[Spel i Vrållådan] HIGHLANDER 2 the RPG 24/3

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Du!

Ja, just du!

Visst är du en ung,
up and coming manusförfattare i Hollywood? Häng på, vi har ett erbjudande.

Vi behöver dig! Vi ska göra en uppföljare till kultrullen Highlander som kom för fyra år sedan. Kom och bli en del av manusgruppen!


Highlander 2 - the RPG är ett kort rollspel som spelas under tidspress. I fas 1 har ni 40 minuter på er att skapa en pitch till producenterna, och i fas 2 måste ni presentera detta för dem - vilket inkluderar att läsa (table read) några av scenerna ni precis skrivit.

Blir resultatet galnare än den faktiska Highlander 2? Bara den som är med och spelar får svaret!

Anteckningar kör vi i Miro.com och i egna anteckningsblock, prat kör vi i WRNU:s vrållåda.

Inga förkunskaper krävs och de få reglerna ligger hos mig som SL.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag har inte möjlighet att vara med. Gillade mest för att det är Highlander. Highlander är coolt.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Alltså, jag har sett första Highlander en gång, och sen har jag ramlat förbi Highlander 3(?) och sett en kvart typ. Så jag minns väldigt lite överlag och har inga starka känslor åt nåt håll (vilket alla som pratar om Highlander brukar ha), så är jag inte 100% såld på premissen här, men rollspel är ju kul så låt oss prova.
Jag anmäler mig.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Alltså, jag har sett första Highlander en gång, och sen har jag ramlat förbi Highlander 3(?) och sett en kvart typ. Så jag minns väldigt lite överlag och har inga starka känslor åt nåt håll (vilket alla som pratar om Highlander brukar ha), så är jag inte 100% såld på premissen här, men rollspel är ju kul så låt oss prova.
Jag anmäler mig.
Då kör vi! Ju mindre man minns desto bättre, skulle jag säga. Just att det är Highlander är inte så viktigt, utan det viktiga är att man kan producera en filmpitch under tidspress.
 
Top