Nekromanti Spelare i Linköpingsområdet sökes (DnD 4ed)

Dartagnan

Veteran
  • Rollpersonerna börjar på level 1.
  • Samtliga rollpersoner i "startfemman" är från trakten kring byn Harken och av mänsklig härkomst.
  • Samtliga klasser är tillåtna.
  • Samtliga rollpersoner skall ha en trovärdig bakgrundshistoria och spelarna skall ha pratat sig samman om hur de rollpersonerna känner varandra.
  • Rollpersoner som dör/försvinner får ersättas vid lämpliga tillfällen i kampanjen och börjar alltid på level 1.
  • Antalet speltillfällen per månad kommer troligen att begänsas till 2 - 3 (Vid vissa ledigheter kanske fler).

Feuflux

omjonasson.se
Hejsan

Förutsatt att inte fjärde punkten på din kravlista är benhård (har aldrig spelat DnD, men vet så mycket man lär sig av 7 år på ett rollspelsforum samt av att läsa Order of the Stick) så är jag intresserad. Speltempot verkar passa in på mig då även jag är en jobbande (systemutvecklare) sambo, 27 år gammal. Bor i T1 (bara det borde ju ge rollspelspoäng) och som mest utmärkande hobby har jag att rita serien d12comic.

Rollspelsmängden har varit usel på senare år, men jag har sedan 1992 erfarenhet av DoD4, Mutant Chronicles, Eon, DoD6, Feng Shui, Star Wars d20, Call of Cthulhu och Mutant UA (och allt jag glömt bort).

Johan K

Gammal & dryg
Fasen Pjär !
Inte utan att man blir lite sugen att titta upp till dig & lira lite med dig. Var ju ett bra tag sedan man lirade rollspel med dig.
Funderar skarpt på att titta upp till Linkeboda & våldgästa dig !

/ Johan K

Dartagnan

Veteran
Hej!

Du är välkommen ombord och den sista punkten är knappast benhård med tanke på att detta även för min del är de första erfarenheterna av systemet.

Jag kommer att höra av mig inom kort så att vi kan ta en fika eller så.

/Dartagnan

Dartagnan

Veteran
Klart du skall komma förbi! Har jag fått igång kampanjen innan dess så skall jag se till att det finns en ledig plats åt dig (både runt spelbordet och på soffan).

/Dartagnan

Johan K

Gammal & dryg
Det låter bra det ! =)
Medelera när jag fundera på at vålddgästa dig !

Dartagnan

Veteran
OK då, ni behöver inte vara trevliga!

Då det verkar vara svårt att finna tillräckligt med kandidater måste jag tillåta vissa avvikelser från min önskelista :gremlaugh:.

Vidare kommer kampanjen att vara lite annorlunda än mitt grundtänk, men jag bifogar en 'Campaign handout' inom någon vecka för att 'marknadsföra' det hela lite ytterligare.

/D