Nekromanti Spelarens handbok

G

Guest

Guest
Kan någon svara mig på om det är värt pengarna denna nya bok?
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Det beror på om du kommer få användning av dess innehåll. Många svar på följande frågor innebär att du behöver den:

Spelar ni Eon ofta?
Är dina spelare intresserad av världen, men känner inte till för mycket än?
Skulle det sitta bra med handritade kartor?
Är spelarna intresserade av att lära sig reglerna?
Är du intresserad av utrustningslistor med vikter?

/Emil
 
G

Guest

Guest
orkar dom sitta länge och slå efter värden?
då kanske du skulle öerväga att låta bli.
men om du vill ha sjyst material som är en bra utökning av ditt eonsortiment... köp den!!
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Uppfyller målet

"sjyst material som är en bra utökning av ditt eonsortiment... köp den!!"

Nja, det beror förstås på vad du redan har. Det enda intressanta för mig, som är stolt ägare till alla de övriga modulerna, var kartorna (och möjligtvis den subjektiva världsbeskrivningen).

Nej, köp inte spelarens handbok för materialet, om du inte är sjukligt nyfiken på hur Ebhron ser ut, utan köp den för att den faktiskt väldigt bra uppfyller det syfte den skrivits för. Att vara en "sammanfattningsbok" för oerfarna spelare.

- Antonio
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Re: Uppfyller målet

jo... den är ju inte speciellt rolig... en massa tabeller... känns det som..

robban-har läst den...
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Efter att ha läst igenom den nu såhär, så anser jag inte att den är värd att köpa. det är klippt och klistrat ifrån grundreglerna och litegrann från mundana. Informationen i spelarens handbok är inte ens uppdaterad ifrån "krigarens väg" (inte vad jag har kunnat hitta i form av vapen eller stridskonster på yrkena iallafall) -mycket svagt gjort av neogames. Det enda som är nytt är kartorna, dom är ganska coola.. samt att det finns vikter på utrustningen.. vilket också fö. finns om man letar på nätet om jag inte missminner mig.
Nej, det är inte värt... imho.
 
Top