Nekromanti Spelet om Morwhayle, snittålder 8år!

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vi har idag spelat vår första session till första äventyret som följer med i boxen. Mina spelare är två stycken 9åringa tjejer och en 7årig kille. Och typ en 2åring som hjälpte till att slå tärningar ibland men mest hoggade lila d8an samt ritade på bargesten innan jag hann stoppa henne. Ingen större skada skedd men mint condition är över ;)

Det var första gången någon av dem spelade rollspel (eller fantasi-spel som jag beskrev det som).

Jag blev imponerad av allihopa! Snart kommer en spelrapport!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Ok, först karaktärsskapande. Vi börjar med 7åringen som förvisso KAN läsa, men går ju i ettan så det är lite på gränsfallsnivå.. Han väljer iaf Varulven! Hans namn blir Odvyr vilket egentligen inte vore så relevant men häng med! :p

Han väljer option nummer 1: Kommer från en fin familj, blev biten av en varulv på picknick typ.. Man får förbättra två förmågor och han väljer (här blir man ju lite stolt över sonen) Tala med Silvertunga och Köpa något Dyrbart! Han väljer också rollen Följare.

Nästa spelare väljer Gengångaren! Inte helt otippat med tanke på att de är ganska peppade på Monster High.. Hon väljer namnet Otylia och väljer att hon kommer från en fin adelsfamilj. En kväll blev hon och hennes bror överfallna, och hon dräptes..

Båda kommer alltså från en fin familj och ena har tydligt en bror, de har också valt namnen Odvyr och Otylia. Vi kommer snabbt fram till att de är syskon! Stackars familj! Men åtminstone lite återförenad nu ;)

Iaf, hon är Orädd, kallblodig och Vacker! Hon väljer att förbättra Balansera vid Avgrunden samt Springa för livet ;) Hon väljer sedan rollen Ledare!

Sista spelaren väljer Besvärjare! Hon heter Vonda och var en duktig elev på Akademin, där hon lyckats klura ut att någon av lärarna var medlem av Rådet (the bad guys) och när hon slog larm om det så blev hon istället reglerad.. Shit happens! Hon ökar så klart på sin förmåga att kasta magi, samt Balansera vid avgrunden.

Hon väljer Nekromantik, men vill inte alls ha med odöda att göra så ändrar snart till Drakmagi ;) Hon tar rollen som Expert.

Våra karaktärer är klara, de har lite utrustning och det har tagit ungefär en timme med förklaringar och sådant. Tålamodet tryter men äntligen får vi starta!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Nu kommer det spoilers som fasen så skyll er själva!

Vi börjar äventyret med att gruppen sitter på värdshuset Silvergrodan! Jag har nyligen förklarat lite också att Morwhayle är en magisk stad med många underliga saker, att varulvar är förbjudna att vistas i staden och att de är medlemmar av Morwhayles Vakthundar, ett hemligt sällskap av hjältar som skyddar staden.

Jag berättar att de sitter vid ett bord och dricker glödvin, enligt start-texten, varpå alla får äcklade miner så jag förklarar, inte helt korrekt, att det är som Glögg ungefär ;) Alla blir genast mycket gladare och njuter, senare berättar de att det va riktigt mysigt och att de trodde det skulle vara så en stund iaf, men så blir det ju inte för direkt efter att jag förklarat klart så lyser det till av blå energi utanför fönstret, sen en gång till och en explosion så snön yr in! Utanför hör de ett svagt rop på hjälp. Lite tveksamt går de ut.

De ser en man ligga med en röd pöl under sig och en annan man stå över honom med en dolk.

Sidenote: Jag har inte spelat det här förut och bara läst reglerna en gång så jag kan ha misstolkat lite saker, eller ha dålig koll på saker :p så om något är konstigt så är det därför..

Iaf.. "Öh, stanna! Vem är du" ropar de typ.. Jag förklarar att mannen tittar på dem och försöker liksom dölja dolken samt hasplar fram något om att en bandit sprang fram och stack ner den här stackars mannen.. De tror honom inte en sekund. Han säger "Jo, men alltså..." sen vänder han och springer.

Varulven tar formen Varulv (han glömmer helt att han inte får vara varulv inne i staden men det här blir klockrent!) och följer efter. De andra följer också efter. Gengångaren slår en etta, komplikation! Hon tappar sin medaljong med bilden på hennes familj, måste stanna och plocka upp den och hamnar efter. Varulven är på väg att hinna ikapp men Besvärjaren är en bit efter... Det är dock så att om man jagar efter mördaren så stöter man på en stadsvaktpatrull.

Stadsvakten: De är giriga, inkompetena klantskallar som går muta. Tanken här är att man i normala fall blir stoppad av dem, eventuellt tagen till arresten, samt dessutom mest troligt om man tar sig därifrån blir man efterlyst... Nu har de andra två hamnat efter och den som alltså springer in i dem är Varulven som dessutom är i varulvsform! Han blir jagad av dem men kommer undan. Efterlyst för mord blir nu en varulv, så de kan trots allt resa omkring i staden helt utan problem! Awesome.

Bargesten Briar kommer och hälsar på, tar med sig dem till deras hemliga läger och berättar lite saker... Han är personen som fick dem att gå med, men av någon anledning måste jag påpeka att vaktstyrkan just dubblats för att de ska följa honom ;)

Där får de veta lite saker.. Dels så finns det tre mordplatser, en misstänkt häxmagiker, ett mördargille samt magikertornet till dansmagikern nånting nånting :p Som för övrigt är bror till häxan.

Gengångaren har ju svarta kläder så hon tänker att hon borde smälta in bra hos mördarna och borde kunna luska ut saker själv, besvärjaren är i vild panik eftersom HON är ju magiker!!! Någon mördar magiker... Hon är helt livrädd att nån förföljer henne och ska mörda henne och vågar inte gå själv. Det slutar iaf med att de efter lite diskussioner går till Blodsörplarna (mördarna) först. Väl där stannar magiker och varulv i en gränd medan gengångaren går in själv. Hon tar det lugnt men snackar inte med någon och triggar alltså inte något event. Eftersom hon inte tar sig ner i källaren just nu, utan att göra något mer aktivt, så går hon helt sonika ut. De skiter i det här och går till mordplatserna. Där hittar de direkt en ring med en symbol som besvärjaren misslyckas klura ut vad den är, gengångaren klurar ut och varulven får en komplikation och tycker det är något helt annat.

Sidenote: Under spelkvällen så slår de otroligt många komplikationer. Vi snackar, utan att överdriva, 2 av 3 slag som 1:or. Och då är det nog en underdrift. Jag har aldrig sett så många ettor i mitt liv tror jag. Inte en sur min på hela kvällen. Jag tror fasen de ska få bonus exp bara för det insåg jag nu.

De väljer iaf att gå till dansmagikern MEN innan de hinner göra det så får alla slå ett upptäcka: Varpå gengångaren slår en ETTA, varulven slår, you guessed it en ETTA och besvärjaren faktiskt lyckas se att Tempelriddarna är på väg mot dem.. pga att de använder ett Ödespoäng som får henne att slå tillräckligt högt! De ser ut som att de letar någon... Som tur är så ser Besvärjaren dem i förväg, men å andra sidan väljer hon helt enkelt att gå fram till dem och mystiskt (ja, mystiskt! ni skulle sett minen hon gjorde, hon är redan en grymt bra rollspelare! ) "Letar ni efter.. Någon..?"

"Och vem är du? Ja.. Vi letar någon..."

"Vonda. Vem letar ni?"

"Hmm.. Vi letar en varulv som mördat tre magiker... som du kanske hört."

"Eh, hehe.. Alltså, nä det har jag inte!" (här sket de sig lite :p) Eftersom hon ljuger väljer jag att hon får slå en sorts Tala slag för att se hur det går typ.. Gissa vem som slår en etta...

"Du ljuger... Ta henne!"

"Ehm, jo..." *Springer*

De hinner tyvärr ikapp henne lätt pga... Jepp...

Spelarkommentar: Jag skulle inte ha pratat med dem :(



De andra två ser det här men hinner inte ingripa och väljer att gå vidare istället. De går till dansmagikern och snackar med honom, alla är dessutom överens om att han var snygg. De får höra om den onda häxans plan och att han ska hjälpa så gott han kan... De är ganska nöjda och säger typ "Ok, men vi måste gå nu, vår kompis är tillfånga tagen och vi måste kolla upp lite saker, hejdå!"

Magikern avbryter dem lite :p "Innan ni går, här ta denna magiska dolk, Döds Bane. Den hjälper er mot häxans odöda slavar". Gengångaren får en dolk som typ dräper henne om hon sticker sig med den :p

Här tar vi matpaus, är ute i lekparken en sväng tills vi fryser och sen fortsätter vi..

Besvärjaren.. Fast i en cell i tempelriddarnas hemvist. Hon blir utfrågad av tempelriddarkaptenen (en kvinna vars namn jag inte minns) som frågar ut lite mer om varför hon ljög, hon ljuger igen men slår en etta så det blir uppmärksammat..

Sidenote igen: De slår då och då en extra tärning pga förmågor, egenskaper, osv.. Men det hjälper inte för det ökar ju bara deras enorma chans att få ettor :p

"Så, tillhör inte du de där.. Vakthundarna?"

"Kaaaanske..."

"Ah, så du gör det."

"Kanske det kanske."

"Vi är ju på samma sida ni och vi, trodde jag åtminstone. Är varulven också en av er?"

"Jo.."

"Varför mördar ni magiker?"

"Det gör vi inte, det var ett sånt där troll"

"Ah, ett Stäpptroll?"

"Ja, precis!"

"Ok, men dåså, då är du fri att gå. Om jag hör något mer så lovar jag att säga till så vi kan hjälpas åt!"

"Ok, hejdå"

"En sak till bara, vet ni om någon står bakom det hela? Varför mördas magiker?"

"Ja, det är en häxa som håller på med något"

" *namnet på häxan* "

"Ja, precis!"

"Ah, ja.. Vi hör av oss.. Gå i frid."


Spelarkommentar: Det gick bra! Och jag behövde inte ljuga! Eller avslöja så mycket!


Hon visste de skulle gå till dansmagikern så hon går dit och möter upp.. De går till blodsörplar stället...

Det är sent nu, så det är bara 3 pers kvar där inne. Varulven kommer på The Plan! De andra ska vänta i gränden medan han går fram och öppnar dörren och säger "Hej dumskallar!" sen kommer de jaga honom och då kan de andra gå in och "eftersom jag har 10 i springa så går det ju lätt!". Det här är ju barnsligt awesome.

Planen sätts i verket. Gissa vad han slår. Han vänder sig om och springer in i dörrkarmen. (tänkte jag skulle föra in lite strid här, eftersom det ändå blev läge...)

Fullständig panik.

Sjuåring: "Men gör något då! Jag kommer ju dö!"

nioåringar: "Ahhh, men vad!?!!"

Besvärjaren: "Om jag kastar magi kommer de ju veta att jag är magiker och vilja döda mig!"

Jag: Men ska du verkligen låta din vän bli nerstucken på gatan medan du ser på...?

*mer panik*

En av de tre banditerna sticker varulven som slår tillbaka men blir ju träffad...

sjuåring (lätt gråtfärdig.. Jag kommer ju dö... GÖR NÅT DÅ!!!)

Besvärjaren: Jag kastar förvandla på banditen!!! Så han blir till en GRODA!

Hon slår besvärja... En fucking jävla etta. Hon får välja mellan att förvandla varulven till en hårig groda (varulvsgroda) eller ta d10 skada och vara typ halvdöd... Hon har svårt bestämma sig, men tillslut tar hon skadan själv så de inte blir 2 mot 3.. Jag beslutar, möjligen helt okorrekt, att magin får gå igenom ändå så banditen blir en groda. Två kvar. (om inte annat är det ju någon sorts rättvisa.)

Gengångaren kör ett Hota (d10). "Ge upp annars blir ni OCKSÅ grodor!!!" Slår en etta. Komplikationen blir att någon uppmärksammar att det är strid och börjar ropa på stadsvakten så de får bråttom. Jag slår dock också min första etta på motståndet och de blir lite tveksammare, får alltså lite Tvivel.

Nästa runda, en hugger varulven som nu är rätt nära döden... "Jag vill inte vara med längre, jag kommer ju dö"..

Jag: Lugn. Låt besvärjaren få testa hela dig åtminstone, ge inte upp.

Besvärjaren: Jag kastar Hela!!!

Guess what... FEL! hah, första gången de lyckas med något typ! :p Varulven helas!!!

Tyvärr blev det kvällsfika och läggdags här, men äventyret är snart över. Det blev lite kaos i slutet men tycker ändå det var otroligt bra för att vara första gången och nån sorts pris för att inte bryta ihop av alla ettor. Det går inte påpeka tillräckligt mycket hur SJUKT MYCKET ETTOR DE SLOG! Varulven irrade omkring efter han sprungit från stadsvakten och kunde inte hitta vart fasen han var pga ettor osv.. Det var galet...



Honorable mention: 2årig dotter som också "var med", hon valde också en karaktär som sagt Bargesten eftersom det va en hund. Sen fick jag bända lös d8an varje gång någon använde en egenskap (man slår en extra d8). Sen skrev hon också på sitt formulär eftersom hon lyckades få tag på en penna medan jag tittade bort, men bargesten gick rädda iaf.. Skrivandet är ganska seriöst men består mest av "^v^v^v^v" sådant mönster i sicksack liksom.

Får se när vi hinner testa på nästa gång! Det är ju lite kvar på äventyret, väntar mig många förvånade blickar när man får reda på att tempelriddaren inte va snäll, att häxan va oskyldig och att dansmagikern är the bad guy...

Sen har vi ju två äventyr till också som följer med i boken innan vi börjar köra fritt!

Alla spelare tyckte iaf det va skitkul, utom möjligen 2åringen som blev lite sne på att vi tog av henne hennes lila tärning hela tiden.

5/5 !!!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Awesome! Lyckade spelmöten med barn är typ de bästa krönikorna varje gång. ^___^
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
415
Location
Lund
.113;n167678 said:
Varulven kommer på The Plan! De andra ska vänta i gränden medan han går fram och öppnar dörren och säger "Hej dumskallar!" sen kommer de jaga honom och då kan de andra gå in och "eftersom jag har 10 i springa så går det ju lätt!". Det här är ju barnsligt awesome.

Planen sätts i verket. Gissa vad han slår. Han vänder sig om och springer in i dörrkarmen.
Bäst.
Underbar spelkrönika! Jag småfnissade mig igenom alltihopa.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Kul ni gillar det, i helgen gissar jag vi fortsätter äventyret! och kanske börjar på nästa. Stay tuned :p
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Fortsättningen följer här:

Striden påbörjas igen, denna gång utan 7åring som åkte till en kompis han inte träffar så ofta. Vi passade på ändå.

Gengångaren försöker hota en fiende igen, men det misslyckas, varpå magikern kastar en magi för att hela sig själv. Det går bra. Varulven blir påpucklad lite till och försvarar sig dåligt.

Magikern bestämmer sig för att kasta magi igen, en eldkvast framkallas.. nästan.. Med två ettor så slår jag random resultat som blir en helande effekt på gengångaren (som iofs hade fullt liv) och att en annan random person blir förvandlad till... Så här går det till:

"Ok, jag kommer ställa en fråga snart, svara så fort du kan. Ok?"

"Ok."

"Säg.. Ett.. DJUR!!!"

"ÖH ÖH ÖH EN ÄLG!"

"Varulven blir förvandlad till en älg. De två skurkarna som är kvar har sett åtminstone två stycken bli förvandlade till djur, ingen av dem tänker stanna för att se om de är näst på tur. De springer därifrån."

De går in och smyger ner för trappen, lyssnar lite på dörren in till Blodsörplarna. De får höra något om att de inte fått veta nästa mål ännu. Sen hör de någon säga "Shh". Strax därefter slits dörren upp.

Efter lite försök att bluffa igenom att de bara letade toaletten så blir de ganska ovänligt ombedda att gå in i rummet. Där inne sitter 6 st blodsörplare som alla är otäcka rackare, samt Thadyus själv, ledaren.

Den här gånger är det jag som slår rekord i ettor och de lyckas snacka omkull honom varpå han råkar säga att det är en kille som hyrt dem. Eftersom tjejerna trodde att häxan stod bakom det så frågar de hur han såg ut. Jag beskriver dansmagikern lite smått (de va ganska inne på att det var han också eftersom han är den enda svart- och långhåriga person de stött på.. Efter lite paranoidt utfrågande lyckades de iaf (som sagt pga ettorna) få Thadyus att gå med på att inte mörda nästa mål på tre dagar samt att så fort de får reda på vem det är så ska de berätta det.

Tjejerna är dessutom ganska övertygade om att de träffat på en kompis, om än en läskig sådan.

Nästa dag får de ju dessutom reda på att det är häxan som är nästa mål så de beger sig dit för att snacka med henne. De leds in i ett mörkt rum där hon träffar dem och skickar sina odöda rustningszombies typ.. Det suger så klart men magikern fångar en av dem och gengångaren slår riktigt bra och lyckas hålla sig vid liv hyfsat bra, samt döda en av dem. Det är dock tungt med dolk mot 2 tyngre rustade zombies.
Magikern eldar snart upp den andre och dödar den förste som satt fast, samt eldar upp en tredje. Det går bra nu.

Häxan ger upp. De snackar med henne, får höra hennes sida av historien, lite revealande om att mycket riktigt om hon dör får hennes bror all magi typ..

De måste stoppa honom. Däremot är det lunchpaus och behövde hämta lite soffor och grejer så avslutningen på kapitlet kommer senare.

Magikern har lyckats med så mycket att hon levlar upp lite och ökar på sin magitärning från d8 till d10.

Fortsättning följer.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Ja, ni, dagens antiklimax kommer väl ungefär i slutstriden.

De tar sig till magikerns torn, tar sig in genom den låsta dörren genom att trolla upp den (som jag tolkar reglerna är det bara exempel på saker som står på formuläret och båda två kom på planen att använda "låsmagi" för att låsa upp den.. i vilket fall är jag inte den som bangar på en bra ide).

De tar sig upp längs alla våningar till toppen, där de möter the big boss som snabbt förklarar att han nu måste döda dem eftersom de vet sanningen.

Magikern väljer att slå sin d10 för att göra d12 skada på honom. Eftersom han har d12 i magi själv får han då slå 2d12 och om någon av dem är högre än hennes d10 klarar han sig, annars är han alltså 1 träff från döden. Han failar. Hon slog 5. Han slog 2d12 under 5 :p

Gengångaren slänger sig sedan fram och får en träff, vilket då gör 1 skada som i vanliga fall inte vore så farligt men i kombon blev det en dödande träff.

Bossen besegrad på en runda.

Han trollar iaf igång en staty av sin gamla flamma, som de får slåss emot, vilket dock får spelarna att fly i panik... åtminstone tills jag frågar dem varför. Magikern hade bara 2 magier kvar men jag förklarar att de ändå får nya senare, de blir bortkastade, så de slåss och vinner väldigt fort..

Win win mission complete.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
563
Location
Uppsala
Det är en utmaning att spela med barn. Jag hade ett elände att få dem att göra nåt, för det var ett evigt fnissande och velande. Du verkar ha fått ett bra driv i det. Schysst jobbat, och tack för spelrapporterna!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Liten update, vi började nästan om idag! Det har varit lite fullt upp och dålig timing hit och dit, så inte blivit förrän nu.. Vi kör igång med en liten recap på vad som hänt tidigare, en snabb regel genomgång, och eftersom äventyret utspelas några månader efter förra så får de en chans att köpa lite. Gengångaren köper en pilbåge, varulven en flintlåspistol och magikern ett svärd. De får höra av Briar vart de ska och sen kommer vi på att varulven ska vara på kalas exakt NU så vi avbryter. Imorgon kanske.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Ok, det tog en stund till sen kom vi igång igen. Varulven är borta så vi körde på utan denne.

Efter en kort recap så beger de sig ner till hamnen, träffar kaptenen på båten de ska med, de måste nämligen till ön Morag som ligger en dagssegling till väster om staden Morwhayle. Man har helt tappat kontakten med dem och det går rykten om pirater, pest och annat, men Vakthundarna har hört att magikern Fromborok som sägs vara medlem i det onda Rådet ska ha seglat dit ungefär strax före man tappade kontakten med ön. Därför misstänker man alltså att det är lite fara och färde på gång så de skickar de bästa de kan, eller, ja, äventyrarna.

Väl på båten får vår vän Magikern en liten kattkompis som följer henne överallt, medan Gengångaren får en matros kompis som heter Marek och verkar totalpeppad på äventyrare, till den grad att han frågar så mycket så hon säger "Eh, ursäkta jag måste gå och göra en sak" och inte kommer tillbaka. De somnar tillslut och vaknar mitt i natten av att hytten är övertänd, eldmagikern är så pass fiffig att hon försöker använda sin magi för att kontrollera elden men misslyckas tyvärr (grym ide! stod med som förslag i boken men hon kom på det själv). Det slutar med att de får slingra sig ut och G blir lite bränd på vägen, men inget allvarligt och de kommer ut, blir utskällda av kaptenen och en väldigt arg besättning... Utom Marek som ser nervös/orolig ut. Tjejerna misstänker att det var han som ställde till det för dem så när de nästa dag sätter sig i roddbåten för att ro iland mot den mystiska skrämmande ön får inte han följa med, katten hoppar i och hakar på däremot.

Väl i hamn finns det inte så mycket göra, det finns inga tecken på liv där i dimman utom något enstaka jämrande som hörs av och till. Måste vara vinden.

De kommer tillslut fram, längs enda vägen som går att ta mellan klipporna, till ett litet värdshus. Dörren står på glänt och slår lite, fönstren är öppna och Magikern smyger runt, medan Gengångaren går in . Där inne sitter en helt orörlig man vid ett bord med nedfälld huva. Gengångaren går omkring där inne, Magikern smyger ju där ute och tittar in genom ett fönster och råkar välta en kruka som smäller till (jag smäller handen i bordet så de rycker till.)

(inte helt "cannon") Plötsligt kommer det in en prinsessa. (Magikerns treåriga lillasyster ger sig med full inlevelse med i leken).


Efter otaliga beskrivningar på hur de går omkring så sätter sig tillslut gengångaren vid bordet med mannen och magikern går fram och petar på honom. Han anfaller henne, hon skriker till och tar ordentligt med stryk. Magikern försöker hela nästa runda men det skiter sig, medan gengångaren sakta men säkert slår ihjäl zombien. Hon lyckas tappa dolken i sista rundan men sliter upp ett svärd och det löste sig, men då kommer 2 till gåendes förbi ett fönster.

(inte heller helt "cannon") prinsessan ska hjälpa till och börjar skjuta, men hon siktar på gengångaren för det var visst lite busigare.

De väljer att.... Loota värdshuset så snabbt de kan, och zombierna kommer in. Long story short, de slår ihjäl gengångaren och magikern kastar sig ut genom ett fönster och springer ut i dimman.

Framtida murderhobos helt klart. Slut för idag. Prinsessgrejerna var med väldig inlevelse men fick inte riktigt vara med i storyn, egentligen brukar hon plocka barghesten och säga att hon kör den, så rent tekniskt sett var det kanske en barghest-prinsessa. Eftersom gengångaren rent tekniskt sett är ganska odödlig så måste jag dessutom nu kolla upp vad som händer när hon dör, med gear och sånt :p om hon kommer nästa äventyr eller vad som händer ;) Roligt vara igång iaf, vi ska nog hinna mer under lovet.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Booogeyman;n214568 said:
Underbar läsning
Kul det är uppskattat, det Kom fram en intressant fråga nu också från magikern, tycker den är värd en honorable mention iaf..

Om man kastar magi så någon blir en grova, sen stampar man på den... Vad händer då en dag senare när de blir normala igen, är det jättestora platta kroppar då?

Jag hade Inget svar och hon blev förvånad att det inte stod I boken.
 
Top