Spel av unga skapare

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Jag har funderat på att sätta upp en riktlinje för mitt rollspelsköpande – att prioritera spel som skrivits av folk som är yngre än jag själv, eftersom de antagligen behöver boostas mer än skribenter som varit med länge. Har ni några bra tips? Jag är född 1986, så det handlar alltså om spel skrivna av sena 80-talister, 90-talister och 00-talister.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Jag har på senaste tiden kollat in Errant, som jag är sugen på att förhandsbeställa. Lite detektivarbete senare kom jag fram till att författaren, Ava Islam, är född 1995, så det blir ju perfekt.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Den här tråden får mig att känna mig gammal.

För att ändå försöka bidra skulle det kunna vara så att David Black (The Black Hack), Luka Rejec (Ultraviolet Grasslands) och Chris McDowall (Into the Odd, Electric Bastionland) är unga enligt ovanstående definition.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Mina tankar går osökt till Sagospelet Äventyrs upphovspersoner. Nu vet jag inte hur gammal Daniel Letho är, men om jag förstått det rätt har han skrivit det ihop med sina barn?
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Mina tankar går osökt till Sagospelet Äventyrs upphovspersoner. Nu vet jag inte hur gammal Daniel Letho är, men om jag förstått det rätt har han skrivit det ihop med sina barn?
Daniel Lehto faller utanför åldersspannet, och Äventyr fallerar väl på att jag inte är intresserad av något barninriktat.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Daniel Lehto faller utanför åldersspannet, och Äventyr fallerar väl på att jag inte är intresserad av något barninriktat.
Jo det var som sagt mest hans medarbetares ålder jag tänkte på, men om du inte är intresserad av genren så spelar ju det ingen roll 🙂
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Last edited:

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Jag är tydligen gränsfallsung! Jag vet inte om jag egentligen behöver stöttas, men det låter som att en bra plan är att ge ut mer grejer så folk kan göra det.

Annars är till exempel även Karl Druid ung, hans spel Frontier Scum dyker snart upp.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
CY_BORG

@chrull kommer alltid att vara ung. Och så är han ju rätt ung också.

EDIT: Vaffan är han tidig 80-talist? Gahhh! Ni är alla ungdomar i mina ögon!
I år fyller jag fyrtio, kör volvo, förskolevabbar, oroar mig för inflationen, letar sommarstuga, pensionssparar, lyssnar nästan enbart till mitt riktiga namn, och har återigen blivit mellanchef. Du måste släppa bilden av tonåriga chrull du håller fast vid.

Å andra sidan har jag inte börjat snöa in på varken romarriket, VK2, hembryggning eller single malt, så du kan inte heller börja kalla mig för gubbe.

(Du lärde känna mig för mer än halva mitt liv sedan. Sug på den, gubbtjyv!)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Å andra sidan har jag inte börjat snöa in på varken romarriket, VK2, hembryggning eller single malt, så du kan inte heller börja kalla mig för gubbe.
....jag är inte insnöad på VK2 (*förhoppningsfullt*)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Single malt har inget med ålder att göra.

Gentlemän med stil och klass dricker single malt och pöbeln dricker amerikansk dynga som endast duger till att polera rostiga skruvar så som Jack Daniels och jim Beam
 
Top