KÖPES Space Master och Cyberspace

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,887
Location
Port Kad, The Rim
Jag är redo att sälja Cyberspace plus modulerna Death Valley Free Prison, CyberEurope, Sprawl & MegaCorps, Chicago Arcology, The Body Bank och CyberRogues
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,982
Location
Umeå
Jag är redo att sälja Cyberspace plus modulerna Death Valley Free Prison, CyberEurope, Sprawl & MegaCorps, Chicago Arcology, The Body Bank och CyberRogues
Mest intresserad av grundboken men beror lite på vad du vill har modulerna såklart.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,982
Location
Umeå
Hur står sig äventyren till SpaceMaster idag? Det fanns ganska mycket material utgivet. Har böckerna åldrats med värdighet?
Inte så brydd om settingen, kom väl mest sådant material och inte varit så imponerad av något av just det. Däremot har jag gammal kärlek till systemet och minns att jag faktiskt blev taggad att köra det när jag ägde boxen, sen rensade jag Cyberspace, Rolemaster och Spacemaster av någon dum anledning och som nu ångras (Rolemaster dock inhandlats på nytt för massa år sen).

Min pepp nu är nog utifrån hur funktionellt och intressant det kändes i spel när vi körde SRR/MERP förra våren/sommaren, såklart massa saker som man skulle vilja strömlinjeforma framåt, men gillar skarpt hur fasta och rörliga manövrar klickade där, hur initiativsystemet faktiskt är så jäkla precist och kompetent kontra klassiska att alla säger och slår i ordning, öht oerhört genomtänkta system som såklart är gamla men fan vad de är mer genomtänkta.
 
Last edited:

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,524
Location
Göteborg
Jag spelade i en lång SpaceMaster-kampanj för många år sen, som utgick från köpeäventyren. Vi hade superkul, men som spelare vet man aldrig riktigt om det beror på äventyren eller spelledaren. Och reglerna var funktionella. De var inte alls så krångliga som ryktet säger. Eller så dolde SL hur omständiga de var.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,982
Location
Umeå
Top