Ja, det är ju sant. Och när jag läste igenom trådstarten igen så såg jag att jag hade missat det fullständigt.
Tanken är ganska intressant. Det hade nog blivit ganska kul, men nog så krävande av alla inblandade (en sorts storytelling brainstorming). Om jag hade varit spelledare (om han behövs) så hade jag förmodligen hemfallit till att lösa situationer som krävde regler med de regler jag och spelarna är mest vana vid: WFRP eller White Wolfs.
Risken är att både spelarna och spelledarna skapar slitna klichéer i sina karaktärsbeskrivningar och miljöbeskrivningar. Eller kanske åt andra hållet: en fullständigt bisarr värld? Vilket i sig skulle vara ganska intressant.
Tanken är ganska intressant. Det hade nog blivit ganska kul, men nog så krävande av alla inblandade (en sorts storytelling brainstorming). Om jag hade varit spelledare (om han behövs) så hade jag förmodligen hemfallit till att lösa situationer som krävde regler med de regler jag och spelarna är mest vana vid: WFRP eller White Wolfs.
Risken är att både spelarna och spelledarna skapar slitna klichéer i sina karaktärsbeskrivningar och miljöbeskrivningar. Eller kanske åt andra hållet: en fullständigt bisarr värld? Vilket i sig skulle vara ganska intressant.
Det har funkat rætt bra. Alltså, då har vi varit två eller tre i en grupp som træffats utanfør speltiden och funderat øver olika karaktærer, vad man vill uppnå eller generellt kring plotten, stæmning vad som. Det underlættar också i spelledandet att ha en spelare med som man redan ær lite samkørd med, har en del gemensamma hållpunkter med och sånt, kanske en que eller vad nåtrlt.