Nemesis IV
Veteran
Efter att ha gjort ett antal Kult-kampanjer där jag hittat på rätt mycket själv, och där Kults metaplot inte har använts så mycket, så känner jag att jag vill spelleda en kampanj där lite av metaploten faktiskt spelar roll. Samtidigt fick jag, efter diverse spelande av Vampire: the Requiem, lust att göra något av Kults "övernaturlig politik"-potential. Idén som jag fick var att låta en av spelarna spela en övernaturlig varelse.
Så, vilka varelser finns det som för det första är tillräckligt softikerade för att vara kul att spela, för det andra är tillräckligt insatta i Maskinen för att inte vara lika förvirrade som människorna själva, för det tredje inte är alltför bundna till speciella syften och plikter, och för det fjärde är tillräckligt involverade med människor för att den ska fungera tillsammans med mänskliga spelare? Det bästa svaret jag kom på var nefariterna, eftersom samtidigt som de tjänar under dödsänglarna och är direkt inblandad i deras kamp, så är de också nyckfulla, själviska och nöjessökande. Dessutom är de inte alltför pliktbunda, vilket i det här fallet skiljer dem från liktorerna.
Så... Nu är det fritt fram för alla Kult-spånare att ge förslag och idéer om vad man hittar på med detta. Vem/vad tjänar nefariten under? Vad är dess mål? Vad kan resten av spelargruppen spela? Eller är det till och med så att det finns någon annan varelse som är bättre lämpad för detta?
Åh, en sak till. Nefariternas attribut och förmågor är ju (i alla fall i senaste versionen av Kult) rätt överdrivna och jobbiga att ge till en spelarkaraktär (hoppa 30 år fram eller bakåt i tiden, t.ex). Vad ska man skala ner på en nefarit så att den blir möjlig att spela?
Så, vilka varelser finns det som för det första är tillräckligt softikerade för att vara kul att spela, för det andra är tillräckligt insatta i Maskinen för att inte vara lika förvirrade som människorna själva, för det tredje inte är alltför bundna till speciella syften och plikter, och för det fjärde är tillräckligt involverade med människor för att den ska fungera tillsammans med mänskliga spelare? Det bästa svaret jag kom på var nefariterna, eftersom samtidigt som de tjänar under dödsänglarna och är direkt inblandad i deras kamp, så är de också nyckfulla, själviska och nöjessökande. Dessutom är de inte alltför pliktbunda, vilket i det här fallet skiljer dem från liktorerna.
Så... Nu är det fritt fram för alla Kult-spånare att ge förslag och idéer om vad man hittar på med detta. Vem/vad tjänar nefariten under? Vad är dess mål? Vad kan resten av spelargruppen spela? Eller är det till och med så att det finns någon annan varelse som är bättre lämpad för detta?
Åh, en sak till. Nefariternas attribut och förmågor är ju (i alla fall i senaste versionen av Kult) rätt överdrivna och jobbiga att ge till en spelarkaraktär (hoppa 30 år fram eller bakåt i tiden, t.ex). Vad ska man skala ner på en nefarit så att den blir möjlig att spela?