Nekromanti Spela Tintin?

Ang. Böckerna

Är det inte självast Robert jordan som skrivit dom? Eller har han gjort en annan "Conan-series"?

/Balderk, läser WoT nu... Fires of heaven... :gremsmile:

Re: Fortfarande naee..

men du kan väl erkänna att haddock är härlig i alla fall?

men jag vet inte heller om jag skulle spela ett Tintin rollspel, eller inte seriöst iaf

/Herr Balderk

Re: Tinitn & Haddock

Men Rastapopolos då? iofs kanske han ska vara skurken :gremwink:

/Balderk, tror han hette Rastapopolos

Skulle vara han då... (ANT)

Ok, kan gå med på att haddock är cool...

Re: Tintin & Haddock

Ja, och han är kompis med den farlige Allan som har varit på skeppet Karaboudjan (skeppet där Haddock jobbade)...

Re: Ang. Böckerna

det stämmer att Robert Jordan skrivit någon (eller några) noveller som handlar om Conan. Men orginalhistorierna om Conan skrevs av Robert E Howard för en herrans massa år sedan.

jajjemen! författaren var ju god vän med en annan författare vid namn 'MC Rapmaster Howard Phillips Lovemaster K'! Robert E Howard skrev ju lite till Cthulhu-mythosen och uppfann ju bland annat Unaussprechlichen Kulten som är ganska omskriven i Cthulhumythosens värld.

(jag kysser min Encyclopedia Cthulhiana godnatt varje kväll! Underbar bok)

SydCon i fjor

Jag spelade ett Tintin-scenario på SydCon i fjor. Det var välgjort och trevligt, men det inbjöd inte precis till några längre kampanjer...

/Emil

Okej... Är böckerna bra? Har någon läst Jordans? De tror jag dock inte att jag vågar mig på... Får kanske ta ebn titt på howards böcker... :gremsmile:

/Balderk

Jordans är sådär....

Försökte mig på The Weel of time av jordans.
De var sådär, tyckte att de var lite väl egensinniga & osammanhängande. Så jag fattade mig inte direkt på honom... Men ska nog kanske ge mig på dem igen nån dag.

Back