Nekromanti [Space Hulk] - Tyranid: Work in Progress del 2

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
(Klicka [inlägg]663418 här[/inlägg] för den förra delen)

Åkej, ögon är röda med ett litet stänk orange för djupkänsla, ryggskölden fixad och basplattan också basad. Ska fippla lite mer med metallen på basen, den syns inte så bra på foton tydligen.

Vad gäller ryggskölden tänkte jag först ha den mörkare brunaktig, men jag kände inte riktigt att det funkade - så den fick en slev av vit-drybrushen, den också. Tycker att det på det hela taget blev ganska OK, enhetligt om inte annat.


Om någon är intresserad av processen:

Färger:
- Chaos Black (Games Workshop)
- Chaos Black spraygrundfärg (Games Workshop)
- Blood Red (Games Workshop)
- Boltgun Metal (Games Workshop)
- Bonfire Orange (NITRO)
- Cranium White (NITRO)
- Brun (NITRO) (etiketten med namnet har vallit bort)
- Flesh Ink (NITRO)
- Flesh (NITRO)
- leather (NITRO)

Recept för kroppen:
- Grundmålning med Chaos Black spraygrundfärg
- Ett lager Flesh
- Drybrushing med vitt
- Inka med Flesh Ink
- Drybrushing med vitt på utvalda ställen
- Väldigt selektiv inking med vattenutblandad Chaos Black
- Komplettera med Flesh Ink, Chaos Vlack-baserad inking och vit drybrush tills det ser bra ut.

Ögon:
- Blood Red i botten, väljt av NITRO's Bonfire Orange.

Ryggexoskelett/sköld:
- Grundmålning med Chaos Black spraygrundfärg
- Blanda två delar NITRO brunfärg (etiketten har lossnat, ingen aning om vad den heter) och en del Chaos Black och lägg ett baslager.
- Tag bara NITRO-brunt och fyll på överallt utom i springor och där det ska ligga skuggor.
- NITRO-brunt (två delar) plus Cranium White (en del), drybrushat på toppen av allt.
- Inking med Chaos Black+vatten.
- Drybrush i omgångar med vitt, kompletterat med småpillande med brunt och svart.

Bottenplatta:
- Grundmålning med Chaos Black spraygrundfärg
- Boltgun metal
- Inka med Chaos Black+vatten
( - Drybrusha med Leather)
( - Drybrusha med Boltgun Metal)
( - ev. ytterligare vändor med svart ink)




Jag är inte helt nöjd ännu; det finns ett par ställen där färgen hos olika partier flyter i varandra lite för mycket, jag funderar på om jag ska försöka göra skölden en smula mer nedtonad och så har jag ju ett par saker planerade för bottenplattan (grejerna inom parentes). Hittills kanske jag spenderat 3-4 timmar eller så på figuren, räknar väl med 1-2 till innan jag är tillräckligt nöjd för att våga mig på att massproducera i samma stil.
 

Attachments

Top