Nekromanti Spelarens handbok och krigarens väg

Krep

Veteran
Joined
18 Apr 2006
Messages
2
Jag funderar på att göra lite nya Eon-inköp, och har läst igenom det som finns på Neogames hemsida, men då dök följande undring upp.

Hur är "Spelarens handbok" relaterad till Eon III och "Spelarens bok"? Det verkar som att samma områden innehåller uppdateringar, men finns det som står i spelarens handbok i Eon III? Är den för Eon II?

Dessutom så undrar jag om någon har klarhet i hur "Krigarens väg" är relaterad till de här 3 krigarsvits-böckerna. Fältslagsreglerna (som jag speltestade någon gång för länge sedan) verkar vara de samma i "Krigsherren" i alla fall, förutom att pilregn är nu borta.

Någon som vet hur det ligger till?
 

marcuslinder

Veteran
Joined
12 Apr 2003
Messages
184
Location
Göteborg
Spelarens handbok: fullständig recension

Spelarens handbok innehåller delar av Spelarens bok (EON 3). Fast mycket mindre och sämre. Inte ens till EON 1 behövs den egentligen.

Mao: köp den inte.

Undvik den helst helt och hållet, och använd tång och handskar om sådant nödfall skulle uppstå att du ändå måste röra vid den.
 

Avslagen_Cola

Warrior
Joined
14 Oct 2005
Messages
390
Location
Skokloster
Men björnen då?

MInns att det finns en häftig bild på en gosedjursbjörn när man ser några stå vid ett marknadsstånd. Den finns inte i nån annan bok!
 

Krep

Veteran
Joined
18 Apr 2006
Messages
2
Re: Men björnen då?

Attans. Att behöva välja på en bild på en björn... eller att inte kasta ut pengar på intet ett nåt. :gremlaugh:

Tack så mycket!
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Krigar-böckerna

Innehållet i Krigarens Väg har splittrats i tre böcker och har förstås utvecklats. Riddaren innehåller nog störst andel helt nytt material om allt som rör riddare. En stor del av boken handlar om att skapa borgar och förläningar, samt att styra sina förläningar.

Vapenmästaren innehåller ännu fler vapen än tidigare och har ett nytt stridskonster.

Krigsherren innehåller ett fältslagssystem som liknar det i Krigarens Väg, men har samtidigt förändrats i grunden med nytt skadesystem och nya armélistor. Dessutom innehåller boken regler för stora sjöslag, fakta om krigsmakten hos alla länder och uppslag till krigskampanjer.

/Emil
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: Spelarens handbok och Eon III

När vi gjorde Eon III så var tanken att Spelarens bok och Spelledarens guide skulle vara som Eon II och Spelarens handbok, fast bättre. Och det tycker jag vi lyckades med.
 
Top