Nekromanti Spelarens handbok?

Mr spelledare

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
82
Location
Ängelholm
Har inte köpt denna modul ännu. Är den bra? Vad inneåller den och är dessa saker bra att veta?Skulle vara roligt om ni som har den skulle vilja kommentera.

MVH "Gud"
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Har inte köpt denna modul ännu. Är den bra? Vad inneåller den och är dessa saker bra att veta?Skulle vara roligt om ni som har den skulle vilja kommentera."

Du skulle ju kunna läsa alla tidigare diskussioner kring ämnet ifråga.
Min åsikt är att den är mest prisvärd om man är en oerfaren rollspelare.

/Sir Foilan

"A dark seed of evil is grown"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Har inte köpt denna modul ännu. Är den bra? Vad inneåller den och är dessa saker bra att veta?Skulle vara roligt om ni som har den skulle vilja kommentera."

Det finns en recension här på rollspel.nu. Om du klickar på loggan högst upp och sedan på "Recensioner" till vänster så lär du få en gosig lista över saker som recenserats. I den listan står Spelarens Handbok.

Personligen tycker jag att den fyller sitt syfte - den avlastar spelledare och regelboken, den är en bok för spelaren och gör livet för denne smidigare, och avslöjar vad en spelare behöver veta om Mundana. Den innehåller en massa jox om Eon och Mundana som i princip publicerats tidigare plus lite småsaker (som utrustningslistor med vikter) som inte publicerats tidigare.

Det är en ypperlig bok för nybörjarspelare, en bra bok att ha för mer erfarna spelare och totalt onödig för spelledaren (om han nu inte vill ha en bok som gör att spelarna inte tafsar i hans böcker).

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Recensionen

Dock måste tryckfelsnizze, eller någon liknande, varit framme i denna recension. Det står nämligen att bilderna är godkända men inte mer.
Detta är ju totalt vansinnigt, hur skulle man kunna godkänna de bilderna, de är totalt värdelösa, bara nytt kladd av Hellervik! Jag menar, cowboyar iförda T-shirt i Asharien!? Absurt!

- Antonio, som anser att alla rollspelare i Sverige borde köpa varsitt radergummi och skänka detta till John Hellervik.
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Re: Recensionen

Nej, det är sant, jag har blivit förskonad från dessa illustrationer. Om de verkligen är sämre har jag svårt att tro att man kan titta på dem utan att använda skyddsglasögon.

Hur blir det med Consaber, Krille? Vem kommer att sköta illustrationerna där?

- Antonio
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Re: Recensionen

Men nu pratar vi om Sveriges främsta fantasy rollspel!

Nu har jag inte sett bilderna i fråga men om de är som i Asahrien & S. så förstår jag folk.

_öRn
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Recensionen

"Nej, det är sant, jag har blivit förskonad från dessa illustrationer. Om de verkligen är sämre har jag svårt att tro att man kan titta på dem utan att använda skyddsglasögon."

Man blir immun efter ett tag.

"Hur blir det med Consaber, Krille? Vem kommer att sköta illustrationerna där?"

Som jag sade tidigare, jag tror tyvärr att det blir Hellervik. Det finns en massa produktionstekniska skäl som gör det näst intill omöjligt att välja någon annan.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Re: Recensionen

Hur kommer det sig förresten att Hellervik fick börja teckna för neoGames från början? Är han FRUKTANSVÄRT billig, eller finns det något annat skäl?

"Som jag sade tidigare, jag tror tyvärr att det blir Hellervik."

Aj då, själv skulle jag hellre läsa en modul helt utan illustrationer. Vad har hänt med Gullbrandson? Och om det inte finns någon annan utväg skulle du väl kunna teckna själv, Krille?

- Antonio
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Re: Recensionen

Nej, hemskt, inte Hellervik.
Låt inte killen sabba en i övrigt lovande modul!
Insistera att själv få illustrera då!

/En desperat Lycan som är trött på Hellerviks 0/1d10 "illustrationer"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Recensionen

"Hur kommer det sig förresten att Hellervik fick börja teckna för neoGames från början? Är han FRUKTANSVÄRT billig, eller finns det något annat skäl?"

Jag har faktiskt ingen aning.

"Vad har hänt med Gullbrandson? Och om det inte finns någon annan utväg skulle du väl kunna teckna själv, Krille?"

Gullbrandsson är för långsam och min stil är för manga.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Re: Recensionen

"Gullbrandsson är för långsam"

Är det ett problem med tanke på NeoGames ostressade utgivningstakt?

"min stil är för manga"

Det är väl bättre med en stil som är för manga än en som är för ful!

- Antonio
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Re: Recensionen

"Det är väl bättre med en stil som är för manga än en som är för ful!"

Håller med helt och fullt! Jag hade gärna sett Krille illustrera, vilket jag inte kan säga om Hellervik (eller Knapton för den delen)...
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Recensionen

1: Det heter inte "neoGames" eller "NeoGames", utan "Neogames" eller "Neogames AB" (jag vet att jag är en besserwisser, du behöver inte påminna mig /images/icons/wink.gif)

2: Kul för Hellervik om han skulle snubbla in här och läsa eran lilla diskussion...

3: Öhh... det brukar ju alltid finnas 3 punkter när man börjar numrera dem... fan å...

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>, [color:green]kik ass</font color=green>.
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Recensionen

"Håller med helt och fullt! Jag hade gärna sett Krille illustrera, vilket jag inte kan säga om Hellervik (eller Knapton för den delen)..."

Håller med och håller inte med!
Hellervik och Knapton borde inte få fortsätta illustrera till NGs produkter. Det är inte många som tycker att de platsar.
Krilles illustrationer passar inte heller in här. Precis som Krille själv (säger). /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan /images/icons/cool.gif
"Jag hatar honom, Jag tänker alltså döda honom, jag tänker alltså spränga hela världen" - Varanteatern

"A dark seed of evil is grown"
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Re: Recensionen

Jag menar givetvis att Hellervik och Knapton ska få fortsätta illustrera! (Bara de inte illustrerar något spel jag spelar).
I övrigt anser jag att t.ex. Krilles alver är perfekta som Eonalver, oavsett vad han själv säger.

/Lÿcan
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
*mobbing* ;-) [NT]

No Text

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>, [color:green]kik ass</font color=green>.
 
Top