Nekromanti Spel i Gbg

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag Pilzeman och Björn den gode talade om att göra en tråd här för att vi ville spela. Vi spelar i Göteborg när vi känner för det och så länge vi känner för det, inget spel eller tider beslutade ännu. Så, nu har jag gjort detta trådskapandet. Vem vill vara med?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Jag! Och vi behöver spela snart också för 14de åker jag bort två veckor. Till att börja med tycker jag vi kör något enkvällslir indie eller friform sen får vi se. Jag har ju ett tag filat på en Giovanni saga kampanj med ett Dream Askew hack som regler, men det blir nog tidigast till hösten om det blir, tills vidare tycker jag vi bara kör! Så häng på folk, det här kommer bli grymt!
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Jag vill gärna spela mer än jag gör i Göteborg. Så lite beroende på när, var, hur, varför osv är jag sugen.
 

xdanielx

Veteran
Joined
2 Jul 2014
Messages
5
Tja, 29 år bor centralt och spelat rollspel since forever men haft det på is ett tag nu (för länge).. Spelar nästan vad som helst men om jag fick önska vore det Dark Heresy (har en hög med böcker till det). Har även tillgång till ganska schysta lokaler centralt också typ 24/7
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Trevligt med intresse, då är det väl lika bra att sätta igång! Jag föreslår nu på Söndag och att vi spelar "Döden är bara början" (ett klassiskt svenskt friformsäventyr i konventsskolan) och/eller Dream Askew (indiespel, som Apocalypse World fast bra), men är öppen även för andra förslag så länga det är enkvällsgrejer. Även tider och plats är mycket anpassningsbara för min del, men för att det är mycket enklare att diskutera om vi har något att utgå ifrån så föreslår jag 15-21 hemma hos mig i Biskopsgården.
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Det var raskt marcherat. Gött. Nu i helgen är dock lite lurigt för mig, och söndagkväll går inte alls.
Björn den gode said:
Så länge vi kör enkvällsgrejer så är det ju inga problem att haka på senare.
gustaf s said:
True that! Får haka på nästa.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag är också på! Jag är upptagen på förmiddagen, men jag är på när som helst efter typ 15.

Björn, vill du spelleda "Döden är bara början"? (om det kräver spelledare vill säga)

Jag har inget emot Dream Askew heller. Men det vore kul att spela något nytt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Ja, jag spelleder gärna DäBb men blir vi bara tre totalt så får vi nog hitta på något annat, det är skrivet för 4 spelare och fungerar bra med 3, men bara 2+SL gör det inte rättvisa. Vi behöver ju inte hålla på så himla länge heller ifall det skulle göra det enklare för folk? DäBb tar ca 3 timmar så med lite strötid hade vi kunnat köra det mellan 15-19. (Insåg att det kanske var fler än jag som ville se vm-finalen). Men jag ska se om jag kan hitta någon spelare till utanför forumet, gör gärna det samma, men då är vi ju i vart fall 3, så något kör vi.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Okej, jag tänkte åka för att vara någonstans kl 15, men jag är inte säker på vart jag ska. Hemma hos unfair eller hos Björn? Jag har numret till unfair men inte till Björn. Mig når ni på 0768-336727.
Björn den gode said:
You've sms
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
De hemska äventyrarna gjorde idag tappra försök att inta dungarna men kom inte särskilt långt innan de blev tillfångatagna. Planen framåt är nu att spela 2-3 gånger i Augusti, på menyn står Döden är bara Början med mig som SL, en omgång Utpost med Pilze som SL och en omgång Rotsystem med unfair som sl.

Jag har nu gjort en doodle med alla dagar i augusti, och vi kommer förstås inte spela alla dagar i augusti även om alla kan men fyll gärna i den så fort som möjligt så försöker vi boka in ett par datum. Alla behöver förstås inte kunna alla gånger heller.

Doodlen hittar ni här
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Fortfarande flera som inte fyllt i Doodlen, och nu är det snart augusti. Så kom igen nu, blir så mycket mer praktiskt om vi bestämmer en dag när folk kan än en dag när folk inte kan.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag måste tyvärr säga att jag droppar ur det här, faktiskt. Jag trodde verkligen jag skulle ha mer tid i sommar, men nu när jobbet börjar dra mot sitt slut så plockar teatergrejerna upp slacket. Pinga mig gärna på facebook om ni behöver folk till brädspel, men jag står över rollspelandet i sommar/höst.

Förlåt för att jag inte kommit underfund med det här tidigare!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Ok, tråkigt, men inte så mycket att göra åt, när en börjar närma sig punkten att en blir stressad av sina hobbies så är det mycket bättre att dra i bromsen tidigare än senare annars blir ändå färre och färre saker roliga.

xDanielx: Är du fortfarande intresserad? Gå gärna in och doodla så snart som möjligt då.
 
Top