Nekromanti Spel mellan ävnetyr och kampanjer?

Ongost

Veteran
Joined
21 Jan 2002
Messages
5
Location
Katrineholm
Hejdär!

Som ni kanske noterat av min rubrik så handlar den här posten om spel mellan äventyr och kampaner...

Det står inget om detta i regelboken, fast det kanske är rätt självklart.
I vilket fall som helst så undrar jag om det är tillåtet att förbättra spela med sin karaktär–och på så vis förbättra den, mellan äventyren.

Svar skulle uppskattas.
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Det är helt upp till dig och din SL.

Att förbättra Rp:en mellan äventyren i en kampanj genom att spela små äventyr hör juh till kampanjspel, eftersom RP:na ofta hamnar på sidospår....
 

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
Klart, de tycker jag... men man ska ha gjort sig förtjänt av sin höjning... Menar att stå slå po ett trä ger ingen höjning (eller försök till höjning) när jag e SL. (vikket jag e alltid)
 

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
singel äventyr

jag brukar spela singel äventyr med mina spelare efter äventyr! på så sätt har alla olika erfarenheter och så får man igång rollspelandet/images/icons/devil.gif
 

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
En av mina bästa rekommendationer

Verkligen. Men det gäller att balansera singeläventyren så att inte spelarna uppfattar det som om någon drar sig för mycket från gruppen.

Men exakt som sades ovan så får alla olika erfarenheter och blir mer "verkliga" istället för att ett sällskap på fem man blir helt strömlinjeformade.

Dessutom är det den perfekta vägen att skapa nya arkefiender och allierade som på ett spännande och intressant sätt vävs in i spelet...
 
Top