Nekromanti Spelarmapp är bra att ha

^ DeXteR ^

Veteran
Joined
5 Dec 2001
Messages
55
Är inte säler på vad du menar med spelarmapp... men om det är den som man har alla tabeller och grejer uppskrivna i och kan använda för att skärma av sig från spelarna så vet jag att kult hade en.. och jag ska göra en til DoD 91.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Det verkar som...

...om du (Dexter) menar spelledarskärm. En sådan spelledaren har för att skärma av sig.
Det som Riotminds gör är en Spelarmapp. Den är till för spelarna. Det är väl tänkta att den ska innehålla viktiga tabeller för spelaren, rollformulär och lite sådant smått och gott. Men "huvudsaken" (om man får kalla det det) är väl att ha papper i den. Det är som en snygg liten pärm eller kanske närmare pappersmapp. Spelarna ska iaf inte skärma bort de övriga, det är ett SL privilegium./images/icons/wink.gif
 

^ DeXteR ^

Veteran
Joined
5 Dec 2001
Messages
55
Re: Det verkar som...

Okay visste inte att det fanns sådana... men vad finns det för tabeller som spelarna behöver...? enligt mig ska inte spelarna ha mer än sina rollformulär när de spelar ju mindre regler spelarna kan ju bättre rollspel blir det...
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Innehåll

För enkelthetens skull så citerar jag riotminds:

"En mapp för spelarna och spelledaren som innehåller de flesta tabeller som krävs för att skapa en rollperson. Dessutom med STO-tabell."

Så några direkta regler är det väl inte. Kan väl förövrigt hålla med dig på den punkten.
 
Top