Nekromanti Spel som ger många gubbar?

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag är ute efter ett spel, i princip vilket som helst, som ger en flock skapligt snygga och hållbara gubbar (typ minis) för billigast möjliga peng. Jag skirver "hållbara" därför att jag köpte några WWII leksaksgubbar som är helt ok utseendemässigt men som visade sig vara gjorda i typ ventilgummiplast. Alla typer av gubbar, fantasy, soldater, western,star wars ... målade eller omålade är ok bara man får många och billigt. Inga tenngubbar dock (även om jag är typ 200% säker på att sådana inte är billiga...).

Expansioner till spel funkar också, det behöver inte vara kompletta regler.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Är skala viktigt? Age of mythology hittade jag begagnat, massor (!!!) med figurer! men små, som Risk typ.

fucked up, googlade runt, hittade heroscape, måste äga!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Klockrent! Nej, skala har ingen betydelse. Jättebra tips, den skall jag jaga rätt på direkt. Tack!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,120
Jocke;n210003 said:
Descent kommer med 39 gubbers som är i fantasy flight plast, alltså mjukare än tex GW-minis, på det settet att de blir "betydligt" hållbarare men att alla stavar och svärd och sånt blir lite löjligt böjda. https://boardgamegeek.com/image/1369351/descent-journeys-dark-second-edition?size=large
Helv.... nu blev jag sjukt sugen på att måla de där. Den hobbyn hade jag tänkt skulle få fortsätta sova bra många år till... Jag får trösta mig med att det säkert hade varit ett förjävligt underlag att måla på och att man hade behövt ett kiloton klarlack för hållbarhet och att det säkert hade flagnat ändå.
 
G

Guest

Guest
Jag har en hel påse figurer i skala 1/72, det är nog minst 200st. Äventyrare, orcher, dvärgar m.m. Om jag minns rätt är tillverkarna Caesar och Alliance. De ligger i min "säljes-hylla", men de är så dryga att sortera så jag har inte kommit mig för att annonsera ut dem. Hojta till vid intresse så skickar jag bilder.
 
Top