Nekromanti Spelare söker grupp i Gbg

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Tjenare alla gamers!

Jag är en snubbe på 27 som söker en spelgrupp i gbg. Har ca 15 års erfarenhet. Spelet är inte lika viktigt som gruppen, olika grupper spelar på så olika sätt att samma spel ändå kan kännas som ett nytt. Kan avsätta en dag/kväll i veckan.

Spelar: Det mesta. Eon funkar, men helst inte då jag tycker det har för mycket avancerade regler (bra värld i övrigt). Gillar lvl-system och enkla regler som D&D men inget måste. Skulle vilja testa något (för mig) nytt som tex WoW.

Jag som spelare och vad jag gillar:
1. När det händer saker och spelet inte står stilla. Tenderar att spela karaktärer som har 5-10 min till gåtor, sen skallar de upp porten, alternativt slänger sig i en soffa och spelar x-box (in game, hatar när spelet störs av out of game- elements).

2. 50/50 action och story. Att bara slakta orcer utan någon tydlig anledning får mig att känna mig som en mördare, monster har liv de med. Att sitta och odla grisar el klura på gåtor en hel spelkväll är inte lyckat i min bok, då kommer jag försöka hitta vägar runt gåtorna i stället.

3. Jag spelar mina karaktärer. Är monstret större, har fler tänder och ser läskigare ut än mig kanske jag springer skrikande därifrån (även om jag har helrustning och/eller plasmakanon)

4: Blir lycklig om alla kommer över ens om att stänga av mobilerna och låsa dörren när spelandet börjar.

Håkan Sundelius
Xzarjo@hotmail.com
 

MejDej

Veteran
Joined
21 Jul 2010
Messages
10
Location
Varberg
Hej!
Jag söker med en grupp i göteborg, eller kanske några som vill starta. Jag har haft kontakt med några men de är på semester tills 9e augusti. Och vi tänkte nog forma en ny grupp.
Jag är 25 år och har familj och barn. Så jag kan högst några tillfällen i månaden.
Jag har aldrig spelat rollspel. Men jag har ägt Eon och DoD6 i 10 år. Men har umgåtts i fel kretsar och varit för lat för att ta tag i saken. Köpte DoD trudvang igår för jag vill verkligen hitta någon som vill börja spela med mig. eventuellt lära mig spelleda. Så just nu är ag insnöad på det. Men jag är öppen för förslag och vill lära mig och uppleva många olika rollpersoner.
Om du är intresserad så maila gärna så kan vi snacka mer. Mail: adam@unexecute.net
/Adam
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Hejsan,

Som du ser i svaret ovan så är vi några som fått kontakt i en annan tråd som jag startade och som du också ser ovan så tänkte vi ses kort efter 9/8 när alla är tillbaka från semestrar och då snacka om att starta en grupp. Det ser väldigt lovande ut. Du är mycket välkommen.

Johan
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Tjo man!

Låter guld. Jag är gärna på en ny grupp där alla känner ingen och är så där lagom överfyllda av framtidstro. Har inte kört mycket SL själv, men kan lova att ända sättet att bli bra är med erfarenhet, och lyssna på vad spelarna vill uppleva. Ja, och veta sina egna begränsningar är också jävligt bra. En del är helt enkelt gudar när det gäller improvisation och kommer utan några anteckningar alls, och en del kommer med hela uppsatser på 30 sidor. Upplevt båda, testat båda :gremsmile:

Ska smyga ut till Orust imorgon några dagar (Precis när SC2 släpps, jag veeeet!!), men är troligtvis hemma innan helgen... eller efter... fan ingen kan väll förvänta sig ett schema av en studerade under sommaren? :gremsmile:

Men när jag kommer tebaks kan vi väll ta en fika och snacka skit och rollspel i almenhet? Har du aldrig lirat rpg är jag fan avundsjuk, mina bästa minnen är från när jag började :gremtongue:

/Håkan
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Danke schön! Om katten själv får välja tycker jag vi hittar något solbelyst ställe i slottsskogen som ligger lite vid sidan av så vi ändå får vara ifred. Eller någon annan stans, några av mina bästa spelomgångar har varit soliga heldagar med äppelpaj vid en insjö, hade varit kul att uppleva igen :]

E man blyg är det bara att ta med några öl så blir det helt plötsligt naturligt att inte fatta vad man säger för de som råkar gå förbi :gremtongue:

/Håkan
 
Top