Spelare söker spelgrupp i Umeå

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag heter Andreas, 36 år gammal, och rollspelare sedan tonåren. Till vardags jobbar jag från och med om två veckor på NUS, har sambo men inga barn, brygger öl då och då och hänger mycket på varulvsspelsdelen av forumet. Jag har spenderat 21 månader i veckopendling mellan Umeå och Lycksele, men den tiden är nu förbi, jag blir åter 100% bofast i Umeå och vill komma igång med fräscht spel efter en längre tids rollspelssvält.

De rollspel jag spenderat mest tid med har varit Eon, Neotech, Call of Cthulhu, Drakar och Demoner, Dungeons and Dragons 5e, Pendragon och Rogue Trader. Jag är dock inte främmande för att prova det mesta, jag har varit återkommande spelledare relativt ofta men trivs bäst som spelare just för stunden.

Jag söker en grupp att spela regelbundet eller semiregelbundet med, vardagskvällar eller helger är mindre viktigt, utan det viktigaste är att det är relativt förutsägbart. Nyktert eller med någon social rimlig alkohol under spel men gärna inte fylleslagsrullande turbobuskishärj. Något spel per vecka om på vardagar eller varannan till var tredje helg skulle vara bäst, men jag är flexibel och blir glad bara av att få vara med och spela.

Min största dåliga ovana är de många ordvitsarna, något jag aktivt försöker hålla från spel för att inte sabba stämning. Min största fördel är de många ordvitsarna, något jag aktivt försöker inkludera utanför spel för att höja stämning.

Skriv gärna en rad eller skicka PM om det finns en spelgrupp med utrymme.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Föreslår att du kommer på Grottröj lördag 26/11 klockan 13-22 på Klossen vid Ålidhems Centrum. Där kommer det att spelas OSR-spel i två pass, gratis och utan föranmälan. Det är ett bra tillfälle att lära känna andra rollspelare i Umeå. Det finns ett Facebook-evenemang där du kan hitta lite mer information, samt en tyvärr dåligt uppdaterad blogg. @Björn Wärmedal är huvudarrangör, dock för sista gången, så Grottröjs framtid är en smula oviss men jag skulle tro att det blir en fortsättning. Tidigare har evenemanget gått av stapeln fyra gånger per år. Jag har varit där åtminstone hälften av gångerna och det har varit allmänt trevligt.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Välkommen tillbaka till Umeå!

Vi är några forumiter bosatta i denna underbara stad. Synd att du just missade Sävcon (arrangerad av sävspel), men grottröj är som nämnts ovan också ett bra ställe att möta upp folk.

Jag är med i en bunt olika spelgrupper och det finns en med majoriteten läkare som har varit lite vilande på sistone. Ska kolla lite om den fortfarande är aktiv.

Det finns en facebookgrupp för rollspelare i Umeå men den är rätt sömnig.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Välkommen tillbaka till Umeå!

Vi är några forumiter bosatta i denna underbara stad. Synd att du just missade Sävcon (arrangerad av sävspel), men grottröj är som nämnts ovan också ett bra ställe att möta upp folk.

Jag är med i en bunt olika spelgrupper och det finns en med majoriteten läkare som har varit lite vilande på sistone. Ska kolla lite om den fortfarande är aktiv.

Det finns en facebookgrupp för rollspelare i Umeå men den är rätt sömnig.
Tackar och bockar!
 
Top