Spela in videosamtal?

Lanina

Oneironaut
Joined
3 Jan 2022
Messages
122
Location
Stockholm
Hej!
Jag har ett bra tag tänkt att köra en internationell "prova på Eon" (på engelska) för en facebook-grupp jag är med i, där det diskuteras rollspel.

Antalet spelare skulle väl vara ca 4 + mig som SL. Själva gruppen har 12 000 medlemmar. Så min tanke är att spela in spelmötet och lägga upp i gruppen.

Men... Hur gör man det?!

Jag är van vid att spelleda via videosamtal på Discord. Finns det något program som kan spela in sånt? Lär en hyfsat teknikokunnig person hur man gör.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,475
Location
Stockholm
De flesta videomötesprogram har en knapp som heter record och så spelas det in. Vet ej om Discord dock.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,319
OBS Studio är toppen - och gratis. Finns massor av tutorials och sånt.
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,037
Location
Stockholm
Hej!
Jag har ett bra tag tänkt att köra en internationell "prova på Eon" (på engelska) för en facebook-grupp jag är med i, där det diskuteras rollspel.

Antalet spelare skulle väl vara ca 4 + mig som SL. Själva gruppen har 12 000 medlemmar. Så min tanke är att spela in spelmötet och lägga upp i gruppen.

Men... Hur gör man det?!

Jag är van vid att spelleda via videosamtal på Discord. Finns det något program som kan spela in sånt? Lär en hyfsat teknikokunnig person hur man gör.
Behöver du hjälp erbjuder jag mig att hjälpa till så gott jag kan. Har länge sneglat på det där med inspelning av rollspel, podcasts, etc men aldrig tagit klivet.
 

wildcode

Äventyrare
Joined
29 Jan 2024
Messages
7
Location
Göteborg
Jag har pysslat lite med detta, svarar gärna på konkreta frågor och kan ge tips för att slippa utmaningar jag träffat på när du bestämt hur du vill göra.
 
Top