Nekromanti Spelartips till RuneQuest

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag tänkte att eftersom det finns massa gamla rävar här på forumet så kanske någon har ett gammalt ex av RuneQuest och kan kolla en sak...

En gång för länge sedan spelades det RuneQuest (3rd ed) då och då i spelklubb jag var med i (som numera är avsomnad /images/icons/frown.gif). Vår kära SL hade gjort ett 4-sidigt rollformulär som bland annat innehöll en ruta med tips till spelarna, såsom "Never divide the group", "Ignore loot until objective is achieved" och "When all else fails, PLAY DEAD!". Jag har för mig att dessa kom från själva RuneQuest-boken, men är inte säker.

Eftersom de enda tre tipsen jag kommer ihåg är de tre ovan nämnda undrar jag om någon här kan hjälpa mig med resten?

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Har tre olika utgåvor om man räknar med basic role playing och kan inte komma på att jag har sett nått sånt tyvärr.

Dougald
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag tror inte de var med på rollformuläret som följde med... vår SL hade gjort egna formulär. Dock så kom tipsen från boken - antagligen en feature i RQ Deluxe eller nåt.

Nåväl, jag hittade dem på annat håll, så här är de för de som är intresserade:

1) Listen to the GM
2) Avoid play domination by a few players
3) Plan ahead
4) Organize first
5) Don't divide the group
6) Don't do something without reason
7) Avoid unnecessary encounters
8) Always watch the rear
9) Provide releif for the front line
10) Take action
11) Ignore loot until the objective is acheived
12) Don't despair when HP and MP are low
13) Maintain Faith
14) When all else fails, Play Dead


/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top