[Spel i Vrållådan] Slasherfilmssimulatorrollspelet Final Girl tisdag 4/8

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Slasherfilmssimulatorrollspelet FINAL GIRL är ett kul one shot-spel som ger samma blandning av trams och skräck som man får av att se en dålig B-skräckis, t.ex Fredagen den trettonde 6 - Jason lever. Spelet är spelledarlöst, scenbaserat, och varje scen mördas en av rollpersonerna av dåliga specialeffekter från åttiotalet.

Klockan 1830 till c:a 2200 tisdag 21/7 tänkte jag spela detta i WRNU:s vrållåda på Discord för röst, samt Roll20 för det praktiska.

Först till kvarn på att hoppa på, tre till fem spelare är tanken. Hittills är det jag och @Frippe och kanske @zonk intresserade.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,616
Location
Göteborg
Vi spelade Final Girl på Ogothcon för några år sedan. Vi klarade inte riktigt av det. Vi gjorde vårt bästa för att leva upp till spelets lite lustiga slashergenre, men det hela degenererade snart i tungt emotionellt drama. Vi ritade till och med manslemmar på rollformulären för att hålla oss koncentrerade, men inte ens det hjälpte, och mot sista scenen var all glättig stämning vi försökt att bygga upp som bortblåst, och vi bara satt och led över rollpersonernas tunga emotionella kval. Vi kanske var för trötta, då vi spelade det rätt sent på natten, har jag för mig.

Det är ett kul spel, vill jag minnas! Jag kan inte spela på tisdag, annars vore jag frestad att delta och se om jag kan göra spelets tematik mer rättvisa.
 

Jobend

Veteran
Joined
2 May 2019
Messages
57
Location
Helsingborg
Låter roligt, har tyvärr inte tid att viga kvällen åt det. Hoppar dock gärna in och lyssnar om jag får möjlighet, omm det är ok.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Morgondagens rollspel är inställt. Jag måste rycka in på jobbet. :/ Trist men så är det.

Förhoppningsvis kommer det en ny tid i nästa eller nästnästa vecka.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Nu kör vi! Nytt datum, samma plan!

Tisdag 4/8 kl 1900 kör vi spelledarlöst slasherfilmssimulatorrollspel över internet! Vi kör över roll20 för det praktiska.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Wohoo! Då är vi tre, vilket betyder att det blir av. Det finns upp till tre platser till för den som vill hoppa på.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Bör jag läsa på något innan? Aldrig spelat final girl, eller spelledarfritt för den delen
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Bör jag läsa på något innan? Aldrig spelat final girl, eller spelledarfritt för den delen
Det är väldigt lätt på regler. Det svåraste tror jag blir så få kortleken att funka smidigt på roll20.
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
205
Jag skriver att jag på här också för säkerhets skull. Det ska bli kul!
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Finns det plats för en till skulle jag ev vara pepp. Om inte fönsterrenoveringen kräver en handpåläggning just den kvällen.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
@entomophobiac Hugg du den sista platsen från mig! Kört ihop sig lite här och hinner antagligen inte till sju, så hoppas på fler tillfällen istället.
 
Last edited:
Top