Spela med oss i umeå

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
489
Har du alltid drömt om att spela rollspel?

Men alltid tyckt att rollspelare verkar lite läskiga?


Nu har du din chans!

Umeås oförtjänt okändaste rollspelsgrupp har EN, ja precis EN ledig plats. Är det du som knippet den?


Du får möjlighet att spela med….


Mattias! Mannen med mustaschen och de mysigaste koftorna. Expert på elbilshistoria (alltså på riktigt) och med en farligt hög ordvitsratio (också på riktigt)


Tinah! Vår egen tell-it-like-it-is-tinah. Med väldigt låg tollerans för andras ordvitsar. Har varvat både curse of monkey Island och tinder



Veronika! Psykolog från Sveriges blondaste ö.

Med en vag hint av göteborgska. Farlig i brottning! Men akta er hon äter makaroner och sylt till sina fiskpinnar


Tobias! Tobbe kan göra kokkaffe på egen eld men inte öppna Spotify (på riktigt!). Kan alla historiska anekdoter du inte hört och är mästare på att spelleda (Tobias vill här föra fram att det FAKTISKT inte är han som skrivit sin egen presentation)



Vad spelar vi?

Det är rätt blandat men ofta rätt traditionella äventyrarcgrejer. Sci-Fi, fantasy, post-app, Wester… mycket karaktärsspel, ofta med en dos humor eller två.


När? Typ varannan vecka eller när andan faller på. Om kvällskvisten, både helger och vardagar. Det viktigaste är att alla ungar somnat.


Annat bra att veta.

Du ska vara beredd på att vi lägger gott om tid på att tömma snacksskålar, filosoferar om livet och diskuterar totalt ovidkommande saker. Ibland har vi humor som träffar över bältet, men det är inte jättevanligt.


Du behöver inte ha koll på rollspel sedan tidigare, men har du det kommer du inte att bli utkastad bara för det. Det är meriterande hålla sig inom åldersspannet spannet 25 till 45. Är du otroligt kul att ha att göra med får du dispens


Så vad väntar du på? Din drömm kan bli sann! Ansök idag på:

rulla.terning@gmail.com
 

Nero

Warrior
Joined
24 Feb 2014
Messages
270
Tja! Bor i Umeå och har mer rollspelsprojekt än tid just nu, men vill bara skriva och hylla (!!!) detta initativ!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Något för dig @Björn Wärmedal? För du har väl passerat 25 vid det här laget? 😛
Snart så! Fyllde 23 igen i år så det närmar sig!

Jag hade lugnt ansökt om det inte var för att vi just fått ihop min gamla spelgrupp för en ny kampanj igen 😄

Bästa f***ing annonsen jag nånsin sett och låter som en spelgrupp precis i min smak.
 
Top