Nekromanti Spel till 60-åring

BroderFluff

Veteran
Joined
4 Jul 2005
Messages
42
Location
Göteborg
Det är så att farsan har fyllt 60 och jag funderade på att ge honom nått kul brädspel som present. Är som vanligt sent ute och kommer behöva köpa spelet imorn i Göteborg. Jag tänkte något bra spel, som inte är superdyrt, inte för nördigt och som helst ska gå att spela med barn i åldern 7+ (barnbarnen), alt. funka bra som sällskapsspel efter ett par glas vin. Först tänkte jag på Spank the Monkey, men det verkar vara slut överallt så det sket sig. Någon som har ett bra tips?
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Settlers of catan. Lätta att lära sig och har sinnessjukt bra omspelbarhet. :)
Rymdhamster said:
Medhåll! Kul och borde passa i sammanhanget.
 

BroderFluff

Veteran
Joined
4 Jul 2005
Messages
42
Location
Göteborg
Tack för tipsen, det var mycket hjälpsamt!

Settlers of Catan vet jag att jag har spelat någon gång och kommer ihåg att det var kul. Och jag tror ungarna skulle kunna uppskatta det när de blir lite äldre, så det blir kanske ett framtida inköp. Dixit har jag spelat mycket, och det är riktigt sköjj, men jag vet inte om farsan hade uppskattat det lika mycket. Kanske, men njaa... Funderade också på Carcassonne, men det är samma som Settlers of Catan, tror det är roligare när ungarna är ett par år äldre och har tålamod till det. Så det får bli Sequence. Jag har inte spelat det men det verkar ganska underhållande och lättillgängligt. Gillar att det blandar väldigt klassiska spel och att icke-gamers kommer känna igen sig. Jag tror att det kommer bli en hit :)

Som sagt, tack för hjälpen!
 
Top