Nekromanti Spelare i Sthlm sökes

aldaron

Veteran
Joined
7 Nov 2012
Messages
8
Location
Stockholm
Jag är en van GM/DM med flera års erfarenhet och har spelat med samma grupp under flera år med vissa variationer.

Nu har dock 2 hoppat av och vi är för få för att fortsätta. Vi söker därmed några nya spelare.

Jag och kollegan är båda 30 år och spelar framför allt:

*Dark Heresy
*VtR
*D&D (pathfinder)

Hör gärna av er vid intresse. Vi siktar på att spela 1-2 gånger i månaden om alla kan.
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
Jag är gärna sugen fast tyvärr kan jag bara D&D, om ni har inget emot med en nybörjare så kan jag spela 1 eller 2 ggr per månad. Lär mig gärna nya spel, bra på CV :gremsmile:
 

aldaron

Veteran
Joined
7 Nov 2012
Messages
8
Location
Stockholm
Vi spelar allra mest Dark Heresy, kan du något om Warhammer 40k tro? Annars är det en kul sak att sätta sig in i :gremsmile: och själva rollspelets mekanik är rätt enkelt som tur är.

DH 2.0 kommer snart också, med en hel del förbättringar som vi kommer testa så fort det är möjligt
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
tja jag är intreserad av att köra har väll inte dir spelat något av dem tidigare men vill gärna lära mig!
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Hej!

Jag skickade ett PM men fick inget svar, vilket kanske var liks bra för det var en smula osammanhängande. Hur som helst vill jag spela DH i första hand men kan tänka mig annat ibland. Det finns ett litet aber och det är att jag fått barn precis och det innebär att vid val mellan spel och barn vinner barnen. Jag är mao opålitlig.

I mitt fall talar vi max en gång i månaden och det beror också på hur länge ni kör varje gång.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Jag är en pålitlig, tillgänglig och dedikerad spelare som letar nya grupper efter det att jag flyttat upp till Sthlm i slutet av januari. Detta låter kul som fan! Har spelat en del DH tidigare och diggar spelet.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Marco Behrmann said:
Jag är en pålitlig, tillgänglig och dedikerad spelare som letar nya grupper efter det att jag flyttat upp till Sthlm i slutet av januari. Detta låter kul som fan! Har spelat en del DH tidigare och diggar spelet.
Välkommen till Stockholm! Spelar gärna med dig vid tillfälle!
 

1897

Veteran
Joined
3 Mar 2010
Messages
38
Location
Stockholm
Jag är skulle gärna vara med och spela. Har spelat lite DH tidigare och kan vara med några gånger i månaden.
 

aldaron

Veteran
Joined
7 Nov 2012
Messages
8
Location
Stockholm
Sorry för segt svar, är mitt i en flytt och haft lite dåligt med tid.

Jag ska gå igenom det som skrivits nu och det PM jag fått. Det är väldigt kul att se intresset och jag hoppas vi får till en väl fungerande spelgrupp!

Ni som är sugna på DH, bor i sthlm och vill ha en ny grupp skicka gärna ett pm där ni berättar kort om er själva och er mail. Det tror jag blir lättast för oss alla.

Jag kan passa på att tillägga att vi finns i Fruängen, så det är hyfsat centralt, men en bit bort om ni bor på norrort.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
....efter det att jag flyttat upp till Sthlm i slutet av januari.
Ska du flytta till Stockholm? Schysst! I vilken del av stan kommer du att bo?

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Aldaron said:
Från Upplands Väsby till Fruängen, så det är inom länet :gremsmile:
Nu var frågan visserligen riktad till Marco B men jag noterar att även du flyttat. :gremwink:

Förövrigt så bor jag själv bara ett par stenkast från fruängen (i solberga) och då både DH och PF är favoritspel hos mig så hade jag gärna ställt upp om jag inte redan hade en spelgrupp som tog all speltid i anspråk.

/Anders
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Arfert said:
Marco Behrmann said:
Jag är en pålitlig, tillgänglig och dedikerad spelare som letar nya grupper efter det att jag flyttat upp till Sthlm i slutet av januari. Detta låter kul som fan! Har spelat en del DH tidigare och diggar spelet.
Välkommen till Stockholm! Spelar gärna med dig vid tillfälle!
Coolers! Tackar för erbjudandet, det får vi följa upp!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Marco Behrmann said:
Arfert said:
Marco Behrmann said:
Jag är en pålitlig, tillgänglig och dedikerad spelare som letar nya grupper efter det att jag flyttat upp till Sthlm i slutet av januari. Detta låter kul som fan! Har spelat en del DH tidigare och diggar spelet.
Välkommen till Stockholm! Spelar gärna med dig vid tillfälle!
Coolers! Tackar för erbjudandet, det får vi följa upp!
Absolut! Vore på tiden att jag testade Noir eller Eon, till exempel.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Marco Behrmann said:
Organ said:
....efter det att jag flyttat upp till Sthlm i slutet av januari.
Ska du flytta till Stockholm? Schysst! I vilken del av stan kommer du att bo?

/Anders
Skarpnäck landade jag i efter mycket bostadstittande. =)
Rätt sida av stan i alla fall, tycker Älvsjöbon Anders. Kul att ha dig här hursomhelst. :gremsmile:

/Anders
 
Top