Nekromanti Spelet är slut (varulv á la Blood Bowl)

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Lukas lynchas lite med vänsterhanden samtidigt som Purgatory gurglar till och dör i ett hörn. Lukas lynchning visar sig dock kräva även högerhanden då gobbohänder är små medan trollhalsar omfångsrika. En hungrig mage kurrar om igen samtidigt som detta evinnerliga ”Fzzzzzzzzzzz” hörs ljuda. Plötsligt blir det ljust. Men inte av en explosion utan ytterdörren har ryckts upp. Vicotnik står mitt i rummet med en bomb i handen som verkar vägra att smälla, men det tar Björn den gode och Übereil snabbt hand om för att därefter kasta sig över en intet ont anande Vimes. ”Ner med Grutto’s Gangsta’s å fram för Goblins of ol’mighty Nurgle (GooN) skanderar de lyckliga motståndarna som fullständigt tillintetgjort världens mest framgångsrika gobbolag och nu banat vägen för en ny era.

Döda deltagare (grön = Grutto’s Gangsta’s, röd = motståndare)
Markehed – Försvarare - Dizzy the Damage Controller - looney gobbo - lynchad runda 1
Måns – Höger flank – Vomit the Victorious - rookie gobbo – utslagen runda 1
Feuflux – Försvarare – Slice the Shredder – fanatic gobbo – lynchad runda 2
RealDream – Mittfältare – Retch the Renowned – rookie gobbo – utslagen runda 2
Lukas – Vänster flank – Fart the Flatulent – rookie troll – lynchad runda 3
Purgatory – Mittfältare – Xorf the X-ploder – bombardier gobbo – utslagen runda 3

Levande deltagare
Björn den gode Vinnande motståndare
Übereil) Vinnande motståndare
Vicotnik dödad i slutspelet
Vimes dödad i slutspelet

Spelet är över och alla är fria att skriva i tråden. Jag kommer posta roller och moderatortankar så småningom.

Motståndarna (Björn den gode och Übereil) får ta ställning till om det är okej att jag postar länken till er varulvstråd, eller om ni vill hålla den hemlig.

Stort grattis till Björn den gode och Übereil och stort tack till alla som ville vara med!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vad var det jag sa under första rundan? (att björn var skyldig)

och vad var det jag sa i sista rundan? (att jag var oskyldig)
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Så det var ingen riktig bomb? Lurigt.

För övrigt så känns det som jag spelade dåligt sista dagen. Att skicka bomben så tidigt (och dessutom ljuga om vem som fick den) var onödigt riskabelt.

För övrigt så tror jag att 10 deltagare gör det lite för svårt för byborna. Det var lite väl enkelt att posa som bybor tre rundor i rad, för IOM att man inte hade något att gå på så kändes det som man fick försöka hugga på allt som kändes det minsta tveksamt (vilket både Markehed, Feuflux och till viss del Lukas fick lida av).

För övrigt så la jag till det här bara för att säga "för övrigt" tre stycken i rad.

Ja, och så undrar jag vad Victonik trodde Björns tell var också.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
kom just att tänka på att i de två spel jag har varit med på så har jag i borda pekat ut en varulv i början.
jag kanske ska börja tro på vad jag säger.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Rollerna

Vicotnik
LAG: Grutto’s Gangsta’s
ROLL: Rookie (= ”vanilla” i varulvstermer)
RAS: Gobbo
NAMN: Barf the Brilliant
FÖRMÅGA: Du har inga specialförmågor. Säg vad du tycker samt rösta på de du tror är motståndare. Vidare kan du som bybo nominera vem som ska få MVP-utmärkelsen varje speldag (se reglerna hur det fungerar).
POSITION: Anfallare
MÅLSÄTTNING: Du vinner när alla motståndare till Grutto’s Gangsta’s har tagits ur spel.


Måns
LAG: Grutto’s Gangsta’s
ROLL: Rookie (= ”vanilla” i varulvstermer)
RAS: Gobbo
NAMN: Vomit the Victorious
FÖRMÅGA: Du har inga specialförmågor. Säg vad du tycker samt rösta på de du tror är motståndare. Vidare kan du som bybo nominera vem som ska få MVP-utmärkelsen varje speldag (se reglerna hur det fungerar).
POSITION: Höger flank
MÅLSÄTTNING: Du vinner när alla motståndare till Grutto’s Gangsta’s har tagits ur spel.


Vimes
LAG: Grutto’s Gangsta’s
ROLL: Rookie (= ”vanilla” i varulvstermer)
RAS: Gobbo
NAMN: Puke the Perfection
FÖRMÅGA: Du har inga specialförmågor. Säg vad du tycker samt rösta på de du tror är motståndare. Vidare kan du som bybo nominera vem som ska få MVP-utmärkelsen varje speldag (se reglerna hur det fungerar).
POSITION: Vänster flank
MÅLSÄTTNING: Du vinner när alla motståndare till Grutto’s Gangsta’s har tagits ur spel.



RealDream
LAG: Grutto’s Gangsta’s
ROLL: Rookie (= ”vanilla” i varulvstermer)
RAS: Gobbo
NAMN: Retch the Renowned
FÖRMÅGA: Du har inga specialförmågor. Säg vad du tycker samt rösta på de du tror är motståndare. Vidare kan du som bybo nominera vem som ska få MVP-utmärkelsen varje speldag (se reglerna hur det fungerar).
POSITION: Mittfältare
MÅLSÄTTNING: Du vinner när alla motståndare till Grutto’s Gangsta’s har tagits ur spel.


Purgatory
LAG: Grutto’s Gangsta’s
ROLL: Bombardier
RAS: Gobbo
NAMN: Xorf the X-ploder
FÖRMÅGA: Du kan skicka EN bomb till en annan spelare. PM:a ditt val (och andrahandsval) till mig innan deadline. Bomben kommer brisera efter en runda och ta med sig spelaren som håller i bomben (skickar du ut den natt ett kommer den brisera natt tre). Personen i fråga kommer att informeras via PM att denne nu håller en bomb i sin hand.

Skulle du få en bomb i din hand kan du desarmera den. Det sker automatiskt.

Utöver detta kan du göra detsamma som dina gröngölingar till lagkamrater: Säga vad du tycker samt rösta på de du tror är motståndare. Vidare kan du som bybo nominera vem som ska få MVP-utmärkelsen varje speldag (se reglerna hur det fungerar).

POSITION: Mittfältare
MÅLSÄTTNING: Du vinner när alla motståndare till Grutto’s Gangsta’s har tagits ur spel.


Feuflux
LAG: Grutto’s Gangsta’s
ROLL: Fanatic
RAS: Gobbo
NAMN: Slice the Shredder
FÖRMÅGA: Du har en motorsåg som du mer än gärna använder. Genom att småsåga lite i en spelare hör du vilken ras denne tillhör. PM:a ditt val (och andrahandsval) till mig innan deadline varje runda.

Utöver detta kan du göra detsamma som dina gröngölingar till lagkamrater: Säga vad du tycker samt rösta på de du tror är motståndare. Vidare kan du som bybo nominera vem som ska få MVP-utmärkelsen varje speldag (se reglerna hur det fungerar).

POSITION: Försvarare
MÅLSÄTTNING: Du vinner när alla motståndare till Grutto’s Gangsta’s har tagits ur spel.


Markehed
LAG: Grutto’s Gangsta’s
ROLL: Looney (+ tillfällig Lagkapten)
RAS: Gobbo
NAMN: Dizzy the Damage Controller
FÖRMÅGA: Du har en enorm stålboll fäst i en kedja som du mer än gärna använder. Varje runda kan du välja ut två spelare som ska träffas av klotet. De två spelarna byter sedan plats, det vill säga om någon annan tänker göra använda någon förmåga på X och du byter plats på X och Y är det Y som drabbas av förmågan istället. PM:a dina två offer (och ett andrahandsoffer om någon av de två första skulle röstas ut) till mig innan deadline varje runda. Observera att det är plats du byter på dem, inte POSITION.

Eftersom du har lyckats komma över Gruttos Pogo Stick är du dessutom tillfällig lagkapten. Det ger dig makten att bestämma laguppställning. Du kan varje runda PM:a mig vilka positioner alla spelare ska ha. Du har att välja på: Anfallare, Mittfältare, Höger flank, Vänster flank samt Försvare. Du kan aldrig placera mer än fyra i samma position. PM:a mig din laguppställning innan deadline varje runda. Eftersom detta ger dig två förmågor (använda stålklotet samt bestämma laguppställningen) kan du bara använda en av dem varje natt.

Utöver detta kan du göra detsamma som dina gröngölingar till lagkamrater: Säga vad du tycker samt rösta på de du tror är motståndare. Vidare kan du som bybo nominera vem som ska få MVP-utmärkelsen varje speldag (se reglerna hur det fungerar).

POSITION: Försvarare
MÅLSÄTTNING: Du vinner när alla motståndare till Grutto’s Gangsta’s har tagits ur spel.


Lukas
LAG: Grutto’s Gangsta’s
ROLL: Rookie (= ”vanilla” i varulvstermer)
RAS: Troll
NAMN: Fart the Flatulent
FÖRMÅGA: Du har inga aktiva specialförmågor. Däremot har du en passiv förmåga. Du överlever automatiskt den första dödande nattförmågan (det krävs lite mer att ha ihjäl ett troll än en ynka gobbo).

Utöver det kan du göra precis vad alla andra bybor kan: säga vad du tycker samt rösta på de du tror är motståndare. Vidare kan du som bybo nominera vem som ska få MVP-utmärkelsen varje speldag (se reglerna hur det fungerar).

POSITION: Vänster flank
MÅLSÄTTNING: Du vinner när alla motståndare till Grutto’s Gangsta’s har tagits ur spel.



Ûbereil
LAG: Gobbos of ol’mighty Nurgle (a.k.a. GooN)
ROLL: Lagkapten (”Godfather” i varulvstermer)
RAS: Gobbo
NAMN: sir Gore the Gangrenous
FÖRMÅGA: Varje runda får du PM:a mig en person (och ett andrahandsval) som du slår ut ur spel.

Dessutom får du kommunicera i hemlighet med din medspelare Björn den gode i denna quicktopic tråd: http://www.quicktopic.com/45/H/CN2qsTFkrBxg (men bara där).

Utöver detta kan du liksom byborna rösta. Du kan däremot inte nominera någon till MVP.

Slutligen har ni i tysthet även lyckats kväva Gag the Great och därmed är hans namn ”ledigt” om ni behöver gå ut med ett falskt namn.

POSITION: Anfallare
MÅLSÄTTNING: Du vinner när de levande GooN utgör minst hälften av alla levande spelare.


Björn den gode
LAG: Gobbos of ol’mighty Nurgle (a.k.a. GooN)
ROLL: Hungrig
RAS: Troll
NAMN: Turd the Typhoid
FÖRMÅGA: Du har en passiv förmåga. Du överlever automatiskt den första dödande nattförmågan (det krävs lite mer att ha ihjäl ett troll än en ynka gobbo).

Du har även en aktiv förmåga: Varje runda kan du försöka äta upp en annan spelare. Du kan bara äta upp spelare som har samma POSITION som du.

Dessutom får du kommunicera i hemlighet med din medspelare Übereil i denna quicktopic tråd: http://www.quicktopic.com/45/H/CN2qsTFkrBxg (men bara där).

Utöver detta kan du liksom byborna rösta. Du kan däremot inte nominera någon till MVP.

Slutligen har ni i tysthet även lyckats kväva Gag the Great och därmed är hans namn ”ledigt” om ni behöver gå ut med ett falskt namn.

POSITION: Höger flank
MÅLSÄTTNING: Du vinner när de levande GooN utgör minst hälften av alla levande spelare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Kan någon hämta en korkskruv så att jag kan kamma mig?

Tala om att vara OFF.

Grattis Ubereil och Björn den Onde, väl spelat.

Fuck att jag grönade BDG. Jag vill veta om din outning, Björn, vad var lögn, vad var sanning? Hur tänkte du?
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Hint: se inlägget ovan dig: där ser du Björns "kort". Men i korthet: han ljög om sitt namn.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Grattis till Ubereil och Björn den gode... som nu mer borde heta Björn den onde.

Jag trodde mig ha hittat en tell,hans sett att reagera på min outning om att jag var gobbo tidigt i spelet, har för mig att jag har sett honom reagera på exakt samma sätt i tidigare partier och då har han vairt god.
Men tydligen hade jag helt fel (igen).

~Vicotnik som bara lyckats peka ut en varulv en enda gång och det spelet lades ner (wrnu temat).
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Moderatortankar kring spelmekaniken

Laguppställningen: Den här laguppställningen var ursprungligen planerad för 16 spelare, men blev lite skuren i kanterna för att matcha tio istället. Jag tror jag lyckades bibehålla balansen hyfsat. (ett troll till på motståndarsidan skulle in, men de två trollen skulle bara kunna äta varannan natt, samt fler rookie gobbos bland byborna bland annat). Nedan kan det tyckas att det var många saker som var till hjälp för de goda, men det har visat sig att i spel där det är få förmågor vinner varulvarna oftare än byborna.

Hoppstyltan: Denna slumpade jag ut bland alla på den goda sidan. Hade någon skrivit i tråden (eller i PM till mig) att de ville plocka upp den hade det varit helt i sin ordning och de hade då fått den förmågan (som nu listades under Markehed eftersom han slumpades att få den i början). Det stod ingenstans att den kunde plockas upp, men den nämndes i fetstil i varje rundas startinlägg. Det här var ju även ett föremål som skulle kunna vara till hjälp för varulvarna om de lyckades lägga sina labbar på den, men det hade då givit ett pussel som byborna kanske börjat försöka sortera ut och förstå - kopplingen med hoppstylta, att deras positioner byts och att de med vissa positioner äts upp.

Bomben: Den här känns som att den fungerade rätt bra. Tanken var att skaka liv i spelet eftersom det ofta stagnerar med poster efter några rundor. Detta skulle vara en vitaminspruta helt enkelt (och lite comic relief - vilket är vad gobbos handlar om i blood bowl). Den hade briserat efter en runda (inte i nästa runda utan rundan därpå alltså). Det står ingenstans att den kan skickas, men det skulle eventuellt listas ut i och med att bombardieren hade förmågan att desarmera bomben, samt det mycket väl skulle ha uppstått en reflex i den som får den att skriva något i stil med "ahhh, bort med den, ta den du X". Jag tänkte också att den skulle kunna vara byn till hjälp i och med att de hade kunnat börja rösta om vem den skulle skickas till och sedan bevaka hur mottagaren agerar, vilka alla skickar den vidare till etc. Sen skulle den kanske behandlas lite lojt efter natten då den ännu inte briserat, men ingen skulle nog känna sig helt trygg med den. Dessutom valde ju en fatalistisk rookie här i partiet att i princip be om bomben, vilket kunde ha betraktats som ett avslöjande att han måste nog ändå vara goding, för en varulv skulle knappast aldrig säga så.

Järnklotet: tanken här var att det skulle ställa till förvirring och slump, i och med att två spelare byter plats och drabbas av de nattförmågor som någon valt att lägga på de andre. Om igen lite comic relief, men även användbart om det nyttjas rätt. Eller livsfarligt om det går snett.

Motorsågen: Här var bybornas enda siare. Tanken var att här kunna skapa ett minispel i och med att ett troll av två (ursprungligen tre om vi varit 16 spelare) faktiskt var varulv. I och med att det är en siarroll är det ju lätt att tro att det är varulvar man hittar, vilket ju skulle vara rätt i 50 % (66%) av fallen. Lagkaptenen bland motståndare var ju dock "immun" i och med att han också var gobbo.

SPP: Tycker att de fungerade okej, men kan trimmas ytterligare. Hade RealDream överlevt hade han haft tio spp efter andra natten, då han vann bägge MVP i början. Även dessa skulle kunna vara en hjälp till byn bara genom att börja prata om vem som de nominerat (något som var på väg att ske precis i slutet av spelet - men inte riktigt fick någon fart, kanske var spelet för kort, fr det får ju inte pratas om det i början - då ryker ju de med poängen).

Block & Dodge: Det här var också ett sätt att försöka hjälpa byn lite med att ge dem möjlighet till förmågor. Jag tror att förmågorna i sig var balanserade, men frågan är om de satte en än större måltavla på de som verkar vara alldeles för bybomässiga. Känner nog i efterhand att det var dumt att skriva i reglerna "Tanken med nomineringen är att ni som spelargrupp ska kunna premiera de som är aktiva till att få någonting för det." Det var ju min tanke, men det hade nog varit bättre osagt.

Min miss: jag ber om ursäkt att jag blandade ihop looney och fanatic (det gör jag jämt tyvärr - tycker de borde heta tvärtom i spelet). Jag hoppas att det inte var det som stjälpte spelet och fick Feu utröstad. Det var säkert fler saker jag missade, men detta var nog den grövsta missen.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Re: Moderatortankar kring spelmekaniken

Johoohno said:
Min miss: jag ber om ursäkt att jag blandade ihop looney och fanatic (det gör jag jämt tyvärr - tycker de borde heta tvärtom i spelet). Jag hoppas att det inte var det som stjälpte spelet och fick Feu utröstad. Det var säkert fler saker jag missade, men detta var nog den grövsta missen.
Tänker du på namnet (Slice the Shredder på en snubbe med Ball and Chain)? Tror faktiskt inte det gjorde någon egentlig skillnad. Som jag själv sa, var det din eller Feuflux miss? Jag misstänkte att det var din (och borde väl ha förstått det med tanke på att jag var varulv - vilket jag underhållande nog inte gjorde).
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Moderatortankar kring spelmekaniken

Först och främst: Stort tack! Jag blir alltid lika glad över att det finns folk som tar på sig och fixar såna här saker. Jag tycker också att du skött det hela mycket bra.

När det gäller upplägget så får jag först säga att det kändes väldigt bra med bara ren enkel 8 vs 2, det behöver liksom inte vara mer komplicerat än så för att alla ska få panik och att hålla lagindelningen simpel tror jag i längden ger mer nerv.

När det gäller balansen så håller jag nog inte med dig, visst det var svettigt ibland men när jag nu ser på rollerna så verkar det ha varit ett sjukt svårt parti för byborna. Man hade inga passiva förmågor som var av intresse (som "du vet att det bara finns ett troll i laget") och enda siaren var inte ens en riktig siare utan siade efter ras, och tanken var att man helt slumpmässigt skulle få för sig att den man siar som troll är ond?

Det fanns i princip inte heller något att förlora (eller för den delen att tjäna) på en tidig massoutning , för ingen hade ju någon information som kunde dra nytta av en sådan. Nä jag måste nog säga att det här upplägget spontant känns som kanske 75-25 i ulvarnas fördel. Därmed inte sagt att jag inte hade det svettigt ibland, som ni kan se i tråden där jag och übereil diskuterar, men den oron byggde ju på att jag trodde att folk faktiskt satt på information, när nu så inte var fallet så är jag inte längre speciellt förvånad att jag lyckades vända drevet.

Sen tycker jag att 10 spelare var väldigt lagom, det gjorde trådarna hanterbara även om det också förstås gör spelet kortare, kanske skulle alla ha börjat med en dodge för att få ett längre parti. Även så, så märks det att det ofta helt enkelt gäller att vara aktivare för att gå bättre, i någon mening tycker jag det är rätt sympatiskt, låt det gå bäst för de som engagerar sig mest, men just balansmässigt så blir det här också lite konstigt, jag har en idé på hur detta skulle kunna lösas men det får vi ta i ett annat inlägg.

Bomben tycker jag fungerade olyckligt, just därför att det blev så extremt viktigt att vara närvarande vid draget, plus då att det blir väldigt godtyckligt om när man kan skicka den för sista gången eftersom det ju går via spelledaren, jag ogillar godtyckliga regler väldigt mycket. Däremot kan jag hålla med om att idén var schysst som sådan men som sagt den skulle hellre ha smällt på grund av något annat, som efter x antal skick eller så.


Det om det, nu när spelet är över ska jag faktiskt ägna mig åt att sova en kväll. Stort tack till alla deltagare också, jag har haft jättekul, och ett speciellt tack till Übereil min onda kumpan.

(Och nu kommer folk aldrig lyssna på mig igen i kommande partier, gah, jag hatar verkligen att spela ond)

/Björn den onde
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
crap!

Att Björn var ulv var inte direkt någon överraskning, men att Ube var det! Shit alltså. Jag grönade Ube direkt efter hans namnoutning. Att ni hade tillgång till namnet 'Gag the Great' gjorde mycket. Jisses. Jag nominerade t.o.m. Übereil första omgången... (i andra lade jag ned min röst för att jag inte skulle sabba för mig själv att få spp.)

Personligen är jag oerhört nöjd med:

Björn:
jag är rätt säker på att kunna vinna över realdream, han är inget hot.
Björn omvärderar:
Jag tror att RealDream vet genom någon förmåga att jag är ond, så honom kommer vi inte kunna vinna över[...] och sen plockar vi RealDream inatt.
Jag var visserligen inte säker på att Björn var ond, men jag tyckte att han kom väldigt billigt undan. Jag lyckades dock pussla ihop att Feuflux och Purgatory var gröna, det känner jag mig också stolt över.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Feuflux pratar på

Tack för gott spel allihop och särskilt SL.

Grattis till Übereil (som lurade mig totalt, tvåa på grön-listan) och Björn den Gode (som jag aldrig kommer ha på en grönlista) där jag hela tiden misstänkte den sistnämnde men är en för dålig spelare för att kunna dreva ordentligt mot.

Det var intressant att prova på den här sidan SL-skärmen, men jag kom fram till att det inte var min grej.
1. För lite tid.
Att droppa in, snabbläsa och försöka ha en åsikt under max en timme varje kväll och sedan 24 timmars tomrum är inget bra. Man hinner glömma saker och det händer för mycket emellan.
2. Avsaknad av talang på analyser.
Jag är sämst på att analysera människor och skaffa mig åsikter snabbt. Runda 1 kändes som att jag läste allting och kom ut med ett... "jag har ingen åsikt om någonting". Otroligt imponerad av er som lyckas.

Runda 1 försökte jag klura runt spelsammansättningen, vilket gav mycket förståelse till hur förvirrade mina spelare måste vara när jag anordnar något. Som Björn sa här, vi hade här kunnat outa typ allting utan att det påverkat spelutgången någonting. Det trodde jag inte när vi började. Jag kom dock ingenvart alls i min analys, så i runda 2 gick jag över på intuition. Det gick inte så bra det heller (men då hade jag kul, runda 1 kände jag mig mest otillräcklig).

Übereil blev grönad utan att jag egentligen granskade honom. Purgatory blev typ grönad för att varulvslistan var för lång redan som den var och han inte fick plats på den... Sorry att jag inte hade tid med er. :gremsmile:

Vilket leder in mig på meta-spelande som jag upplever som ett litet problem faktiskt:
Tyvärr så är Måns en egen kategori här, eftersom han 3 av de 4 senaste spelen varit bybo och åkt ut direkt. Börjar man ta det som sanning kan man sluta analysera vad som skrivs i speltrådarna och analysera spelaren istället:
* Måns överlever runda 1. Han är varulv.
* Måns lynchas runda 1. Vi saknar väktare (eller så har väktaren inte läst på eller är en klant).
* Ingen lynchas runda 1. Vi har en väktare och Måns är antagligen grön.
Etc. Inte bra för spelet.

Vilka tyckte mest synd om att Måns åkte ut? Vicotnik (bybo), Vimes (bybo), Feuflux (bybo) och litegrann Purgatory (bybo). Det kom jag på efter att jag åkt ut och det var nog tur att vi slapp den diskussionen i spelet.

Mer på meta-temat. Jag skulle antagligen reagera helt annorlunda på vad Varulvs-trollet hade sagt om inläggen varit identiska men spelaren inte varit Björn utan Grisodlaren Hubbahubba med 0 tidigare inlägg på forumet. Exakt samma sak med Vicotnik. Oundvikligt antar jag.

Därför var det jättekul att se RealDream, Übereil och Lukas som jag inte har någon direkt koll på sen tidigare.

Bra spel var det, även om det säkert varit roligare om man haft koll på temat. Det är något jag ska tänka extra på till nästa gång jag anordnar någonting. Sammanfatta vad man bör veta i startinlägget typ. Jag var ett tag helt hundra på att det fanns 3 varulvar eller nån slags DTF-uppsättning men finurliga vinstkrav och slogs när allt var över hur genialiskt det var med 8+2. Man ska kanske inte krångla till det så mycket för sig (titta anklagande på sig själv).

Bomben var jag inte så förtjust i (även om tanken med den var mycket god) då det dels verkar oklart hur den fungerade (efter att ha frågat fick man redan på att den kunde skickas vidare) samt ställde krav på tidsbestämd närvaro både på avsändare, mottagare och SL. Hoppstyltan förstod jag mig inte alls på, men även här tycker jag du haft en bra avsikt. Det enda positionerna egentligen användes till var att Björn lurade oss om högerflanken. Hade gått att göra mycket mer med i ett spel med fler deltagare och därmed fler rundor. Det här spelet var ju ett kort ett.

Vilket faktiskt var bra! Också något jag tar till mig, att inte försöka klämma in så mycket folk. Om jag inte klarar av att hantera 9 medspelare, hur var det då för dom i mitt Cthulhu-spel där jag tror vi var 22 från start...

Godnattkram till alla.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Feuflux pratar på

Vilka tyckte mest synd om att Måns åkte ut? Vicotnik (bybo), Vimes (bybo), Feuflux (bybo) och litegrann Purgatory (bybo). Det kom jag på efter att jag åkt ut och det var nog tur att vi slapp den diskussionen i spelet.
Just ja det här glömde jag, nu har jag visserligen ingen sådan yttre moral när det gäller spel, jag tror på att spel fungerar bäst när man spelar för att vinna, men jag får också erkänna att jag faktiskt inte mindes att detta var vad som hade hänt Måns tidigare. Så här i efterhand kanske det var ett dumt val, å andra sidan så vann ju mitt lag så i det perspektivet var det nog bra.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Feuflux pratar på

Jo, jag åker alltid ut först så metaspelande kring det lär det bli framöver gissar jag. Men, jag låter mig inte nedslås! :gremsmile:

Det tråkiga är att efter runda 1 så har man inte hunnit komma in i matchen vilket gör att det inte blir lika kul att följa spelet. Dock så ringde det en klocka när Björn outade sig som Ripper. Plötsligt har vi någon från den riktiga Blood Bowl-världen. Det lät märkligt när alla andra var påhittade. Men, det fick jag inte möjlighet att fråga Björn om.

Hur som helst tycker jag att det är kul med varulvspel, och lär hoppa på nästa med.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Re: Feuflux pratar på

Blir du inte nattdödad natt 1 så blir du utröstad natt 2...

Übereil
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Feuflux pratar på

Jag lovar att ifall jag blir skurk så ska jag låta måns leva i alla fall 2 rundor.
 
Top