sista bilden, vem kan det vara som är längst till höger på rad två? ,-)

Eon_1.jpg

Eon_Intro_1.jpg

Eon_characters.jpg

Woouu, riktigt snyggt...den sista bilden, rad två, längst till höger vet jag inte...men dito på rad tre är vättekung, inte sant? Men den andra från vänster på sista raden är väl ändå inte tirak!? :gremtongue:

-Hjalle

Oj, fel screen - nu fixat. Gör en refresh på sidan så den gamla bilden flushas ur cachen.

Och nej, ingen tirak. Ett grottroll vid namn Hogg. ,-)

Mittbilden kommer från introt, där kung Sachsar Leijon är uppe till vänster, och hertig Amirro Silversparre är i mitten. De är inte bästa vänner i den situationen (heller).

Och vilken stad är det som syns på första bilden? ,-)

Re: Sista bilden, andra raden, längst till höger.

Sorry, kollade på andra bilden... klart jag ser vem det är - det är juh Cerec Tzorcelan... (hoppsan...nu var jag riktigt elak... :gremwink:)

-Hjalle den Magnifike... vid närmare eftertanke är det nog en viss uppblåst trollkarl. :gremsmile:

Re: "Och nej, ingen tirak"

Piiuuuuuuuuuuhh...*andas lättad ut*

Staden... är det så att det här har något med Svärdspel i Hadarlon att göra också?

-Hjalle gissar öhm... vilt...

Jag har några gissningar... (på tredje bilden)

Andra raden, femte från vänster: Cerec Tzorcelan?

Tredje raden, längst till vänster: Jac Vobar?

Fjärde raden, femte från vänster: Kharzim klan Ghor?

Sen ser jag ingen på rak arm som ser tillräckligt olycklig ut för att vara Drevegan... killen mellan Cerec och Maxander (andra raden, sjätte från vänster) ?

/Joel - gissar

Jag tror du har rätt på alla gissningar... även om jag inte tänkte mig Cerec Tzorcelan så... rundkindad . Killen till vänster om mäster Kharzim ser ut att vara gûrd... men han till vänster om denne ? Och hon till vänster om vår välnärde vän Cerec? Antingen blond learámälva eller missla...?

/Hjalle - tycker och gissar.

Re: Jo, det är Hadarlon, kolla på vapensköldarna [NT]

Självklart är det Hadarlon... jag bara undrade om datorspelet även infattade ett Svärdspel. Att staden var Hadarlon tvivlade jag inte på.

-Hjalle, som bara måste skriva att han visste minsann :gremwink:

Re: Spelet på datorn... ANT

"Andra raden, femte från vänster: Cerec Tzorcelan?"

Ser inte det ut lite som herr Behrmann själv? :gremwink:

Gulp, ja - och jag som skrev att Cerec var lite väl mullig... :gremtongue:

/Hjalle trubblar till det... :gremsmirk:

Hadarlon, city of swords...

Hadarlon är inte Hadarlon utan ett svärdsspel. Självklart var svärdsspelen tänkt att vara med i spelet, eller hur?

/Marukusu, worshipper of the blade.

Poäng till dig! ,-)

(hela utvecklingsteamet fanns med i persongalleriet i EON fö)

Andra raden, femte från vänster: Cerec Tzorcelan?

Nope. ,-)

Däremot så är Cerec med, två steg höger om Jac Vobar (som du prickade in). Dock så står Cerec "längre in" i bilden än många av de andra så hans reslighet syns inte så väl på bilden. Dock, när de animerades syntes det väl.

Vill ni ser fler bilder?

Re: "Och nej, ingen tirak"

Staden... är det så att det här har något med Svärdspel i Hadarlon att göra också?

Självklart! Överlag så var det nästan väl många Eon-tie-ins men det var också en av sakerna som var kul. =)

Back