Nekromanti Spelare sökes till gratis online rollspel

Hephos

Veteran
Joined
24 Feb 2003
Messages
7
Location
Luleå
Hejsan!

När du loggar på så kan du skapa en ny karaktär.

I slutet av denna kommer du hamna i ett "name approval" system, där din karaktär måste vänta på att bli accepterad.

När det är klart (tar oftast bara någon minut och efter 10 minter blir karaktären automatiskt accepterad) så kan du logga in honom. Om du "loggar av" spelet före du har fått karaktären accepterad och loggat in den, så måste du göra om den.

När du har kommit in i spelet är dessa kommandon användbara (det finns dock mkt mer):

look
north south west up down
equipment
inventory
score
attributes
skills
spells
kill attack
help
help newbies
say
say hello!
nhc
nhc I need help with this and that.

Fråga gärna mer :gremsmile:
 

Hephos

Veteran
Joined
24 Feb 2003
Messages
7
Location
Luleå
Haloj,

Tänkte tillägga att det är lättast att starta som nybörjare med en "god ras", dvs dwarf, human, elf eller liknande.

Det finns då mer spelare att träffa och få hjälp ifrån mm. Som en ond ras (ogre, troll, dark elf) har man det mkt svårare och man kan lätt bli ihjälslagen av andra spelare.

Här är en liten bild på en mujuon (ritad av lukas thelin för sharune).

 

Hephos

Veteran
Joined
24 Feb 2003
Messages
7
Location
Luleå
Hmm alltså det guidar ju dig igenom hela processsen... :gremsmile:

Men kan skriva lite mer info här:

1. Gå till www.sharune.com/started.shtml och öppna clienten. Du får upp en prompt som frågar efter ditt namn.
Om du redan har skapat en karaktär tidigare och vill spela han igen, skriv bara in det namnet och du får en frågan om lösenord. Sen får du läsa en MOTD (message of the day), och det står att du skall trycka RETURN. Sen kommer du till en meny. Där väljer du den option som finns för att logga in i gamet, tror det är option 1.

2. Om du inte har skapat en karaktär tidigare. Skriv in ett namn som du vill ha till en karaktär. Då kommer den fråga om du vill ha detta som temporärt namn till din nya karaktär. Svara yes.

3. Sen kommer du vara i "character creation" och du får välja saker som class, race, och rolla dina grundegenskaper. I slutet hamnar du i "character approval" där din gubbe kollas igenom så att det passar spelet (mestadels namnet). Du kan inte komma härifrån förens din gubbe har blivit accepterat (antingen av en spel ledare, eller automatiskt efter 10 min).

När du har blivit accepterad kommer du att få läsa MOTD (message of the day) och sen trycka return för att komma till main menyn. Där kan du välja option 1 för att logga in i spelet.

Behöver du mer hjälp, förtydliga gärna vad du har problem med i lite mer klar text så ska jag försöka hjälpa :gremsmile:

Mvh
Hephos
 

Hephos

Veteran
Joined
24 Feb 2003
Messages
7
Location
Luleå
När är det mest spelare online?

Här är några grapher som beskriver hur mkt spelare det är online vid olika tidpunkter.

Daglig graf


Veckor


Månader


År
 

AHTF

Veteran
Joined
27 Dec 2002
Messages
39
Location
Linköping, Åkersberga
Nja vet je, det verkade bra till en början men seriöst det är ej särskilt balanserat.
Min första karaktär blev dödad av ekorre den andra av en katt.
Lite väl obalanserat för min smak :gremsmile:




PS: min första karaktär var en paladin den andra ranger DS:
 

Hephos

Veteran
Joined
24 Feb 2003
Messages
7
Location
Luleå
Heheh, det var ju olyckligt :gremtongue:

Jo det är ju beta testning så saker kan vara lite weirdo. Är bara använda petition channel eller våran bbs för att ge feedback. Saker ändras "on the fly".

Lite knäppt om en ekorre slaktar en paladin kan jag holla med om :gremtongue:
 
Top