[Spel i vrållådan] The Murder of Mr. Crow - tis 12:e jan

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,381
Location
Helsingborg
Jag ser på era frågande blickar varför jag har kallat er här till samlingsrummet. Med hjälp av min assistent har jag genomfört en undersökning över vem som mördade Herr Kråka och det var ... »herr Råtta«. Nej, jag menade »dr Panda« ... eller jag menar, »fru Tiger«.

---


The Murder of Mr. Crow skrev jag ihop till en tvåsidors rollspelsutmaning och har testat att spela det ett antal gånger. Det jag behöver är tre andra spelare och runt en timme av deras tid. Genom att fråga ut de närvarande kommer vi tillsammans skapa slutet av en detektivhistoria.

Vi spelar över Discord-talchatten i vrållådan och kommer att använda Miro som "bord". Jag drar igenom reglerna allt eftersom vi spelar.

Länk till spelet: https://www.urverkspel.com/vara-spel/oevriga-projekt

Speltid
Tisdagen 12:e januari, med start 20:30. Först till kvarn får mala (på om vem som är mördaren ... eller är den som malade herr Kråka).
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Jag kan verkligen rekommendera det här spelet! Jag ska se om datum och tid passar. Vore kul att spela det med skaparen (och se hur fel man har spelat)!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,381
Location
Helsingborg
Efter en spännande utfrågning med alla i samlingsrummet, med generationsfejder över kvarnar, triangeldrama med kärleksaffärer och en Fink som aldrig fick betalt avslöjade detektiven att fröken Häst hade tröttnat på herr Kråkas kuppande av deras gemensamma affärsrörelse, så hon såg till att få sista ordet ... genom att slå ihjäl herr Kråka med Transencyklopediboken.

---

Trots en kaffestinn regelförklarare blev det en väldigt bra omgång. Jag hade ändrat några små saker från originalreglerna - dels med en workshop innan för att få in alla på samma våglängd där vi ska hitta på tillsammans och dels genom att förändra termen "misstänkt" till "vittne" så att folk inte går på defensiven när de blir utfrågade av detektiven. Det började lika svajigt som mitt internet - skyller detta på att jag inte är pedagogisk - men när folk fått kläm på spelet så blev det riktigt bra.

Tack till alla deltagande. Jag blev sugen att köra en till omgång i framtiden. Har funderat på att göra lite hack till detta spel - dejtningspelet Ett hjärta till kråka, skräckspelet Ett monster till kråka, med flera.

theMurderOfMrCrow.png
 
Last edited:

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag har inget emot en andra omgång. Det här var skoj!
 
Top