Spela Tunnels and trolls via zoom, eller teams

Joined
6 Jul 2022
Messages
26
Hej på er alla!

Jag kämpar med att hitta en grupp spelare - bara en ytterligare än jag skulle gör mig glad! - som vill spela tunnels and trolls. Jag spelar ibland med lokal "gamers", men det känns inte riktigt som om de delar min entusiasm för spelet. Jag tycker om att vara spelledare, och har inget problem med att ansvara för det, även om det skulle vara kul att vara spelare ibland också. Du/ni behöver inte ha några förkunskaper om Tunnels and trolls; jag kan spelet utan och innan, och vilket fall är reglerna enkla, strömlinjeformade, och går snabbt att lära sig. Så vad sägs finns de någon där ute som vill spela med mig?

Ps skulle det vara så att du/ni bor I Värmland kan vi förstås träffas fysiskt, vilket är mycket mer tillfrdställande" ds
Pss Tunnels and trolls är mycket av theater of the mind, så jag tror att det skulle fungera att spela via zoom eller temas, jag har till och med hört talats om de som spelar via telefon. dss
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
220
Hey!

Om du använder discord så finns det ett par servrar där det spelas (och snackas (kanske inte specifikt T&T)).

Vrållådan (en avknoppning från rollspel.nu, har en "hitta spelgrupp"-kanal)

Roll with it (@zonk s server där det spelas allt möjligt, pitcha T&T vettja!)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,192
Har länge varit sugen på att testa Tunnels & Trolls! Haka på till discorden som länkas ovan vetja!

Jag passar även på att tipsa om Grottröj-discorden för att leta folk, finns många OSR-entusiaster där. Huvudsakligen handlar ju servern om Umeå-konventet Grottröj, men jag har hittat lite spelare där oxå!

 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,619
Kul med Tunnels & Trolls. Jag hinner tyvärr inte med en spelgrupp till, annars hade jag varit sugen på att haka på.

Ett tips är att fråga efter spelare i Facebookgruppen OSR. Folk där är i allmänhet trevliga och taggade på regellätt grottkrälande.
 
Joined
6 Jul 2022
Messages
26
Hey!

Om du använder discord så finns det ett par servrar där det spelas (och snackas (kanske inte specifikt T&T)).

Vrållådan (en avknoppning från rollspel.nu, har en "hitta spelgrupp"-kanal)

Roll with it (@zonk s server där det spelas allt möjligt, pitcha T&T vettja!)
Jag skall kolla upp dem - tack för tipset!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,480
Location
Maastricht
Jag kan eventuellt tänkas vara intresserad.
Som bonuspoäng kan jag även understryka att jag är värmlänning!

Läste snabbt om spelet då jag bara hört namnet men aldrig kikat närmre.
Vad mer exakt har du tänkt dig? Bara mega dungeonkräl rakt av?
 
Joined
6 Jul 2022
Messages
26
Jag kan eventuellt tänkas vara intresserad.
Som bonuspoäng kan jag även understryka att jag är värmlänning!

Läste snabbt om spelet då jag bara hört namnet men aldrig kikat närmre.
Vad mer exakt har du tänkt dig? Bara mega dungeonkräl rakt av?
Bonuspoängen är utdelad! Jag kan tänka mig äventyr ovan och undre jord, det beror på vad spelarna tycker är roligt - det är det viktigaste. Spelet är mer saga, hurmor so sci-fi än säg d&d, åtminstone när jag är spelledare. Det är något med tonen och reglerna i t&t som jag är såld på. versionerna 5,5 och 7.5 finns på nätet som pdf om du vill kolla upp spelet närmare.
Hälsningar från Munkfors the heart of darkness
 
Joined
6 Jul 2022
Messages
26
Bonuspoängen är utdelad! Jag kan tänka mig äventyr ovan och undre jord, det beror på vad spelarna tycker är roligt - det är det viktigaste. Spelet är mer saga, hurmor so sci-fi än säg d&d, åtminstone när jag är spelledare. Det är något med tonen och reglerna i t&t som jag är såld på. versionerna 5,5 och 7.5 finns på nätet som pdf om du vill kolla upp spelet närmare.
Hälsningar från Munkfors the heart of darkness
Om du laddar ned version 5.5, titta inte så mycket på exempel äventyret, jag tänkte eventuellt köra det om det blir aktuellt.
 
Top