Nekromanti Spela Eon

Woulf73

Veteran
Joined
27 Jan 2008
Messages
9
Location
Gävle
Re: Profilering är bra

Visst är profilering bra. På en marknad med fler, och förhoppningsvis, bättre spel måste Eon stå ut, men jag tycker inte man ska inte gå till överdrift och göra om spelet helt. Vore synd om ett bra spel som Eon gick samma öde till mötes som Drakar & Demoner eller Mutant gjorde i slutet av 80-talet/början av 90-talet; -Nyutgåvor som visade sig vara mer eller mindre nya spel, knappt kompatibla med de tidigare spelen, om det alls lät sig göras. Det blev slutet för mitt första möte med rollspel och sedan dess har dom spelen bara fyllt en plats i källaren...

Eon behöver putsas till (har bara haft det i ett år och spelat sedan i somras, men jag har redan hakat upp mig på detaljer i spelet) och dessutom kompleteras med böcker och regler som jag tror att vi alla saknar; demoner, bruksdjur & vilddjur är något som t.ex. jag saknar. En översyn, komplettering och hopfogande av det som redan finns vore också bra (plus bättre korrekturläsning :gremsmirk:), men jag tror att det är många som skulle "ge upp" om Eon IV blir allt för olik föregångarna: -Har man lagt en mindre förmögenhet på böcker vill man kunna använda dem också, även om det krävs lite extrajobb.

-Och apropå skämt, så är frågan; hur får man in Disneys "den onde fursten Kackel, den elaka grisen" i en high-fantasy kampanj?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Re: Profilering är bra (ot)

-Och apropå skämt, så är frågan; hur får man in Disneys "den onde fursten Kackel, den elaka grisen" i en high-fantasy kampanj?
Med tratt och hammare?

/Anders
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Re: Problemet med den planen...

Ja jag undrar också? jag älskar mühad mer än något annat land i mundana(följt tätt av consaber) och jag vill verkligen verkligen läsa om mûhad a la Ymir:D

The waiting is to long.
En vettig realese plan ifrån neogames sida som hålle vad det lovar skulle vara en önskedröm.(förstår att det är svårt med alla frilanserare men ändå)
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Btw, layouten är inte alls samma, den ändrades ju vid övergången från Eon till Eon 2.

- L
 

zorbaz_89

Veteran
Joined
19 Jan 2008
Messages
20
Location
Lysekil & Falun
Jag anser att de eon upplagorna som finns är tillräckligt. Om man köper så många sidoböcker som möjligt får man en större bild. Vad det brträffar kartor så finns det flera alternativa sorter. Om man går ut på neogames hemsida så kan man gratis hämta hem snyggare kartor.

Men för din skull hoppas jag på att det kommer ett upfräshat exemplar då de gamla exemplaren bara försöker förlara bättre och bättre. Men jag måste erkänna att det har sin speciella charm.

Ha d
// Annika
 
Top