Nekromanti Spel i Uppsala

Mathias

Veteran
Joined
9 Jun 2004
Messages
58
Location
Ett högt torn
Tja,

Är en 40årig rollspelräv som är lite intresserad av att spela mer än vad jag gör idag, min ordinarie spelgrupp träffas cirka en gång i månaden.
Har spelat väldigt mycket olika rollspel under åren men är nog just nu mest sugen på DnD, Noir eller Mutant UA. Tycker att personkemi är väldigt viktigt i en grupp men också garv och bra karaktärsspel.

Någon som är intresserad?

/Mathias
 

evilgasm

Veteran
Joined
4 Nov 2011
Messages
12
Location
Uppsala
Jag är intresserad!

Sitter i samma situation, vill spela mer än vad min spelgrupp hinner med.

Jag har testat ett par olika system, och mitt rollspelshjärta klappar lite extra hårt för eon, GURPS och DnD, men kan tänka mig i stort sett vilket system som helst, då jag är övertygad om att med rätt grupp blir alla system bra. (Just nu har jag ett oförklarligt sug efter nutid med lite övernaturliga inslag, detektivarbete och karaktärsutveckling, men kan som sagt tänka mig det mesta ^^)

Själv har jag ingen spelledartalang utan är inbiten spelare. Jag har tyvärr heller inte så mycket böcker att bidra med, men jag har alltid med mig smaskigt rollspelsfika, och det står inte under mig att muta SL när det behövs. ^^

Hör gärna av dig på min mail jossa_86@hotmail.com om det är intressant då jag sällan är inne på forumet.
 

arwen

Veteran
Joined
16 May 2012
Messages
2
Hej jag är en 23 åring som sitter o letar efter en spelgrupp i Uppsala också. har erfarenhet av en mängd olika system samt tillgång till DnD(3.5), neotech, western,Vampire och lite andra böcker, är gärna på att sätta ihop en spelgrupp. har erfarenhet av och vara spelledare men är helst spelare. om det verkar intressant hör av dig/er.

MVH Arvid
 

Yzerman

Veteran
Joined
27 Jul 2007
Messages
7
Location
Uppsala
Hej!

Jag kommer flytta till Uppsala nu till hösten och söker en spelgrupp, du verkar fått en del svar på denna tråd så jag tänkte kolla av om jag kan hoppa in för att se hur det känns? Jag har spelat, bland annat, Eon, DnD, Vampire (nya och gamla), Noir osv osv. Hör gärna av dig här om du/ni är intresserade.

/Niklas
 

evilgasm

Veteran
Joined
4 Nov 2011
Messages
12
Location
Uppsala
Se där, nu är vi ju nästan en hel grupp. Behövs bara någon som är intresserad av att spelleda. =)

Vi kanske ska träffas på en fika eller liknande och prata lite rollspel och känna av personkemin. Det är iaf för mig viktigt att just den biten klaffar, resten är jag flexibel med. ^^
 
Joined
14 Sep 2011
Messages
113
Location
Uppsala
Jag bor i Uppsala men just nu hinner jag knappt med min vanliga spelgrupp. Om det blir luckor vet jag var den här tråden finns i alla fall.
 

arwen

Veteran
Joined
16 May 2012
Messages
2
ja min nuvarade spelgrupp är rätt död o begraven och om inga övernaturliga krafter väcker den från de döda så har jag massa tid och spela. kan tänka mig o spelleda kortare kampanjer också eller dela på spelledandet.
 
Top