Nekromanti Spelare sökes i Umeå

Erorior

Veteran
Joined
6 Jan 2015
Messages
2
Tjo!

Vi är en spelgrupp i Umeå som efter ett kort uppehåll ska starta upp en kampanj i Exalted 2nd ed (från White Wolf), och vi söker 1-2 glada spelare som är sugna på att vara med.

Om Exalted:

Exalted är ett High-fantasy rollspel med orientalisk touch. Mycket av världen är inspirerad av Shintoism och asiatiska legender. Systemet går enligt White Wolf's vanliga (med d10:or), och då kampanjen kommer att starta på låg nivå kommer det att kunna bli lätt att sätta sig in i.

Om oss:

Vi är tre killar som är 23, 25 och 29 år, som har spelat tillsammans i ca 3 år. Vi satsar på en hälsosam blandning av humor och allvar, och spelsessionerna är ofta en blandning av karaktärsdriven intrig och tärningskastande strider. Vi håller gott mod, och ser rollspelandet som en rolig hobby där man en gång i veckan bara kan få sätta sig ner och ha kul, och samtidigt stimulera fantasin.

Vi spelar ca en gång i veckan, även om dagarna kan variera. Spelträffarna är mestadels på kvällstid, ca 18-23. Vi spelar hos en av deltagarna som bor uppe på Ålidhem. Notera att denna även är hundägare, så det blir tyvärr svårt för hundallergiker att delta.

Vi söker en eller två personer som kan bidra till trevlig stämning, episka äventyr, gripande karaktärsutveckling och galna stunts. Det finns inga ålderskrav, och du behöver inte heller vara bekant med systemet. Det viktigaste är att vi alla kommer överens och har roligt samt trivs tillsammans.

Är du intresserad så hör gärna av dig, antingen här i tråden, via PM eller på min mail (erik.lifbom@gmail.com). Vi är redo att sätta igång så snart vi har åtminstone en till spelare.

Hoppas vi hörs!

//Erik
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Facebook-gruppen Spelgrupp - Klossen kan vara ett bra ställe att fiska på om du inte får napp på forumet. Lycka till med spelarjakten!
 

yaed

Veteran
Joined
20 Apr 2015
Messages
9
Tja kanske. Har inte lirat Exalted men jag har hört folk tjöta om det lite här och var. Lirar ni fortfarande?

White wolf känner jag till, har lirat vampire, både den där verran som kom på 90-talet och den där nyare som kom kring 2005-2008 nångång däriking. Jag är väl inte så jättekär i dom reglerna, men det är väl inte så jävla noga i och för sig. Är det kul så är det kul.
 
Top