Nekromanti [Spel] Avatarspelet

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Hejsan!
Tänkte lägga en ny tråd då min gamla tråd blev någorlunda populär.
Min tanke är att lägga upp en tråd med en simpel spelregel antingen varannan vecka eller varje månad (beror på hur detta går).

I alla fall!
"Avatarspelet" går ut på att du ska beskriva vad den ovanstående författare avatar betyder för Dig.

Sounds simple enough! Let's begin!
Om Du har några frågor, bara ställ dem så ska dem besvaras
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Sexy-boy (het inbjudande blick, maskulin skäggstubb, lätt särade läppar som om han vore på första stavelsen av något man bara inte kan säga nej till)
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Stephen Colbert har rätt. Björnattacker är ett allvarligt hot.

Tusan! Ehm...bokstaven R.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Någon som är ute och går en regning natt under 1800-talet, men som inte är medveten om att en marionettmästare sänker ner ett avslitet tvättbjörnsansikte bakom vandrarens huvud.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
En utslagen varulvuv.

Efter nattens försök till mord har snubben i gräset morfat tillbaka till sitt mer naturliga och mänskliga jag. Utpumpad, utslagen och trött. Troligen döende eftersom nattmorden inte fungerade så detta är nog det sista vi ser av denna varulv.
 
G

Guest

Guest
Sympatisk herre med känsla för mustascher. Troligtvis en riktig finsmakare i alla livets essenser.
Omtyckt av alla och festens fokalpunkt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Öh, Åsa-Nisse? Han ser glad ut.

Eller, jag menar. Han är besatt av en demon som håller på att driva honom närmare galenskapen. Just nu försöker han hindra sig själv från att spränga Landsfiskalens hus.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
En pyramid byggd av tärningar. Den byggdes av en rollspelare som hade tråkigt, men också såpass dålig finmotorik att han inte kunde bygga torn med d10:or (vilket är rätt svårt).
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
En nalle eller ett lejon som ser lite sorgset och fundersamt ut. Kanske nyligen vaknat upp från någon dröm som förvirrade denne och nu söker den råd om vad drömmen kan betytt.
 
Top