[Spel i vrållådan] Jag vill testa VTT-tjänsten Role! - ons 3:e mars

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Ruth Hughes
Charles Edwards
George Miller Jr.


Folk tröttnade på buggigheter i Roll20 och kickstartade en egen tjänst. De fick in över 100 000$ och har nu öppnat för early access för icke-kickstartare. Jag beslutade mig för att testa ett år.

Så håller det? Tja, det är enkelt att göra rollformulär, så enkelt som det nu kan vara att göra dynamiska verktyg för något så komplext som rollformulär. Jag har dock inte testat att spela online så det är här ni kommer in.

För att testa online-spelandet kommer vi att köra This is Pulp. Fullt actionröj i 1,5 timmar av sprudlande kreativitet i ett no-prep-improviserat äventyr för att erfå samma känsla som när man tittar på Indiana Jones, Tintin, The Mummy eller Sky Captain and the World of Tomorrow.

Minst två till spelare. Max fyra till. Reglerna presenteras medan vi spelar.


 
Last edited:

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Kan man vänta sig en utvärdering av Role här sen, när ni har testat?
 
Last edited:

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
@Khan @Singer @PerW
Tyvärr krockade detta med min ordinarie grupp som jag sällan får till spel med. Funkar det att flytta detta till tisdagen, 2:a mars?

Jag kan torsdag också.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Torsdag hellre än onsdag. Tisdag är min ordinarie grupp.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Blev det något spel?
Jag är väldigt nyfiken då jag sitter och förbereder för att köra Askhem på Gothcon och vet inte vilken den ultimata VTTn för spelet är. Normalt sett använder jag Foundry men det är inte så enkelt att skapa custom rollformulär där, det verkar dock vara enkelt i role.
Körde ni video/röst direkt i role? Flöt det bra?
Kände ni av att det är en beta (var det buggigt)?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Blev det något spel?
Skrev just en rapport, vilket du antagligen redan läser nu i skrivande stund, men för framtida referens – om någon googlar fram tråden – så lägger jag in en länk:

 
Top