Nekromanti Spelare på Bergting.com

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Allas vår favoritillustratör Peter Bergting ska i nästa vecka dra igång en ny sektion på sin hemsida där man kan ladda hem kompletta rollpersoner med bild och allt. Head over to www.bergting.com och läs alltihop!

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 
Joined
15 Mar 2001
Messages
158
Location
Örebro
Bra idé! Kan knappt bärga mig.

Bergting ritar inte direkt fult, utan väldigt snyggt.

/Bosse, som önskar att han kunde rita sina karaktärer som Peter.

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: DoD-forum=Bergting fanclub(?)

Vore väl trevligt om man konstaterade att så var fallet.
Det skulle i alla fall få tyst på de där nissarna som säger att illustrationer i rollspel är nåt helt oviktigt som man lika gärna klarar sig utan. (-:

--
Åke
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Easy now...

Morsning.
Illosar är viktigt. De flesta har ett älska/hata förhållande till illustratörer. Det finns många som avskyr mina bilder, speciellt de svartvita, medans andra gillar den mer förenklade stilen. Dåliga bilder kan mycket väl sänka en bra rollspelsbok. Därmed inte sagt att stämningsskapande bilder måste vara bra. Många av t ex Nisses tidiga alster kanske inte var klockrena rent tekniskt sett, men svämmade över med stämning. Vilket är det viktigaste.

Nåväl. Angående "Spelare". Så kommer den vara helt inofficiell tills vidare. Det är bara nåt jag gör för mitt eget höga nöjes skull. Men om ni mailar in requests med bra idéer så är det inte omöjligt att det dyker upp. Den som lever får se.

Ha det gott

Peter
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Förhållanden på forumet...

...med favoritillustratörer är ju något nytt. Grattis! Du har förnyat min värld med ett nytt element. (OBS! Inte för att det är fel med homosexuella förhållanden, som iodet här fallet uppenbarligen, tvärtom, allt för hobbyn...)
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Förhållanden på forumet... (OT)

Well... Jag har varit ihop med min tjej i 7 år men konst kan man ju alltid älska, oberoende av vem som gjort den. Eller hur =)

P
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Förhållanden på forumet...

"Det är väl inget speciellt med att vara 'kändis' i den här branschen. Jag menar, det finns ju inga rollspelsgroupies..."
(Micke Stenmark, ur intervju i Raritet #1)

Så han hade fel, menar du? (-:

--
Åke
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Groupie på forumet

Ungefär så, ja. P. Bergting har ju som sagt en illustratörsgroupie nu...

Sagt av hans excellens Ärkemagikern av Felicien.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Tips

Om du älskar Bergtings bilder så mycket så kan du ju ladda hem westernkonventsäventyret (långt ord) Hemkomsten från www.rollspel.com Är nämligen Peter Bergting som illustrerat det /images/icons/wink.gif

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Groupies

Hm... jag har aldrig sett några... Får väl se om det dyker upp några på Drakar konventet ;-)

Peter
 

M@STER

Veteran
Joined
14 May 2001
Messages
42
Location
Nyköping , La Svecia
Tack Bergting!

Jag måste tacka dig för ditt arbete med alla dessa
inspirerande bilder.

Tack! /images/icons/smile.gif

~=<Det man inte vet mår man inte dåligt av /images/icons/smile.gif>=~
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Re: Easy now...

Men om ni mailar in requests med bra idéer så är det inte omöjligt att det dyker upp[/]

Ajajaj, nu kommer din mailbox att översvämmas med förslag på RP... hehe, ha skoj att leta fram en bra :)

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
"The Larch"

Ett rollspel utan illustrationer.. *ryser*... Får värsta ICE flashbacken.. Många av deras moduler är ytterst sparsamma med illustrationer...Så sparsamma att man nästan bryter samman.. Jag tycker att illustrationer sannerligen passar i rollspel. Fast då har ju ICE illustrationen "the larch" och den uppväger ju rätt så mycket..

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
En fundering och en idé

Du har helt rätt att illustratörernas stilar är smaksaker för betraktaren,.. Ungefär som en författares verk är en smaksak för läsaren. Vissa gillar dem... andra inte. Jag absolut avgudar dina färgbilder... särskild de till Gemini vilka jag anser vara något av det mest fulländande jag har sett och verkligen trollar fram känslan till spelet. (särskilt bilderna på Karaktärerna som Malachdrim och den rödsvarta bilden på en ryttare som rider iväg från en brinnande byggnad med en blodröd himmel i bakgrunden *ryser* (är det akryl må hända?)) Det är mycket skickligt gjort arbete i datorn som har förhöjt stämningen på bilderna.
Däremot så har jag svårt för dina svartvita bilder, tänker då främst på Jarla *ryser*, Altors Baksida *ryser* och nya Drakar och Demoner *ryser*.. Däremot så tror jag mig ha sett några riktigt tuffa illustrationer av dig i magikerns handbok.. ja men hur som helst... Smaken är som baken..

Till spelare (allså delen på din sida) så skulle du kunna göra en kul sak. Varför inte utlotta en tävling, kanske på sidan eller kanske i Codex. Den som sänder in bäst rollperson (inte grundegenskapsmässigt utan mest känslofull, intressant och bra beskriven) kan få den publicerad i Codex samt få behålla färgbilden som du målat/skapat... Bara en idé... men skulle vara rätt så kul...

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: En fundering och en idé

Hm... tävling kanske var en bra idé. Ska tänka på det.

Peter
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
Re: Förhållanden på forumet...

"<EM>'Det är väl inget speciellt med att vara 'kändis' i den här branschen. Jag menar, det finns ju inga rollspelsgroupies...'
(Micke Stenmark, ur intervju i Raritet #1)

Så han hade fel, menar du? (-:</EM>"
Ska du säga. Du har ju en fan i USA. /images/icons/smile.gif

"<EM>Däremot så tror jag mig ha sett några riktigt tuffa illustrationer av dig i magikerns handbok..</EM>
/[color:green]Han</font color=green> som tycker de är sköna. Magikerna är nästan serieaktiga men har den lilla glimten (och humorn) i ögat
 
Top