Söker spelgrupp Spelare eller spelledare

Hordak

Veteran
Joined
5 Nov 2023
Messages
4
Hej!
Heter Martin och är bosatt utanför Göteborg. Försöker komma igång med regelbundet rollspelande men har svårt att få till det med folk i min bekantskapskrets.

Så jag tänker jag testar här! Någon grupp som behöver förstärkning?
Har spelat rollspel från och till sen 80-talet.
 

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
Det där inlägget hade kunnat vara skrivet av mig. Synd bara att Gbg är så långt från Stockholms norrort...

Men lycka till! Det finns säkert wrnuare i Götet.
 

MatheLec

Veteran
Joined
9 Dec 2023
Messages
9
Location
Uppsala
Tjosan,
Under pandemin började vår spelgrupp spela via Discord. Från att ses nio söndagar per år blev det kanske fem söndagar och varannan tisdag varje månad. Det jag försöker säga är att Discord eller annan nätplattform faktiskt funkar att spela i även om det finns några nackdelar som inte finns när man spelar under fysiska förhållanden.
//Mathias
 

OctaTracker

Veteran
Joined
5 Jan 2019
Messages
15
Location
Malmö
Jag håller med föregående talare. Det funkar förträffligt att spela över Discord och man utökar sina möjligheter att hitta spelare som har samma intresse som du enormt. Jag spelleder just nu Blade Runner över Discord / Foundry med folk i olika delar av landet. Det hade kanske inte hänt annars.
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
247
Location
Jönköping
Jag håller med föregående talare. Det funkar förträffligt att spela över Discord och man utökar sina möjligheter att hitta spelare som har samma intresse som du enormt. Jag spelleder just nu Blade Runner över Discord / Foundry med folk i olika delar av landet. Det hade kanske inte hänt annars.
Jag instämmer. Innan pandemin var jag väldigt emot tanken att spela över Discord/Roll20 eller liknande. Kände att det liksom var lite som att då kunde jag lika gärna spela datorrollspel. Men så kom ju då pandemin och efter den första tråkiga sommaren och hösten så kom jag igång lite försiktigt med att prova på att spela över Discord och just Roll20. Sedan ett år tillbaka spelleder jag en grupp som där vi träffas varje onsdag på Discord och spelar även där (jag använder inte Roll20 eller liknande VTT).
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Det finns en Facebookgrupp som heter Rollspel Göteborg som jag sett andra rekommendera. Själv bor jag inte i trakten och har därför inte kollat in gruppen närmare.
 

Mellrob

Veteran
Joined
5 Jan 2024
Messages
2
Hej.
Jag är intresserad av att börja spela rollspel kontinuerligt, främst online men kanske irl i Göteborg om tillfälle skulle dyka upp. Har spelat D&D 5 via Roll20/Discord en gång och är biten :D
 

MarcusP

Veteran
Joined
13 Jan 2024
Messages
1
Åt vilket håll utanför gbg bor du?
Vi är ett gäng gamla rollspelare som träffats ett par år nu och spelat brädspel men är sugna på att köra Drakar&demoner-23 nu. Söker framförallt en spelledare.
Vi bor i Kinna, 6 mil öster om Göteborg
 

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Jag spelleder en D&D kampanj över Discord på torsdagar mellan 19 och 22. Vi har plats för två till spelare om någon är intresserad. För tillfället spelar vi Waterdeep Dragon Heist kampanjen, och har kommit till kapitel 2.
 
Top