Nekromanti Speglarnas korridorer..

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Någon stans i ett berg på mundana finns Speglarnas korridorer djupt innuti berget bakom en labyrint fylld med fällor och andra dörrförsjälare avlägsnare..

Finns korridorerna de är många och grenar ut sig som ett trädrot kors och tvärs. Koridorerna är fyllda med stora speglar som går från Golv till tak. ett mystiskt ljus fyller korridorerna vart ljuset kommer ifrån kan man inte vara säker på men det ger perfekt ljus utan att blända eller vara ivägen. Men ingen källa till ljuset syns det bara finns där.

Speglarna ser normala ut tills man studerar nogrant och ser att i några av speglarna så syns ingen spegelbild i andra är spegelbilden annorlunda klädd eller kanske av något som ser ut som fel-person.
Om man sticker handen mot en av speglarna sugs man in och försvinner.

Varje spegel leder till en alternativ version av mundana några skiljer sig väldigt lite åt medans andra är det gigantiska skillnader på.

Hur vida det ÄR enkelt att gå tillbacka eller inte får SL bestäma men det finns en Speglarnas korridor i varje version av Mundana som man kommer till.

Mundana Alpha..
Den spelvärd som Eon skapade sitter i centrum av korridorerna...

Mundana 2
En Mundana där Krut blev uppfunnet och där mundana blev omdöpt i krigets fasa.
Krut diskution Se här för insperation...


Mundana 3
En värd där Alverna och Dvärgarna möttes precis som i normala mundana men innan misförståndet han inträffa anfölls de av ett stort härjar tåg av Tiraker endast Alvernas erfarenhet av krig och Dvärgarnas styka rädde deras liv.
Ett band av vänskap och brödraskap bildades mellan dvärgar och i den värden säger man "Som en Alv och en Dvärg" vilket betyder att bättre vänner eller alierade går inte att bli.
Emot den Alv och dvärg aliansen bildades lösa förbindelser mellan Människorna som kände sig hotad av de starka alverna och Dvärgarnas makt.
Så alver dvärgar är inte vänligt instälda till de "Låga" raserna människor och Tiraker.

Mundana 4.
I denna version finns gott om Var-varelser se Varulvar och Varkatter


Mundana 5..
Istället för den Europesika kulturen blev den orientiska den som dominerar. Cirfalerna vimlar av ninjas och Samurajer.
och i jargien vandrar kejsaren genom den förbjudna staden där han härskar från draktronen. Den jargiska muren är den största enskilda byggnad i Mundana..

:gremsmile: :tekopp: Givet viss finns fler var good att posta OM ni vill att andra ska få besöka er värd genom Speglarnas korridorer...
 

jorik

Veteran
Joined
9 Nov 2002
Messages
102
Location
Flurkmark
Den sjätte världen, med högteknologiskt trams.
Mundana med NeoTech-spelvärld.

Z0Ld@rn med tuffa gängfajter i huvudstaden T@L0N, J@Rg13n med tuffa alviska mc-gäng som plågar befolkningen, och C0nZ@b3R med total anarki.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Darn fine idea!

Toppenidé
Jag tycker att det här låter som en av de bästa idéerna till Eon på MYCKET länge! Fasen att det inte var jag som kom på den. Måste ha tappat stinget. Hursomhelst är det här absolut något som man bör utveckla en aning.

Var finns salen?

Är den obevakad, eller har någon lyckats inlemma den i sitt eget område och påbörjat en extraplanetar affärsverksamhet?

En dörr går åt TVÅ håll. När några är på väg UT kanske några andra är på väg IN.

Jag ser fram emot en mycket spännande fortsättning...
 

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
Re: Darn fine idea!

kanske så finns den under det största dvärgfästet som finns men dvärgarna har glömmt bort den. Kanske den finns i det där dvärgfästet i öknen som är övergivet och vaktat av en drake, där han gömmer salen med speglar.
kanske alverna har andvänt den.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Sannorlikeheternas Väktare..

Rummet var fylld av krigare, riddare och magiker alla klädda i gråsvarta uniformer av härdatnit-läder med stålskenor på armarna och benen. De var 30 st i antal deras kroppshållning talade om erfarenhet och skicklighet men inget av det betyde något just nu var de alla lika nervösa.
De var rektryter och nu skulle dommen snart falla över dom.

Plötsligt hördes ett klingade ljud och den stora dörren slogs upp In vandrade en stor man av Trukh släkte brevid honom vandrade en människa nästan osynlig i skuggan av Trukhen.

Trukhens uniform var kolsvart med gyllene band utmed armarna ett par små glasögon satt i håret på Trukhen som uppernart rörde sig med en krigares erfarenhet även om de som kände honom viste att han var en skicklig magiker och lärdman vilket var tradition i hans familj.

Han kollega och livakt var en annan historia den yngre människan var en född krigare som dödat drakar och demoner utan att visa fruktan eller rädsla.
Sättet han promenerade, Stod och satt på fick folk att ständing på minna sig om att han faktist VAR där annars var det lätt att glöma bort att han existerar något som lätt kunde bli det sista mistaget i en korta liv. Hela krigaren hade en aura av Jag är ofarlig jag existerar inte glöm bort mig vilket allt för många av hans döda fiender hade gjort.

Rektryterna hade stiftat bekanskap med dessa två deras tränare och deras allt för hårda metoder allt för ofta så de var nervösa många av dom kom från versioner av Mundana där Tiraker var barbarer och outbildande möta en Trukh från en värd där Tiraker var civilicerade och bildade hade chockat många av dom specielt Dvärgarna bland Rektryterna.

Trukhen Ralm harklade sig innan han tilltalade rektryterna [color:\\"green\\"]Dubbla led Uppstälning GIV AKT [/color] Rektryterna sprang och stälde upp sig de kortaste längs fram i standar tradition.

Ralm look bakom honom små log hans livakt. [color:\\"green\\"] Bra bra ni kan stå i givakt då har vi lärt er något i alla fall [/color] sa Ralm med ironi i rösten något som Mislan totalt missade.
Ralm forsate [color:\\"green\\"]NI Är inte Rekryter längre NI är äntligen Väktare fullt utbildade. Grattulerar [/color] Ralm skrattade åt deras ansikten innan han forstate. [color:\\"green\\"] Var inte så glada enda orsaken att SÅ många accepterades utan extra träning ÄR att vi är i desperat behov av väktare. Livet som väktare ÄR kort det är Hårt och ni kommer troligen att dö långt innan ni har chancen att pensionera er. [/color]

De ny befodrade Väktarna nickade de viste allt men chancen att få kolonisera tomma versioner av Mundana och skapa sig sin egen civilication. Chancen att hämnas demoner invasion eller bara se mer och lära sig universums hemligheter var vad som lockade dom.

Ralm små log han viste vad som gick genom deras huvuden själv var han nästan där snart bara fyra år till och han kunde flytta till en tom version av mundana men sina utvalda familjer för att skapa en utopisk mundana. [color:\\"green\\"] Ni kommer att få era posteringar, Och era jobb beskrivning några kommer att stopas i utforsknings branchen och få chancen att undersöka nya mundana. Andra kommer bli lagmän och livakter åt våra köpmän. Vi har delat in er i grupper som kommer arbeta tillsammans och er alldeles egen Väktar uniform tillverkas åt er just nu. [/color]
Speglarnas korridorer finns i många olika mundanas i en av dom har en hel organisation byggs upp som bevakar och förhindrar att demoner utnyttjar korridorerna.
De syslar med köphandel utforskning och diplomatiska uppdrag förhindrar att stora krig bryter ut genom att medla och ibland lönnmörda krigs härjare i Viktiga versioner av mundanas.

Dessa Väktare är extremt hårt tränade inom magi och stridskonst de bär sällan tyngre rustning än härdadnitläder med metall skenor inte för att de inte har råd utan för att tyngre rustning gör att man upptäckts lättare.
De syslar även med att kolonisera tomma versioner av Mundana sådana där ingen civilication existerar.

Naturlig viss har de en fientlig spegel version Mörkrets väktare som aktivt verkar arbeta för att sprida demonisk infektion på de olika versionera av mundana.


Att bli en Väktare är en livstids jobb även om man är pensionerad så är man forfarande en väktare även om man bara sitter och vaktar barnen och barnbarnen.
Väktarna syslar med att bevare mundana existens då de VET att demoner aktivt försöker förinta ALLA versioner av mundana därför försöker de hela tiden sätta käppar för hjulen.
väktarna har varit framgångs rika flera gånger men alltid har stora förluster varit de pris de betalat när de vunnit över demoner.
Något de av tradition gärna gör.
Många av deras rektryter kommer från versioer av mundana som härjats av Demoner alla rekryter får en chanc att se exakta vidden av demonernas ondska något som gör att de ofta hatar demoner över allt annat.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Darn fine idea!

Toppenidé
Jag tycker att det här låter som en av de bästa idéerna till Eon på MYCKET länge! Fasen att det inte var jag som kom på den. Måste ha tappat stinget. Hursomhelst är det här absolut något som man bör utveckla en aning.

Var finns salen?
Det är något jag har beslutat att alldrig säga. Av flera olika orsaker.
Den finns på OLIKA ställen i olika versioner av Mundana.
SÅ jag kan inte säga vart den finns i ER version av Mundana.

Är den obevakad, eller har någon lyckats inlemma den i sitt eget område och påbörjat en extraplanetar affärsverksamhet?
Enligt mig finns det en grupp med väktare tyvär är antalet Mundana närmast obegränsad. och Antalet väktare begränsad så man kan komma undan med mycket.
[color:\\"red\\"]"Vad fan gör du med Elefanten Du kan inte själa en Elefant. Dom kommer upptäcka oss"....."nä inte gör dom det" [/color]
Så länge man inte är dum och undviker värdar där DOM håller till.. Hehe..

En dörr går åt TVÅ håll. När några är på väg UT kanske några andra är på väg IN.
Ibland så gör det det. Man kan om man har tur/otur träffa på sin egen dimensionella tviling.
DIG själv fast född i en annan dimension.
Det ryktas att lyckas man hitta och döda mer än tio olika versioner av sig själv blir man en GUD. Fast det är bara sagor... Eller hur Dak.. Jäkla nu sprang min livakt iväg igen...

Jag ser fram emot en mycket spännande fortsättning...
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Vad händer om...

Några allmänna frågor som poppade upp i min skalle efter att ha läst din (fantastiskt bra) ide:
1. Vad händer om man slår sönder en spegel (eller är dom kanske oförstörbara)... och vad händer i så fall med det mundanas speglarnas korridorer?
2. Om man "sugs" in i en spegel, vart hamnar man då i den nya dimensionen... I den nya mundanas speglarnas korridorer, eller på platsen som man gick igenom spegeln i "sitt" mundana?
3. Hur passerar tiden när man är i ett annat mundana... i samma hastighet som det tidigare mundana, eller kanske det varierar från mundana till mundana?

Jag väntar mig inte att någon har definitiva svar på dessa frågor, men jag tycker ändå att det vore intressanta punkter att spåna vidare på :gremcool:
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Vad händer om... Jag tror att

Några allmänna frågor som poppade upp i min skalle efter att ha läst din (fantastiskt bra) ide:
1. Vad händer om man slår sönder en spegel (eller är dom kanske oförstörbara)... och vad händer i så fall med det mundanas speglarnas korridorer?
Som jag ser det Är speglarna Portalernas Öppningar de är inte riktiga speglar de ser bara UT att vara speglar. Så tekniskt sätt allt du händer om du försöker slå sönder en spegel är att du slår en illusion AV en spegel och har du tur/otur sugs in genom portalsens öppning.

Och OM man förstör 'spegeln' så förstörs inte värden bakom spegeln de är separat.

Men Korridoren själv ÄR källan till alla portalerna 'speglarna' är bara öppningar FÖR portalen det ÄR korridoren själv som är källan.
I varje mundana som man kan vandra i finns En version av 'speglarnas korridor' och då och då dyker nya speglar upp i korridorens labyrint.
Korridorena ÄR många gånger längre än den labyrint som bevakar ingången till korridoren.
Speglarans korridor är störe innuti än den är utanför.

Intresangta saker skulle hända OM man förstörde Speglarnas Korridor hela skiten så att säga. Då de olika versionerna är sammanknutna med varandra i ett magiskt nätverk.
Förstör man EN korridor i en verklighet så kommer alla versioner av speglarnas korriod bli skadade men reparera sig själv.
Lyckas man med att förstöra nog många versioner av Speglarnas korridor är det tänkbart att allt ihop går sönder.
Och då skulle katastrofer inträffa.
All denna Ataxatropiska och Kronotropiska energi uppbunden i Speglarnas Korridor skulle frigöras.
Mest troligt skulle hela städer komplet med befolkning plötsligt teleporteras bort. Kanske till annan plats på samma version av Mundana. Kanske till en annan version av Mundana..

[color:\\"purple\\"] "Sir öö jag vet inte Enligt våra spejare så ser dom Tibana ers höghet." Kejsaren satt upp irriterad "Idioter Givet viss ser dom Tibana DET HÄR är Tibana. Jag vill veta vad den där staden med tornen som plötsligt dykte upp är för något"
Soldeten svetades "Sir enligt spejarna ÄR det en exakt kopia av Tibana. Och Du Sir undrar vad i daks namn Detta är för ställe. [/color]

2. Om man "sugs" in i en spegel, vart hamnar man då i den nya dimensionen... I den nya mundanas speglarnas korridorer, eller på platsen som man gick igenom spegeln i "sitt" mundana?
Då man endast kan gå igenom Speglarna I korridoren så är det utgångs punkten. och man hamnar i den värdens version av Speglarnas Korridor. (Ser exakt likadant ut förutom att ens vänner som är på andra sidan )
MEN man kan använda manipulera spegeln portal öppning för att vandra ut på andra ställen i den värden som man ska besöka. OM man kan kneppet.

Så utgå från speglarans korridor.

3. Hur passerar tiden när man är i ett annat mundana... i samma hastighet som det tidigare mundana, eller kanske det varierar från mundana till mundana?
Som jag tänkte mig så :gremlaugh: är det upp till SL att bestäma. Jag skulle säga att det är konstant. (ingen tidskilnad)
Jag väntar mig inte att någon har definitiva svar på dessa frågor, men jag tycker ändå att det vore intressanta punkter att spåna vidare på
Du gav smarta och intresangta frågor så spånar gör jag :gremsmile:
:tekopp:
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: FöljdSVAR

Hur kan det komma sig att en sådan plats existerar? Det vill säga vem eller vad ligger bakom det hela och varför?
Bra fråga en jäkla bra fråga. Normalt skulle jag försöka undvika svara då svaret kan antagligen Ge mer insperation ELLER förstöra lusten för spelledare att använda iden Speglarnas korridor.
[color:\\"green\\"]Så kom ihåg OM ni använder denna idea. Gör Korridoren PÅ ERAT sätt ändra vad ni vill och HA SKOJ [/color]

[color:\\"orange\\"] Standar svar vore att DET är upp till enskilda SL att avgöra.[/color]
Men det är faktist inte ett bra svar på en sådan bra fråga.

[color:\\"orange\\"]Ett bättre svar vore Kunskapen om vart den kommer ifrån eller vem som skapade den är förlorad i tid och rum.[/color]
Men inte heller det !Svaret är lika bra som din fråga var.

Så för att svara på din fråga måste man leka lite med teorier..

[color:\\"orange\\"]Alternativ 1: Är den ganska vanliga möjligheten att Speglarnas Korridor skapades för länge sedan av magiker i ett nu troligen bortglömd rike någonstans i någon verklighet.
De var avacerade coh kunniga i magi.
Under loppet av hårhundraden så utforskade dessa magiker alla möjliga teorier och försökte skapa en permanent portal till andra verkligheter.
De kopplade samman portalen de hade skapat med ett Kaos Nexus Se Kaos Nexus
för att få kraft till att skapa sin portal.
Naturligt viss gick allt fel. länken de hade fick mer kraft än de någosin kunde dröma om och Speglarnas portal som en växt började växa av sig själv fler och fler alternativ fick permanenta portaler emellan sig tack vara det. [/color]

Oki detta är en möjlighet den har 'galen' vetenskaps män som ursprung tyvär så tecknist sätt den kraft coh arbete coh pengar de måste ha lagt ner för att testa en oprövad teori gör den lite ologiskt.. Men möjlig om de leddes av en person som folk litade och trode blint på.

[color:\\"green\\"]Alternativ 2:
Speglarnas Korridor har en något depprimerande bakgrund.
Lång tid sedan i det förflutna stod en värd inför undergång en katastrof sten från skyn hade orsakat en is tid utan dess like mörka moln blockade solen och ? mäniskor ? dog som flugor.
Desperat de mäkigaste magiker av alla folk coh raser möttes för att försöka fly deras undergång.
Genom att offra sina liv och tusentals andra i den mäktigaste magiska ritual multiversum troligen har sett skapade de Speglarnas Korridor.
Folket flydde i dersperat genom de nu existerande portalerna till andra värdar där deras ättlingar än idag lever. En del mistänker att orsaken att Mundana då och då råkar ut för demonisk invasion ÄR pågrund av skadorna dessa magiker gjorde på mundan [/color]

[color:\\"#009999\\"]Alternativ 3
Det berättas att en gud såg med intrese på olika verkligheter och kontaktade flera dödliga i dom olika sannorlikheterna och frågade dom. "Om jag skulle ge er en möjlighet att resa mallan värdarna. Skulle ni acceptera plikten att vakta dessa portaler och utbilda nya väktare när ni blir förgamla" De dödliga sanna äventyrare plågad av nyfikenhet accepterade och Guden skapade Speglarnas Korridorer och dessväktare.
Det ryktas om att han ÄN idag bevakar och ger korridorerna deras kraft. [/color]

[color:\\"orange\\"]Alternativ 4
Genom Mundanas olika altertiv så har Ordningens gudar varit de som bestämt mest. Även demonerna har varit ordningens tjänare även om de tjänar den 'onda/destruktiva' delen av ordning.
Kaos som är en kraft i sig och dess gudar besöt att göra något för att rubba ordningen och de skapade Speglarnas Korridor sedan lät de slumpen bestäma vad som sedan skulle hända. Sedan dess har dödliga gudar och demoner utnyttjat och orsakad förändring på grund av Korridorerna. [/color]


SÅ några alternativ :gremsmile: hoppas att dessa är svar nog ?
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Re: FöljdSVAR

SÅ några alternativ hoppas att dessa är svar nog ?
Yepp, defenitivt. Bra med flera olika möjliga alternativ att välja mellan som spelledare dessutom!

Måste säga att jag finner mer än en likhet med "Hekatomben" som jag skrev om i ett gammalt nummer av Codex (nummer 18 tror jag det var). Sällskapet som låg bakom den (eller som möjligtvis förvärvat den) var Kronokraterna från det forna Danarthiska riket. Mästare i tidsmagi som sagt (vilket ju som bekant är vad som skapar portaler) - kanske hade de även något med detta spegelkomplex att göra?
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: DU skrev COOLT

Yepp, defenitivt. Bra med flera olika möjliga alternativ att välja mellan som spelledare dessutom!

Måste säga att jag finner mer än en likhet med "Hekatomben" som jag skrev om i ett gammalt nummer av Codex (nummer 18 tror jag det var). Sällskapet som låg bakom den (eller som möjligtvis förvärvat den) var Kronokraterna från det forna Danarthiska riket. Mästare i tidsmagi som sagt (vilket ju som bekant är vad som skapar portaler) - kanske hade de även något med detta spegelkomplex att göra?
Coolt jag viste inte att det var du som skrev om dom :gremsmile:
Faktum ÄR att jag lät mig inspereras en aning av dom men utan att plagiera.
'
Och du har rätt då båda syslar med portal magi kan de ha släktskap med varandra. Då båda använder sig av tidsmagi och kaos magi.
kanske Hekatomben är hemligt ihop kopplade med korridorerna elller så kanske Korridorerna är en bi effekt av Hekatomben.

Kanske Tidsmagiker skapade korridorerna kanske någon som vandrat i korridorerna hjälpte dom skapa "Hekatomben"
Men det är något Enskilda SL måste avgöra.


Möjligen kanske tidsmagirna var skickligare än de själv viste när de skapade Hekatomben istället för att skapa en enkel portal skapde de något nytt en del av Hekataomben började leva den blev en varelse inteligent eller inte får ni avgöra.
När varelsen började växa upp förstörde den de EJ levande Portalerna och slet sig fri.
Och Hekatombernas förfall började inträffa blev farligare och farligare att resa mellan portalerna.
Den nu levande Hekatomben började växa och ändra sitt inre till att passa vad den ansåg var rätt den hade ett behov att öppna portaler och det gjorde den till andra verkligheter.
Där den sakta sände ut 'rötter' för att bygga vidare på sig själv..Verklighet för verklighet bygger den vidare på sig själv och utvecklas för att bli något nytt..

Shamaner som vandrat innuti kan ibland känna som själva stenen korridorerna är gjorda av lever och har känslor så främmande att ingen mäniska eller djur kan förstå sig på.
Vissa mistänker att Speglarnas Korridorer påverkar sinnet på de som vandrar genom dess portaler att den redan nu är inteligent och har egna möjligen diaboliska planer för mundana.
 
Top