Nekromanti Specialtärningar

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Jag har tänkt tillverka specialtärningar till Fantasy! Tanken är att de ska ha tre planka sidor, två med en cirkel och en med ett plus. Syftet är att det ska bli mycket snabbare att se hur många som lyckats och hur många extra man ska slå.

Jag tänkte göra det genom att köpa blanka och själv förse dem med cirklar och plus, men innan jag gör det tänkte kolla om någon vet om det redan finns motsvarande till något annat spel som man skulle kunna använda i stället.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
För länge sedan snackade Dante (tror jag) om att göra specialtärningar till Fantasy!

Bra idé i alla fall!!
 

Wasabi

Veteran
Joined
22 Oct 2016
Messages
80
Jag har/håller på att tillverka egna tärningar till ett litet projekt jag sysslar med. Jag köpte blanka tärningar ifrån Kina som kostade typ 70 öre styck (16mm). Det jag har provat än sålänge är marker pennor (inte bra resultat) och sedan maskeringstejp med utskuren mönster och nagellack (blir en liten kant på mönstret men oväntat bra resultat, obs måla tunt)
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Wasabi;n212242 said:
Jag har/håller på att tillverka egna tärningar till ett litet projekt jag sysslar med. Jag köpte blanka tärningar ifrån Kina som kostade typ 70 öre styck (16mm). Det jag har provat än sålänge är marker pennor (inte bra resultat) och sedan maskeringstejp med utskuren mönster och nagellack (blir en liten kant på mönstret men oväntat bra resultat, obs måla tunt)
Lite så jag har tänkt mig fast jag har hittat de här i stället:
http://sica.123ehandel.se/product.html?product_id=782&category_id=70&search_page=
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Arfert;n212336 said:
Vilket är billigast? ;)
Ingen aning. Kom fram till att alla var lite för dyra om man bara ska göra tärningar till sig själv men om man gör för att sälja så blir det ju helt andra kvantiteter och därmed priser.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Zadrith;n212466 said:
Nu har jag gjort sex tärningar, de blev inte jättesnygga men de fungerar bra och ger den ökade tydligheten som jag sökte.
Optimalt vore om du även hade en liten siffra på varje sida, från 1-6. Då kan du även slå skada, slumpmöten m.m. med dina specialtärningar.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
luddwig;n212532 said:
Optimalt vore om du även hade en liten siffra på varje sida, från 1-6. Då kan du även slå skada, slumpmöten m.m. med dina specialtärningar.
Jag har husreglat systemet för skada så jag slår den på samma sätt som handlingsslag men det är ändå en mycket bra ide. Synd att tärningarna redan är klara :-(
 
Top