Nekromanti Speledare (DÖDA)

G

Guest

Guest
döda en spelledare? tja... trubbigt våld är väl ganska enkelt men det tar lite tid... har du till gång till något vapen så kan du ju använda det... det är ju ganska svårt att säga vad som är lättast, det är ju olika från tillfälle till tillfälle... om du har ett skjutjärn på behagligt avstånd så är nog det lättast, om du inte har det får du väl ta en stol å bånka i skallen på din SL... Fast i fall ni befinner er i ett höghus så kan du väl ta å defenestrera honom, bara se till så ni befinner er tillräckligt högt upp... Ifall ni har mycket mediciner hemma så kan du ju ta å trycka ner några burkar i honom. Men, men jag skulle nog tro att diverse tillhyggen är det lättaste sätt att ta död på han, om du räknar med hur mycket arbete du får utföra för att få han att avlida annars så finns det ju mer krångligare saker. Dessa tar lite längre tid att göra då du måste förbereda dig men det kommer bli enklare att döda han sedan... Vet du hur man gör krut?
Ja man måste bara ha lite fantasi!

Mvh Ezzy
 

Despoiler

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
37
Det här är min vanliga metod: Lura honom att stoppa upp en blyertspenna i varje näsborre (slå vad med honom eller whatever). Sen när han har gjort det hugger du tag i bakhuvudet och slår ner hans huvud i bordet. Snabbt, effektivt, smärtsamt.

Beroende på spelledaren kan man dock tvingas ta till vassa pålar i hjärtat etc. Pröva dig fram.

Lycka till!

Despoiler
 
G

Guest

Guest
Ja jag kanske inte ska säga så mycket, eftersom jag inte har provat denna metod... Men chansen att pennorna sticker åt olika håll är ganska överhängande, tyvärr. Om du ska döda han på ett enkelt sätt så använd ett enkelt sätt!

Mvh Ezzy
 

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
Du lurar ut honom på ett lajv och hugger huvet av honom, kan det bli enklare?

Alternativt kan du täppa igen halsen med piprensare, men det kan ta längre tid.
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
En atombomb brukar fixa de flesta :)


/Bjorn
"Allt går med våld, går det inte med våld så går det med mera våld. För de tillfälen då inte mera våld hjälper går det ALLTID med kärnvapen!"
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Fråga dig först av allt, "varför vill jag döda honom?", när du vet svaret så kan du ju alltid posta det här /images/icons/wink.gif.

Sedan kan jag ta upp lite utrustning som kan användas och kombineras till olika saker - rättare sagt, använd din fantasi! Jag tar bara upp några exempel. Här kommer utrustning i alla fall: Potatisskalare, älg (om du bor hemma så säg bara "den följde efter mig... får jag behålla den?" - det funkar alltid, har jag läst i Kalle Anka), mobiltelefon, kniv, CD-skiva, glasflaska, slagträ, kofot, bensin, tändare, bil, handduk, stol, pincett, dörr, kudde, glödlampa, osthyvel, stör, fåtölj, handeldvapen, katt, brödröst, fjärrkontroll, sax, motorsåg, trimmer, bilbälte, blomkruka, sugrör, gift, hammare... etc.. Egentligen kan man använda precis vad man vill till sina sjuka ändamål. Vissa saker är så simpla att du kan hitta de i ditt eget kök (trumljud och strålkastare)!

Några exempel på hur man kan använda tidigare nämnd utrustning:

Tryck upp katten i ansiktet på honom med tassarna först och skrik någonting. Detta fungerar bäst om spelledaren i fråga står i en lång trappa, då du kan, genom en välriktad spark i magen, få honom att ramla ner för trappan och
eventuellt bryta några kroppsdelar... det är nu du får nytta av älgen...

Molotovcocktail, behöver jag säga mer?

Ta i allt du kan och veva till svinet med en kofot i adamsäpplet.

Klubba ner objektet med ett slagträ och skär upp hela kroppen på honom med en osthyvel.

Du kan alltid smyga in i huset när han sover (exempelvis kan du krossa fönstret till hans rum och hoppa in), för att sedan kväva honom med en kudde.

Sparka ut honom ur fönstret på ett jättehögt hus, skrik någonting och skjut honom i magen med fler än ett vapen (det går bäst om ni är många). Folk tror då att det är en filminspelning och du kommer undan.

Spela Eon så mycket att ni båda tror att allt i Eon verkligen finns. Eftersom att det finns i båda era fantasivärldar så kan du kasta en blixt på honom.

Hugg honom med en kniv på ett vitalt ställe, exempelvis ögat, underlivet och vänstra bröstvårtan.

Förgifta hans pizza.

Dränk in hela vardagsrummet med bensin och när spelledaren gnäller om lukten, ta då fram en tändare och flina elakt. Spelledaren dör då i skräck för att du ska bränna ner honom och sedan är det bara att tvätta av möblerna!

Banka in en stör i hjärtat på honom.

Du kan kombinera utrustningen jag nämnde på diverse olika roliga sätt själv - du har säkert bättre fantasi än mig - eller så kan du helt enkelt hitta på nya sätt!
Det finns dock några punkter du bör tänka på:
Hur vill jag döda honom? Smärtsamt eller smärtfritt?
Vill jag komma undan efteråt?
Vill jag döda honom fort?
Vill jag ha publik?
Tänk på att ta med en kamera!
Förtjänar han verkligen att dö (om han inte gör det kan du bara klippa av tungan på honom med en sax eller skjuta honom i skrevet)?
Vilken utrustning kan jag få tag i?

Hoppas jag var till någon hjälp!
Lycka till! /images/icons/smile.gif

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 

Kristian

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
35
Location
Ronneby, Blekinge
Det kanske ligger något i Ö&S bok. Vi rollspelare blir nog småmorbida våldsmördare efer ett tag. :)

[color:red] /Kristian </font color=red>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Såna här inlägg hör inte hemma på forumet. Visst, vissa kanske anser det vara roligt, men de flesta gör det inte. Dessutom har det inte något att göra med Eon och hör bättre hemma i rollspelsforumet om det nu ska ligga någonstans.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Rollspelsforumet...

Gardener, det här är rollspelsforumet /images/icons/wink.gif.

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Re: Rollspelsforumet...

Ja, jag tyckte det....

trodde först att det var jag som hade fått nån allvarig hjärnskada /images/icons/smile.gif...



// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Re:Jepp, måste vara det :))....

....så mycket som man suttit vid den här burken kan man lätt ha dragit på sig nått elakt datavirus /images/icons/smile.gif

// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Re: Troligen menar han Spelledare...[nt]

/images/icons/wink.gif

// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Ok... *tihi* :-) *känner sig dum* [NT]

Det måste vara en KONSPIRATION!!!!!!!!!!!!!!!
Haha! Lurade dig! Inte [NT]! Wololo!

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 
Top