Nekromanti Spela med mig på Gothcon?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,565
Location
Rissne
Jag funderar på att bryta mot mina vanliga principer när det gäller konvent och faktiskt spela lite spel för en gång skull. I normala fall brukar jag ju bara köra årets Robert Jonssonarrangemang och vara ganska nöjd där.

Men, i ärlihetens namn börjar jag tröttna på att bara driva runt. Butikerna har blivit enormt tråkiga; förra året minns jag inte ens om jag köpte något annat än från mina spelmakarkollegor. Och makarrummet är fortfarande mysigt, men inte alls LIKA mysigt som tidigare

Så nu funderar jag på att även spela Coriolisäventyret Menkars svarta ros och Kultäventyret Tjugosjätte timmen.

Problemet är att jag nog inte kan garantera en spelgrupp till någondera. Jag och min vanliga Gothcon-crew kommer att köra Insnöad pass 4, men det är extremt osäkert ifall de kommer att kunna eller vilja spela något mer.

Därför tänkte jag nu såhär i god tid hojta och se ifall det finns några glada typer som känner för att vara med i mitt lag. Jag pröjsar anmälningsavgiften såklart; det enda ni behöver göra är att dyka upp.

För Menkar tänker jag nog i första hand Pass 2 (fredagen, 16-21) och för Kult tänker jag Pass 5 (16-21). Om jag hinner anmäla mig till dem (vilket jag gör så snart ett par av er visat intresse).

Jag funderade på de senare passen, men kom fram till att jag är för gammal för att spela rollspel till klockan tre på natten.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Jag skulle gärna vilja hänga med på Kultäventyret, om jag får. Det verkar lagom angst för att kunna passa mig och tiden spelar mig mindre roll om det skulle ändras från nuvarande plan.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Om du spelleder ett >human kortäventyr skulle jag vara på när som helst under helgen!

Annars funderar jag faktiskt på att vara otrogen mot rollspel i år och testa lite figurspel istället ????
 

Liten

Veteran
Joined
6 Jul 2017
Messages
26
Jag spelar gärna med dig om jag får, ett av dem eller både och. Välj du. ????
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,565
Location
Rissne
VildKatt;n306184 said:
Jag skulle gärna vilja hänga med på Kultäventyret, om jag får. Det verkar lagom angst för att kunna passa mig och tiden spelar mig mindre roll om det skulle ändras från nuvarande plan.
Yay!

Liten;n306230 said:
Jag spelar gärna med dig om jag får, ett av dem eller både och. Välj du. ????
Om båda vill av och du är intresserad av båda så kör jag gärna båda =) Får se, jag tänkte vänta tills jag har åtminstone två spelare förutom mig själv per pass... Kultäventyret skriver visserligen 4 spelare, men det funkar säkert på 3 i värsta fall...
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Lightshy;n306223 said:
Annars funderar jag faktiskt på att vara otrogen mot rollspel i år och testa lite figurspel istället ????
Gör't! Jag testade Rost & Röta ifjol, det var rätt najs. Det körs sista passen på både fredag och lördag... kanske måste gå dit och panga lite i år också.
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
223
Hej
Jag skulle kunna tänka mig att haka på Kult spelpass 5 om de fortfarande finns plats.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,565
Location
Rissne
Alright, jag har fått ihop mina grupper. De som är med har meddelats. Jag var lite elak och prioriterade folk jag redan känner sedan innan... Men ja, ni som inte hört något: Tack för visat intresse, och hoppas att ni hittar grupper att spela med!
 
Top