Nekromanti Spelare och spelargrupp sökes

darker

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
119
Location
Uddevalla
Hej,
jag undrar om det finns några själar som vill vara vänliga att prova, betatesta om man så vill, mitt rollspel. Det spelar ingen större roll om ni aldrig spelat rollspel tidigare eller är ärrade veteraner. Spelet skall förhoppningsvis passa alla (fast som vanligt skadar det ju inte med erfarenhet).

Advantum heter det och är ett fantasyrollspel som jag tror ni kommer att finna välarbetat och genomtänkt. Spelet är fantasy (med vinkling åt medeltid), men med stora utvecklingsmöjligheter åt alla håll. Reglerna ger både utrymme för frihet och är inte skapade för att hämma ett roligt spelande. En stor och fantastisk värld som bjuder på variationer och spännande äventyr.

Vi har redan provspelat, men som vanligt fastnar man i sitt eget kanske enkelspåriga tänkande och vi behöver utomstående hjälp. Advantum har utvecklats i över 4 år på hobbybasis.

Spelet kommer sedan att finnas att ladda ner gratis ifrån www.advantum.tk (ursäkta att sidan inte uppdateras på länge). Samt att eventuella äventyr och moduler kommer att finnas här. Allt skall vara gratis.
Dessa regler kommer att ligga till grund för det onlinespel som sedan skall göras. Men för att göra ett bra datorspel, så måste vi ha ett bra rollspel. Detta är tanken iaf. :)

Jag söker nu flera spelargrupper 2-10 personer som vill prova rollspelet någon gång under sommaren och hösten(då jag vill samla alla intresserade först). Ni kan alltså anmäla intresse nu, så kommer jag att återkomma med mer information till er.

Maila mig om ni har några frågor eller vill anmäla er - så kommer jag att skicka mer information.

Mvh
/Daniel "darker" - projektledare för Advantum
 
Top