Nekromanti Spelare alt spelgrupp i Eskilstuna sökes

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
Är närmare 30...(för att inte säga över 30, fyller 31 i höst) som söker antingen en spelgrupp att få vara delaktig i, i Eskilstuna, eller spelare att bilda en spelgrupp.

Spelar det mest (utom friform), och inte så mycket skräck (men det har hänt).
Det jag främst har erfarenhet av är Mutant (ej nyaste versionen), Kult, CoC, DnD 3Ed, ADD, Western (båda versionerna), Khelataar, DoD (alla versioner), Star Wars, MERP, Rolemaster, Eon, Neotech och möjligen något jag glömt.

// Matt Evans
 

Sting

Veteran
Joined
21 Feb 2003
Messages
174
Location
Arboga, Västmanland
Är det på något sätt kopplat till ålder på "sökande"? Är blott 22 år själv, men är ute efter att spela mer (mycket mer) än vad jag gör i dag så jag svarar på allt jag hittar "i mitt område". Har rollspelat halva livet själv, kört en hel del av de spel du räknade upp och är allergisk mot hack´n slash spelande. Spelar själv det mesta men föredrar klart fantasy framför sf.
 

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
Är det på något sätt kopplat till ålder på "sökande"?

Nope, bara man lämnat krypstadiet (som min dotter befinner sig på)...hmm, kanske något äldre :gremwink: (hon är ju ändå bara 10 månader)

Är blott 22 år själv, men är ute efter att spela mer (mycket mer) än vad jag gör i dag så jag svarar på allt jag hittar "i mitt område".

Är jag också ute efter (har liksom haft ett uppehåll sedan jag flyttade till Eskilstuna, dvs i juni 1 år plus någon månad till utan spel). Fast jag har ju själv inte tid med mer än 1-2 gånger i veckan (pga familj och annat som också vill ha sin tid)

Har rollspelat halva livet själv, kört en hel del av de spel du räknade upp och är allergisk mot hack´n slash spelande. Spelar själv det mesta men föredrar klart fantasy framför sf.

Jag började någon gång på 80-talet, och första spelet jag spelade var faktiskt Chock (men det blev bara en gång), sedan följde Mutant och därefter allt det andra. Sedan var det ett stort glapp utan spel under sista halvan av 90-talet.Vänner och spelkramater flyttade osv... ja du kanske känner igen något av det.

Själv är det fantasy och historiskt (läs Western) som är favoriterna, men spelar det mesta (dock undviker jag skräck i de flesta fall, men det har hänt, och kommer säkert hända igen)

// Matt Evans
 

Sting

Veteran
Joined
21 Feb 2003
Messages
174
Location
Arboga, Västmanland
Fast jag har ju själv inte tid med mer än 1-2 gånger i veckan (pga familj och annat som också vill ha sin tid)

Okey ett litet klargörande: jag spelar en gång i månaden som det är nu (max en gång i månaden). Det bästa är väl en gång i veckan, då hinner alla som göra annat som ska göras och det gör att spelandet lämnar krypstadiet (försök få klart en Lång kampanj när man spelar en gång i månaden!). Om det går att få i gång ett hyfsat regelbundet spelande som siktar på en gång i veckan så är det Bra.
Nåväl, två personer är ingen spelgrupp, hoppas fler svarar. I så fall så får vi ha en liten träff för att se om vi står ut med varandra (även om jag är övertygad om min egen förträfflighet som människa så finns det ju alltid folk som missar detta, obegripligt nog=) ).
 

Braxen

Veteran
Joined
6 Feb 2002
Messages
14
Location
Eskilstuna
Tjenare

Jag har ju mailat dig Matt tidigare. Men vi kanske skulle ta och träffas å dricka lite kaffe nere på stan, tex på onsdag (30/4) runt 17!?

Vad säger ni?

/Micke

PS Vi kan väl fortsätta via mail istället
Jag har: michaelaxelsson@hotmail.com
 

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
"Jag har ju mailat dig Matt tidigare. Men vi kanske skulle ta och träffas å dricka lite kaffe nere på stan, tex på onsdag (30/4) runt 17!?"

Nu är ju inte kaffe min favoritdryck :gremwink:, men det finns ju annat, så för mig går det bra...

// Matt Evans
 

Braxen

Veteran
Joined
6 Feb 2002
Messages
14
Location
Eskilstuna
Om det nu är 164 personer som har läst om att det "saknas" spelare i Eskilstuna varför har då endast 2 svarat?????? :gremconfused:
 

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
Kanske...

...har jag, Braxen och Sting kollat här 54 ggr och gbg:aren Seinet (eller var han nu bor, har kollat de andra 2 gångerna) :gremsmirk:
 
Top