Nekromanti SPELARE SÖKES I UPPSALA.

LutherHex

Veteran
Joined
30 Mar 2004
Messages
169
Location
Uppsala.
Message From Hell
”One day men will look back and say I gave birth to the Twentieth Century”
Jack the Ripper 1888.

Information till Spelledaren:
Himlen över London lyste blodröd. Svart sot blandades med regnet som ofta smattrade på stadens gatstenar. Ett glimmande eldsken kunde synas från hamnen. Det tyngsta regnet detta djävulens år föll den sista veckan i augusti. I genomsnitt lyste solen igenom dimman för endast någon timme om dagen. Gatorna täcktes av sot. Strömfåror från romerska imperiets tid, blev så motbjudande att man lät fylla igen dem. Somliga dagar var den svavelhaltiga, smoggiga luften så helvetisk och vidrig att Londonborna gick med näsdukar över sina ansikten…

”The strange case of Dr Jekyll and mr Hyde” gick för fulla hus på den välrennomérade Londonteatern på Henry Irvings ”The Lyceum-theatre”. I huvudrollen sågs den amerikanske skådespelaren Richard Mansfield för utsålda hus. Pjäsen var så populär att den även gick i en annan version på operan, ”The opera Comique”. På London Hospital bodde vid denna tid Joseph (av misstag kallad John av sin senaste ”ägare”) Carey Merrick, känd i London som ”Elefantmannen”. Merrick hade tidigare förevisats som ett missfoster på en Londonkarneval, men hade nu tagits om hand av Dr Treves på London Hospital, ett sjukhus för de fattiga i East End.

Någonstans i Londons East End (även kallat ”The Abyss” av Jack London) med dess över miljonen stora population härjade en lustmördare bland Whitechapel och Spitalfields över 1200 gatuprostituerade…

Jack The Ripper dödade minst fyra prostituerade kvinnor i London mellan den 6:e augusti och den 9:e November 1888, eventuellt fem eller sex stycken. Scotland Yard jobbade efter teorin att det sannolikt var sex offer, men efter den 9:e november upphörde morden…

Nu har ett brutalt mord begåtts på en prostituerad i New York. Året är 1891.
Rollpersonerna kallas in för att reda ut mordgåtan.

Har de vad som krävs?

De får ett brev från Chief Inspector Thomas Byrnes, där han skriver:
”Bästa vänner. Den bestialiske mördare som satt skräck i London och gjort sig ett fasansfullt rykte i hela världen tycks ha anlänt till New York för att fortsätta sina ondskefulla mord här. Jag ber Er att samarbeta med N.Y.P.D, så att vi kan bevisa en gång för alla att vi bemästrar vad Londonpolisen inte klarar av. Whitechapelmördaren har slagit till på ett hotell vid namn ”East river hotel”, där han mördat en prostituerad kvinna i sextioårsåldern. Då jag tidigare varit lite oförsiktig med mina uttalanden till pressen angående mördaren i Londons East End, ber jag nu Er om hjälp, på den eventuella risken att mitt namn annars faller i vanrykte…

Er lojale vän.
Thomas Byrnes,
New York 24:e April 1891.

Rollpersonerna kan läsa följande i morgontidningen:

Arizona Republican
25 April 1891
A WOMAN BUTCHERED
HORRIBLE DISCOVERY IN A NEW YORK LODGING HOUSE
A Lewd Female Murdered In a Manner Suggestive if the Notorious Jack the Ripper
New York, April 24.
Last night a man and woman registered at a cheap hotel here as man and wife. They immediately retired and, as nothing was seen of them this morning, the door of their room was broken in. On the bed lay the woman covered with blood. She had been dead for hours. Her abdomen was ripped open with a dull, broken table knife that lay on the blood. Her viscera had been cut, and from the appearance part of them were missing. The man had escaped. The police think he is "Jack the Ripper."
The Coroner made a hasty examination of the body and found the woman had been dead for a number of hours. He removed her clothes from her face and neck. A ghastly visage was revealed. The tongue was out and the nose flattened to the face and about the neck was a circle of congealed blood. The appearance of the face convinced the Coroner that she had first been strangled and then the throat had been cut. On turning over the body it was found the murderer had left his mark. The broken end of a knife had been used to cut a large cross on the end of the spine. The housekeeper said the murdered woman's companion was decidedly German in appearance but she could not tell from his appearance how long he had been in this country. She said he resembled a sea faring man.
The murdered woman was a well-known character around the neighborhood. The police are scouring the city and the vessels around the dock for the murderer.
The woman could not have been much under 60 years of age. Her hair was almost white, and her features stamped with the marks of drunkenness and the gutter. She was a typical specimen of the woman of the slums.
The man was apparently not over 32 years of age. In build, he was slight and of medium height, with light complexion, small blonde mustache and blonde hair. He did not utter a word in the hearing of any person about the hotel, and the murder must have been a noiseless one, as the other rooms on the same floor were occupied, and a whisper could almost be heard through the partitions.
When the boy pushed open the door of the room this morning he beheld such a scene of horror as he will not forget to his dying day. Stretched out on the bed, naked from the waist down, lying on the right side with both arms twisted and bent under her, her head enveloped in fold after fold of cloth, the old woman lay stark dead on a mattress soaked with blood. She had been completely disembowelled and the terrible result of the operation was drawn out and scattered over the entire lower part of the room.
Whether any of the parts are missing, as was the case with the London murders, has not yet been fully ascertained. When the coverings were removed from the face the expression was one of agony. The old woman evidently struggled hard before being strangled.
A doctor who saw the body says: "Whether by chance or skill, the cut was made so as to effect the object aimed at by the London Jack the Ripper, namely, the removal of the uterus."

Såhär kan mina äventyr ofta inledas eller på liknande vis. Detta var ett smakprov och skrevs av mig på våren 2005. Det var tänkt att spelas till Western. Hade tänkt skriva och få det publicerat av rävspels förlag.

Jag söker rollspelare till främst EON. Fast jag är intresserad av spelare till rollspelen Drakar och Demoner, KULT, "NYA" MUTANT (ej Riotminds, utan äventyrsspels av Michael Petersén och Gunilla Jonsson), NEOTECH, WESTERN, Götterdämmerung och En Garde.

Jag uppskattar att ingen stjäl min text ovan och påstår att det är deras egenhändigt skrivna text. Jag förbehåller mig copyright till vad jag har skrivit.

De som är intresserade av mer information kan ringa till Adam på tel.nr: 018 - 40 28 25 eller 0768 - 518 988 eller 0739 - 958 98 79.

Man bör boka tid för introduktion om man är seriöst intresserad.

Väl mött.

:t20:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag söker rollspelare till främst EON. Fast jag är intresserad av spelare till rollspelen Drakar och Demoner, KULT, "NYA" MUTANT (ej Riotminds, utan äventyrsspels av Michael Petersén och Gunilla Jonsson), NEOTECH, WESTERN, Götterdämmerung och En Garde.
Den senaste utgåvan av Mutant (Mutant: Undergångens arvtagare) ges ut av Järnringen och inte av Riotminds. Riotminds ger ut Drakar och Demoner Trudvang.

Jag uppskattar att ingen stjäl min text ovan och påstår att det är deras egenhändigt skrivna text. Jag förbehåller mig copyright till vad jag har skrivit.
Den risken är nog ganska minimal. Dessutom har du alltid upphovsrätten till din egen text, det är inget man behöver påpeka för att svensk lag ska gälla.


/Dimfrost
 

LutherHex

Veteran
Joined
30 Mar 2004
Messages
169
Location
Uppsala.
Ok. Tack för ditt påpekande angående Mutant, Dimfrost. Det senaste Mutant som är utgivet av Järnringen som du påpekar har jag i vilket fall inte köpt, än mindre spelat.
 

LutherHex

Veteran
Joined
30 Mar 2004
Messages
169
Location
Uppsala.
Jag vill tillägga att de som vill veta mer, men kanske är tveksamma till att spela i min grupp eller att boka en introduktion kan gärna mejla till mig på Shastregor@yahoo.se eller skriva till mig privat här på forumet. Att ställa frågor i tråden är olämpligt eftersom de som gör det mest gör det för att hålla show för forumisterna. (Jag vet detta av tidigare erfarenhet av att annonsera på forum). Om det inte finns någon publik till frågorna brukar skälmarna hålla sig borta. Därför svarar jag sällan på frågor i tråden, av ren princip. De som är seriösa och intresserade brukar också vara intresserade av en privat diskussion.

Ni som vill veta mer och är intresserade av min kampanj / kampanjer är hjärtligt välkomna att höra av er. :gremlaugh:
 
Top