Nekromanti Spel grupp i HBG sökes - mer info i post

Zypher

Veteran
Joined
1 May 2012
Messages
24
Location
Helsingborg
Hej

söker en rollspels grupp I HBG för att spela: Eon, Hunter, Dungeons & Dragons 3,5 --> 4,0 , Drakar och Demoner expert.

Gärna i närheten av Dalhem då det är där jag bor förtilfället, samt gärna spela mitt i veckan istället för på helgerna.


Hade en rollspells grupp i Malmö innan när jag bodde i Eslöv, VI spelade EON samt D&D 4th edition.

Spelade Hunter i 6 månader under tiden i lumpen.

Nu spelar jag Drakar och Demoner expert med 2 vänner. fast vill spela mer.
 

Zypher

Veteran
Joined
1 May 2012
Messages
24
Location
Helsingborg
så lite grupper i Hbg som behöver fler spelare eller vill ha in 1 kanske eventuellt 2 till för att starta en ny grupp.

:gremfrown:
 

Hemtroll

Veteran
Joined
15 Jul 2012
Messages
3
Vet inte hur jag missade den här tråden när jag skrev min egen men då jag också letar rollspelsgrupp och faktiskt råkar bo på just Dalhem kanske jag kan anmäla mitt intresse här?
 

Zypher

Veteran
Joined
1 May 2012
Messages
24
Location
Helsingborg
vist kan du det :gremsmile:

ska kolla lite med dem 2 jag spelar med nu o se om vi kanske kan ordna en grupp på 5-6 spelare och spela några EON kampanjer.

dock har vi själv inte spelat på 1 månad nu så får se vad dem säger.

Jag har en del EON böcker dock några till som jag eventuellt ska köpa efter löning men har aldrig varit SL i något rollspel tidigare så hade varit najs o hitta någon i HBG som kan/vill vara SL gärna egen skriva kampanjer :gremsmile:

Har följande EON böcker:

spelarens bok
Spelarens handbok
Spelledarens guide
Legender och Hemligheter
Monster och Varelser (gamla)
Monster i Mundana
Vapen mästaren
Bestaliska folk
Riddaren

samt äventyren
Diamantäpplet
Jarla


Note: spelar gärna även Hunter, D&D och drakar och Demoner expert.

har dock inte böcker till dessa själv.
 

Hemtroll

Veteran
Joined
15 Jul 2012
Messages
3
Kalas, jag har också ett gäng böcker till EON som jag kan dela med mig av om det blir något av det hela. Spelledare överlåter jag åt någon annan då det var min uppgift med min förra spelgrupp, nu är jag här som spelare :gremsmile:. Förutom de böcker du nämnde har jag Atlasboxen, Dvärgar, Tiraker, Mystik & Magi, Krigsherren, Barbarer, Religioner, Drakar, Vandöda, några av de stiliga rollformulären och lite annat smått och gott.

Skicka gärna ett PM om du har några frågor eller när du vet om det blir något!
 

Kentsune

Veteran
Joined
2 Feb 2010
Messages
5
Location
Landskrona
Är också ute efter kompleterande grupp. Finns i L-krona området, men är flyttbar. Har mest spelat Eon och Neotech och sitter med en lagom stor samling Eon-böcker. PM'a gärna om plats och intresse finns.
 

boblix

Veteran
Joined
24 Nov 2009
Messages
13
Hej!

Jag skulle gärna hänga på att spela Eon och typ Drakar och demoner expert! Skulle också gärna spela Saga och/eller Fantasy! (från Sagagames). Har mkt böcker.

Jag bor i Malmö, men det är väl inget problem?
 
Top