Nekromanti Spelare i Stockholm

Elminster

Veteran
Joined
21 Sep 2001
Messages
8
Location
Stockholm
Jag söker en rollspelsgrupp i Stockholm som har plats för en spelare till.
Rollspel har jag spelat i 14 år och jag har nått den anmärkningsvärda åldern av 27 år. Jag har både spelat och varit spelledare i bl.a AD&D 1E,2E, D&D 3E, Drakar och Demoner (Den riktigt, riktigt gamla), Neotech och Western.
Om jag får välja så blir det spel i Fantasy miljö och då helst D&D 3E i FR.

Hör av er om ni har lust....

//Elminster

Speak friend and enter
 

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
hehe du har spelat rollspel 2 år mindre än vad jag är gammal... så i våran grupp blir det svårt =)
men vad har hänt med dom du spelat med förut då?

To be forgotten is worse than death!
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Snart kommer ngn administratör och stänger den här tråden.

Tips: Lägg sådana här inlägg under Kontaktannons, det är det den är till för.
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Men om man bara vill spela D&D och inget annat så varför inte annonsera där D&D spelarana läser inlägg.

Jag säger inte att kontakannons-forumet är onödigt bara det att viss flexibilitet inför denna företelse bör tolereras.


Mvh / Mattias
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Jag hållar med.
Vill man spela D&D kan jag heller inte se varför man behöver gå till något annat forum än detta.
Andra spelare är ju iallafall inte intresserade av oss.Du får flytta till Gbg och spela med mig om du vill.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Rage

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
64
Location
Borlänge
Jag har spelat med de som varit 10 år äldre och 5 år yngre än mig i samma kanpanj och det gick alldeles utmärkt. De äldre spelarna kunde vid något tillfälle bli lite iriterade över de aldra yngsta men det var mer undantag än regel. Jag var 20 då så det beror ju på hur gamla de yngsta spelarna är. Jag tycker det är kul att spela med folk i olika åldrar, samt med tjejer. Själv har jag spelat sedan jag var 9år och är nu 25 ("ursch vad snabbt det gått") och jag spelar fortfarande fast inte lika ofta nu när jag är familjefar.

"Dispose of them discreetly,
Demolish them completely."
-Fred the Singing Bandit
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Menmen.... :)

<I>Men om man bara vill spela D&D och inget annat så varför inte annonsera där D&D spelarana läser inlägg.

Jag säger inte att kontakannons-forumet är onödigt bara det att viss flexibilitet inför denna företelse bör tolereras.</I>

Då blir ju kontaktannonsforumet onödigt.
De som vill spela Eon får annonsera i Eon, de som vill spela Drakar & Demoner får annonsera där osv.
Teoretiskt blir det då en himla massa kontaktannonser som man måste plöja igenom när man vill diskutera regler eller annat.... bara en tanke.
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Re: Menmen.... :)

Visst så kan man ju se på saken. Men det kan ju vara praktiskt att ha ett kontaktannons forum om man inte är så specifik i sitt önskemål av system (vilket de flesta där inte verkar vara). Sen så är ju inte alla system heller representerade här på Rollspel.nu.

Nä, låt oss vara toleranta och visa sunt förnuft. Det löser många problem, inte bara inom forums-snack.


Mvh / Mattias
 

thomaslind

Veteran
Joined
10 May 2001
Messages
36
Vi spelar D&D 3rd ed i Forgotten Realms. 28 och 30 är vi.

TVå är lite kul , men tre eller flera är roligare.

Hör av dig!
 
Top