Nekromanti spel julklapp ?

Doctor_Hell

Veteran
Joined
2 Mar 2009
Messages
142
Location
Sweden
spel julklapp ?

Jag tänkte ge mig själv nått trevligt rollspel i julstrumpan i år så vad bör jag ge mig själv för att jubla av glädje på julaftons morgon ?

Har testat dom flesta genrer och kommit fram till att jag nog är hopplöst fast i fantasy träsket och gillar gamla klyschor som skitonda nekromantiker , visa drakar , tappra riddare och fagra prinsessor inlåsta i höga torn ...

Spelet behöver inte ha lättbegripliga regler men det bör heller inte gå till överdrift i sin strävan efter realism , jag behöver tex inte regler för hur man går på toa eller bakar en kaka..

helst bör inte ett helt spelmöte gå ått till att skapa karaktärer..

Jag är inte intresserad av indie då jag inte greppat indie och jag inte ämnar göra ett försökt till det heller , sen om det är ett tradspel med nått enstaka indieinslag kan jag väl leva med ....


spelet får gärna ha en del supplement då jag älskar att samla på mig saker till olika spel och ah i prydliga rader i bokhyllan

Om spelet är hemproducerat eller ej spelar dock ingen roll så länge det fyller mina krav

prisbilden är heller inget att ta hänsyn till vill jag ha någonting tillräckligt mycket så betalar jag priset
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: spel julklapp ?

Mutant City Blues. CSI med superkrafter. Och jättejättebra genomfört. Det finns hitintills ett supplement; äventyrssamlingen Hard Helix. Faktiskt väldigt överkomligt att beställa direkt från England, och det tar inte jättelång tid heller.
 

Doctor_Hell

Veteran
Joined
2 Mar 2009
Messages
142
Location
Sweden
Re: spel julklapp ?

har faktiskt haft ögonen på mutant city blues , en kompis köpte det för ett tag sen och lovprisar det ..

Mutant deckare bara konceptet ger mig ståpäls :gremlaugh:
 
Top