Nekromanti Spelet om Morwhayle!

Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Som redan noterats i detta forum närmar sig lanseringen av Spelet om Morwhayle, Fria Ligans nya rollspel, med stormsteg.

Det går nu att förbeställa spelet (läs mer här), och på vår blogg kan du i dag läsa mer om spelets regelsystem.

Vi ska just bestämma upplagan på spelet - boxen går till tryck denna vecka - så om du funderar på att förbeställa spelet, gör det bums! Ju fler beställningar vi får, desto fler spel vågar vi trycka. :gremsmile:
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
180
Location
Södertälje
Böckerna är ju barn och ungdomslitteratur och omslagsbilden på spelet skvallrar om en liknande inriktning.
Kommer äventyren handla om tonårsförälskelser och att finna sig själv eller kommer den finnas något för oss gamla bittra cyniker att hämta i Morwhayle?
Liknar det mera Lehtos "Äventyr" än Fria Ligans"Svavelvinter"?

Edit: Fick delvis svar när jag läste igenom kommentarsfältet på hemsidan, citat från Tomas:
"Men – jag vill understryka att Spelet om Morwhayle inte är bara för barn. De tre äventyren som medföljer har mörka teman och är definitivt utmanande även för vuxna spelare!"

Låter lovande.
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Jepp - spelets visuella stil är lite "ungdomsäventyr", men det är definitivt inget spel bara för barn. Ska man jämföra med något annat spel som ligger nära skulle jag säga svarta boxen av gamla DoD, snarare än Äventyr eller Svavelvinter.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
... Hela spelböcker smockade med Bergtings illustrationer – något jag längtat efter sedan RiotMinds early days. :gremsmile:

/solvebring som bland annat älskar Vildhjarta lite extra av bara just det skälet.
 
Top